25Kw i en gsx-r 750?

jeppz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2004
Ort
-
Hoj
-
Någon som har någon vetskap om hurvida man kan strypa en suzuki gsx-r 750 (02-...) till 25kw? Skulle isåfall bara vara en tillfällig lösning, så den ska isåfall gå igenom besiktingen å endå kunna köras...
 

HanneZ

Guest
sätt ett varvtalsstopp!

körbar o körbar, 25 kw e 25kw, inget mer inget mindre!
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hmmm, minns jag fel om jag säger att vi i en tidigare diskussion kom fram till att hojar med årsmodell senare än -99 inte får reggas som 25 kw? Var det inte en kille med en R1:a som gick bet på just detta?
 

Therudeboy

Guest
Det gäller bara om den är heltypsgodkänd eller vad det heter enligt en mekaniker på claessons i bromölla
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Det måste finnas en marknad för det här. Tänk vilka DIY-böcker man kunde sälja:

"Att bygga om älgstudsaren till luftgevär"
- För grabben som inte orkar ta vapenlicens
"Regga din egen Ferarri-EPA"
- Får man inte B-körkort så
"Ta bort turbon - Så gör du shoppingbil av sportkärran"
- Det naturliga steget för killen som redan skruvat bort hundra hästar från R1'an
"Slöa en kniv - 10 sätt du aldrig tänkt på"
- För ungar som är för små för att få ha en riktig täljkniv.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Chrille skrev:
Det måste finnas en marknad för det här. Tänk vilka DIY-böcker man kunde sälja:

"Att bygga om älgstudsaren till luftgevär"
- För grabben som inte orkar ta vapenlicens
"Regga din egen Ferarri-EPA"
- Får man inte B-körkort så
"Ta bort turbon - Så gör du shoppingbil av sportkärran"
- Det naturliga steget för killen som redan skruvat bort hundra hästar från R1'an
"Slöa en kniv - 10 sätt du aldrig tänkt på"
- För ungar som är för små för att få ha en riktig täljkniv.

Haha, rakt i fejjan!
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Inte vara elak nu Farbror Chrille, killen ville ju bara se om han kan skenförsäkra en hoj som han inte har körkort till att framföra ;)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
som vanligt, samma visa.
Sen åker strypningen fortare än man hinner säga måndagsgrötlunch.

Hojen blir totalt okörbar med en sån strypning, det borde uppriktigt sagt vara förbud mot en sån strypning.
 

HanneZ

Guest
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hur är försäkringen på en 25 kW värstingmaskin? Betalade själv en hundring i månaden för min cb400 och frågan är hur mycket roligare man kan ha med en R1 eller gsxr 750/1000 om man ändå inte får framföra den med mer än 34 hk. Det lär iaf inte vara värt hundratusentals kronor i inköp och försäkring.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag har skickat en förfrågan till VV så får vi se vad de säger. Hoppas att det är förbjudet....
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
HanneZ skrev:
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes
Har aldrig hört talas om krav som säger att strypningarna ska göras permanenta.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
HanneZ skrev:
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes

Tror inte det spelar någon roll om det så tar en timme att ta bort strypningarna. så svårt är det inte att ta bort strypningar. Har man någorlunda pejl på vad som är bak och fram på en skruvmejsel så kan man göra det.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
de som vet nåt o inte bara snackar vet att alla seriösa firmor gör ORDENTLIGA strypningar som inte bara är att ta bort på 5 min! Det finns t.o.m. krav på hur strypningar skall göras, t.ex. är inte trottelstopp o liknande så jätte poppos, men det förekommer!

/ Hannes


lägg ner, strypningarna åker direkt, det kan vara pluggar i insuget och liknade.
DEt är inga problem att ta bort strypningarna.
Ingen kör heller en R1 med 37hk, det är bara ruffel och båg och det är förbannat bra att 00- inte kan strypas.

Som sagt förr i tiden kunde man strypa hojarna för att få lägre premie, en här ute köpte en fireblade med 50hk, den gick 170 på 3an, 4an, 5an, 6an, jag kan inte annat än tänka mig hur hejdlöst slö den skulle varit med 37hk.
 

HanneZ

Guest
ja de e klart att dom kan tas bort, men det är ju en del jobb med ombestyckning etc. Hur som helst så görs vanligen inte strypningar som kan kopplas ur med en knapp!

Men detta är väl lite vanligt som att folk monterar turbo på hojarna utan o typa om dom? o de e minst lika illa!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
HanneZ skrev:
Men detta är väl lite vanligt som att folk monterar turbo på hojarna utan o typa om dom? o de e minst lika illa!
Löjlig jämförelse. Hur många oerfarna högrisk-18-åringar åker omkring på turbopaket?

Anledningen till att inte turbo typas är att det inte går.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
ja de e klart att dom kan tas bort, men det är ju en del jobb med ombestyckning etc. Hur som helst så görs vanligen inte strypningar som kan kopplas ur med en knapp!

Men detta är väl lite vanligt som att folk monterar turbo på hojarna utan o typa om dom? o de e minst lika illa!

Skärpning, det är många gånger fler som åker på mellankort och ostrypt än det är folk med turbohojar.

Jag tycker det lyser igenom att du själv aldrig skulle åka med strypning, stämmer det?

Man kan tycka vad man vill men det finns faktiskt andra hojar än 750 och liters sporthojar att åka på med sitt mellankort, men idag måste man ju vara så jävla häftig omedelbart, alla ska visst avlida senast nästa år så de aldrig kan byta sin hoj.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top