25Kw i en gsx-r 750?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
ja men så är det väl i de flesta fall med, körskickligheten och omdömmet ökar med åldern *gråt*

unga oerfarna förare med starka snabba hojar dör på vägarna och ökar på statistiken, premierna, allmänna oponionenmot våran hojtyp osv.

det är inga bra nybörjarhojar
 

HanneZ

Guest
"Varför ska jag intressera mig för hypotetiska grejor som visserligen förekommer men som jag inte hört nåt om som drabbar mig på nåt sätt?" De där är att ge intryck av att man inte bryr sig om nåt som inte drabbar sig själv!

Och jag har fortf. inte försvarat de som kör ostrypt som 18 åringar. Jag försökte bara jämföra de med andra kriminella handlingar som att köra feltypade hojar!

Föresten så kostar väl döda 18-åringar inte så mkt? Det är väl så billigt de kan bli!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jamen, är turbobusorna de stora bovarna egentligen? De som mödat sig att överladda sin R1, gsxr, cbr eller vad de nu må vara är oftast förare som är mycket erfararna och som dessutom betalar skyhöga premier från första början. Det är därför som inte jämförelsen är riktig.
 

HanneZ

Guest
möjligt, men kan man dra gränsen? vart går den isåfall?

Och JAG har sett filmer både här o andra ställen att alla med R1 turbo INTE köra så himla ansvarsfullt :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
HanneZ skrev:
möjligt, men kan man dra gränsen? vart går den isåfall?

Och JAG har sett filmer både här o andra ställen att alla med R1 turbo INTE köra så himla ansvarsfullt :D
Visst, det kommer alltid att finnas "ghostriders" ute på vägarna, men de är en moniritet. En viktig skillnad är att de åtminstone vet vad de gett sig in på till skillnad från nyblivna 18-åriga körkortstagare som knappt åkt moppe innan.
 

HanneZ

Guest
nja, att påstå att ghostriders färder är mindre farliga än en 18 åring på en R1 vet ja inte om jag kan hålla med om!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
HanneZ skrev:
nja, att påstå att ghostriders färder är mindre farliga än en 18 åring på en R1 vet ja inte om jag kan hålla med om!
Nej, de är inte mindre farliga. Men förarna är iaf väl medvetna om riskerna. Sen är dom hundra ggr så ovanliga.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
HanneZ skrev:
"Varför ska jag intressera mig för hypotetiska grejor som visserligen förekommer men som jag inte hört nåt om som drabbar mig på nåt sätt?" De där är att ge intryck av att man inte bryr sig om nåt som inte drabbar sig själv!

Och jag har fortf. inte försvarat de som kör ostrypt som 18 åringar. Jag försökte bara jämföra de med andra kriminella handlingar som att köra feltypade hojar!

Föresten så kostar väl döda 18-åringar inte så mkt? Det är väl så billigt de kan bli!

Vad du tjafsar, de kostar i form av oponion mot våra fordon, förbud regler o annat du kan tänka dig.
I rena pengar kostar förstås de skadade mer.
"Så billigt det kan bli" håller jag mao inte all med om, det kunde kosta betydligt mindre.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Detta är juh helt underbart!
För det första så skulle det vara helt underbart att se mellanhojar utgöras av cyklar som har tex MAX 50 hästar FRÅN FABRIK.
Då slipper vi nysprugna Rossiwannabees på 18vårar med nydragna pluggar i maskiner på 150hästar.
Att sedan killen sitter och är så uppenbar! "detta är bara en tillfällig lösning".
Vad menar du med det?
Menar du att du fick sån känsla för trafik och hojar på konbanan med körskolehojen?
Ge upp! Skaffa en 400 Rhoj ist, det kan jag förstå.
En sådan maskin borde fortfarande vara körbar efter strypning och du får ett trevligt chassi.
//Tobbe
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
tobbeviking skrev:
Detta är juh helt underbart!
För det första så skulle det vara helt underbart att se mellanhojar utgöras av cyklar som har tex MAX 50 hästar FRÅN FABRIK.
Då slipper vi nysprugna Rossiwannabees på 18vårar med nydragna pluggar i maskiner på 150hästar.
//Tobbe

Låter perfekt. 50 hästar kan de flesta leva med i ett par år.

Ring till Tingvall och se om det går. :rolleyes: :)
 

xZibit

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki gsx-r 750 '88
nu är jag ju inte 18 år.. är väl ca: 100hk i min hoj ostrypt... ska försöka strypa den nu till sommaren, får väl se om den går att köra då?!
Är ju ingen ny värsting hoj även om den har potential att gå alldeles för fort!
Tror dock inte att jag kommer att utnyttja toppfarten så värst mycket..

Men vart sätter man stryp brickorna? Någon som har bild eller kan förklara lite mer ingående.. ingen verkar ju riktigt veta!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Det måste finnas en marknad för det här. Tänk vilka DIY-böcker man kunde sälja:

"Att bygga om älgstudsaren till luftgevär"
- För grabben som inte orkar ta vapenlicens
"Regga din egen Ferarri-EPA"
- Får man inte B-körkort så
"Ta bort turbon - Så gör du shoppingbil av sportkärran"
- Det naturliga steget för killen som redan skruvat bort hundra hästar från R1'an
"Slöa en kniv - 10 sätt du aldrig tänkt på"
- För ungar som är för små för att få ha en riktig täljkniv.
Fanimej dagens roligaste inlägg :D
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
xZibit skrev:
nu är jag ju inte 18 år.. är väl ca: 100hk i min hoj ostrypt... ska försöka strypa den nu till sommaren, får väl se om den går att köra då?!
Är ju ingen ny värsting hoj även om den har potential att gå alldeles för fort!
Tror dock inte att jag kommer att utnyttja toppfarten så värst mycket..

Men vart sätter man stryp brickorna? Någon som har bild eller kan förklara lite mer ingående.. ingen verkar ju riktigt veta!


Varför ska du strypa den?
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Det bästa är att förbjuda strypningar är man inte 21 så får man hålla sig till 125cc eller gamla 400 kubikare o liknande,det skulle rädda lite av våra redan skyhöga premier.
Sen kan man få köra 50kw när man blir 21,sen vid 25år obegränsat.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Holger skrev:
Det bästa är att förbjuda strypningar är man inte 21 så får man hålla sig till 125cc eller gamla 400 kubikare o liknande,det skulle rädda lite av våra redan skyhöga premier.
Sen kan man få köra 50kw när man blir 21,sen vid 25år obegränsat.


Tja, kanske...

Du är 25+ va? :D
 

xZibit

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki gsx-r 750 '88
Gustav1 skrev:
Varför ska du strypa den?

för att jag inte får köra den ostrypt egentligen... sen om jag kommer göra det någon längre tid vet jag ju inte förnst jag har prövat..
men ingen på det her forumet verkar ju vilja dela med sig så mycket om hur man monterar strypningen...
 

HanneZ

Guest
Köp en strypning från mc-kompaniet och montera den, det finns monteringsanvisningar med!

/ Hannes
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top