25kw intyg

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
k5
Tjenare,

Jag ska strypa ner min hoj till 25kw. Har köpt strypning osv. Jag undrar bara om det är lagligt att sätta i strypningen själv och skriva på intyget eller krävs det att man lämnar in den på en verkstad och får en underskrift där?

// Johan

_tobbe_

Bonkypagies
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
sv1000s
jag satte i strypningen själv (fast med lite hjålp såklart) och besiktiagde igår och det gick bra..

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
k5
jag satte i strypningen själv (fast med lite hjålp såklart) och besiktiagde igår och det gick bra..

Okej. Men jag menar om polisen stannar dig och be om att få kolla på intyget, duger det med din egna signatur eller krävs det signatur från en verkstad?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Okej. Men jag menar om polisen stannar dig och be om att få kolla på intyget, duger det med din egna signatur eller krävs det signatur från en verkstad?

satte i min själv osså o de va ok enligt besiktningen. hade inte skrivit på så de bad mig göra de.
sen tror jag inte de ber om intyget. har aldrig intyget med mig när jag kör heller. ska man de?

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Va fan!! Kan man det?? Min hoj e på verkstan nu, lr den e klar, ska bara hämta den. Har strypt den till 25kw. Det kostar mig 2300 för att dem ska sätta in de! Lr 1600 för strypningen o 700 för arbetet. Hade man kunnat sätta in de själv hade ja lätt gjort det! TYPISKT ASSÅ :(

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
k5
Va fan!! Kan man det?? Min hoj e på verkstan nu, lr den e klar, ska bara hämta den. Har strypt den till 25kw. Det kostar mig 2300 för att dem ska sätta in de! Lr 1600 för strypningen o 700 för arbetet. Hade man kunnat sätta in de själv hade ja lätt gjort det! TYPISKT ASSÅ :(

Ingen som vet om det är tillåtet eller inte? känns lite onödigt att betala massa pengar för att en verkstad ska sätta dit strypningarna när man kan göra det gratis själv.

Gurrra_46

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Bmw Dakar -00
Ingen som vet om det är tillåtet eller inte? känns lite onödigt att betala massa pengar för att en verkstad ska sätta dit strypningarna när man kan göra det gratis själv.

Det är helt ok att själv skriva på intyget. Har en kompis som gjort så, man sparar mycket pengar på att göra så.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Lånar tråden lite :rolleyes:

Ska själv antagligen göra samma sak snart och undrar var man får tag på detta intyg

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Ändrat. Nu kräver besiktningen ett intyg från verkstad att det är gjort ordentligt.

Det räcker alltså inte med det du får med strypsatsen.

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
k5
Ändrat. Nu kräver besiktningen ett intyg från verkstad att det är gjort ordentligt.

Det räcker alltså inte med det du får med strypsatsen.

När ändrades detta? Kräver de på besiktningen alltså att få se en undertäckning samt stämpel från en verkstad nu mer då?

Tobbe högre upp i tråden skrev ju såhär
"jag satte i strypningen själv (fast med lite hjålp såklart) och besiktiagde igår och det gick bra.."

Zenit högre upp i tråden blev ju till och med ombedd att skriva på sitt intyg när han var och besiktigade den.

Last edited:

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
När ändrades detta? Kräver de på besiktningen alltså att få se en undertäckning samt stämpel från en verkstad nu mer då?

"jag satte i strypningen själv (fast med lite hjålp såklart) och besiktiagde igår och det gick bra.."

Zenit högre upp i tråden blev ju till och med ombedd att skriva på sitt intyg när han var och besiktigade den.

Nej, det är bara att ha intyget och skriva på att man har strypt mc:n med medföljande strypningskit!
Gjorde detta senast idag!

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
k5
okej, men polisen kräver inte att det ska vara påskrivet av någon verkstad om man blir stannad?

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Polisen kommer verkligen inte kräva intyget.. efter besiktningen med 25 kw gjord så kommer det stå på reg beviset att den är 25 kw ;)

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Slänger in en liten fråga här. Hur är det om man inte vill att det skall stå 25kw på pappret då? Är det bara att säga till besiktningsmannen att man pillat ur strypningen så ändrar han i reg-beviset, eller hur funkar det?

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
Slänger in en liten fråga här. Hur är det om man inte vill att det skall stå 25kw på pappret då? Är det bara att säga till besiktningsmannen att man pillat ur strypningen så ändrar han i reg-beviset, eller hur funkar det?

Då får du regga om den, tror det kostar 600 kr.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Vi gjorde en sådan för två veckor sedan och då krävde de ett intyg av oss.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy