250 2 T?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Skulle ut och starta crossen nu (kawa 250 cc 2 T -08) men den tänder bara till en gång sen dör den. Har skruvat av stiftet och gjort rent det flera ggr samt kollat så där är gnista men när jag sen sätter i det så går den igång för att sen dö igen. Detta utan choke, när jag har choken till så tänder den inte alls. Jag har dessutom prövat med ett annat tändstift med men det är samma sak. Är det tändsstiftet tro eller kan det vara något annat? Den har bara gått 4 tim och för ca 2 mån sedan gick den igång utan problem då jag skulle provstarta den. Kan det vara så att den inte får soppa (tänkte om reedventilerna till insuget kanske satt sig):huvet Har som sagt inte gjort något sen den var igång sist så den borde ju starta utan problem.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det andra tändstiftet, var de nytt?
Jag vet av erfarenhet att tändstift kan ge gnista och ändå inte räcka för att tända ordentligt.

Min polares 250 2t kunde inte starta med ett stift fastän det hade gnista, stiftet fungerade ett tag i min hoj (125a) för att sedan dö.
Hans har dock ätit fler stift än min så jag vet inte hur bra hans förgasarinställning är.

Var det andra stiftet inte nytt så tycker jag du kan pröva ett nytt, dom är ju inte så dyra vad jag vet.

Lycka till :)

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Förvisso är det inte helt nytt men har funkat innan och bra gnista var där, kan ju vara kass ändå kanske så jag får köpa ett nytt o testa helt enkelt. Det som sitter i har jag bytat en gång då det som satt i gick itu nästan direkt. Tycker ändå det borde hålla längre än ca 3 tim..

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Förvisso är det inte helt nytt men har funkat innan och bra gnista var där, kan ju vara kass ändå kanske så jag får köpa ett nytt o testa helt enkelt. Det som sitter i har jag bytat en gång då det som satt i gick itu nästan direkt. Tycker ändå det borde hålla längre än ca 3 tim..

Det beror ju på bestyckningen skulle jag tro.
För min polare har stift som fungerar ett tag, han ställer undan hojen och sedan startar den inte igen när den är kall. Då skaffar han nytt stift sedan kan det fungera med det gamla stiftet igen när den är varm, om jag minns rätt... (Du skulle veta att det är ett ganska stort "om" om du kände mig :p)

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Ta en hammare "alt. pressa ihop" sen knackar du på stiftet så det blir ett mindre avstånd mellan gnistan.

Prova och se om det hjälper..

Skogman

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1100
vilken färg hade gnistan? den ska vara lite blåaktig inte gul om stiftet blir surt kan det bli kortis i stifet å då e stifet kört fast den ger gnista det är min erfarenhet iallafall lycka till

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Gnistan är gul så då antar jag att det är kass då, får köpa ett nytt då o testa igen..

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Har du tvättat den med högtryckstvätt?
Om så, gör rent fuggen.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Satte nytt tändstift i idag och den gick igång på första kicken:) Tydligen var det jag hade i ett "racestift" och har dem surnat en gång så blir dem kass sa han jag köpte det nya av. Så jag köpte ett nytt standard och då small den igång direkt som sagt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning