25kw

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=78506&highlight=25kW

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=77809&highlight=25kW

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75656&highlight=25kW

Man kan hitta massor om strypning genom sökfunktionen.
(se SÖK längst upp på sidan, under Sporthoj.com)

Edit:
Jag själv lämnade in hojen jag skulle ha strypt, på firma och de gjorde jobbet med strypning och reg. besiktning. Kostnaden minns jag inte vad den var på riktigt..
Är man lite händig kan man kanske göra det jobbet själv, men det var/är inte jag:)

frågan är väl hur bra en 750 mår av att bli strypt? Eller hur bra den går och om man får köra upp med den överhuvudtaget. (om det är det du ska göra)

EDIT igen: se här, en tråd om att strypa kawa 750:) http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=84132&highlight=25kW

Last edited:

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
du köper en strypning från mc-kompaniet för runt 1500kr
du monterar den på cykeln och skriver en lapp där du skriver att du monterat strypningar på hojen osv, avsluta med underskrift.

ring bilprovningen och säg att du har strypt din mc och vill ha den regbesiktigad.
du åker till besiktningen, ger dom papprerna och låter dom provköra och sen är det klart.

Sen är det även en fördel att bestycka om förgasarna.

oxm

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
På ingång
de e inte jag som ska strypa min. de e en polare som vill strypa sin R6:a. no way att jag stryper min... men tack för hjälpen :tummenupp

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
oxm skrev:
de e inte jag som ska strypa min. de e en polare som vill strypa sin R6:a. no way att jag stryper min... men tack för hjälpen :tummenupp

Observera att om fordonet är nyare än 2003 eller liknande och saknar ett EG-typgodkännandeintyg för 25 kw, vilket kan vara fallet med nya sporthojar, så kommer nödvändigtvis inte Bilprovningen att godkänna omregistreringen. Det hände en bekant till mig som köpt en ny R1 och försökte registrera denna som 25kw.

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Någon som snabbt kan dra en siffra för hur mycket det kostar att besiktiga hojen efter man stoppat in brickorna? tack

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Valentinic skrev:
Han menade inte intyg och själva strypningarna då ?

nopp, endast besiktningen. brickorna är redan i, ska bara besiktiga den.. det är registreringsbesiktining man ska beställa tid för då eller?

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Mahti skrev:
nopp, endast besiktningen. brickorna är redan i, ska bara besiktiga den.. det är registreringsbesiktining man ska beställa tid för då eller?

Registreringsbesiktning ja. Och 600 kronor kostar det, vilket innebär att du får mer pengar över än beräknat. Sup nu ner dig tills våren är här. Det hade jag gjort. :hihi

johansall

Schöö bah!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1 -05
oxm skrev:

Ströp min R6-99 med grejer från MC-kompaniet, väldigt smidigt å var inte så dyrt heller, runt 1500 betalade ja för strypningssats inkl. intyg..
///MVH Johan

Casper_one

"Jag tror vi är omringade..!"
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Såld.. På jakt efter nytt streetfighterprojekt..
Hoztic skrev:
Observera att strypningarna egentligen bara är några plåtbrickor, som kostar 5-10 kr på biltema. Det man betalar för är intyget som säger att strypningssatsen ger 25kw.

Ger den verkligen 25kW då?? :fyllisar

För dom lär väl kunna bänka den på plats för ett par hundringar till?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Casper_one skrev:
Ger den verkligen 25kW då?? :fyllisar

För dom lär väl kunna bänka den på plats för ett par hundringar till?

Nja, det svåra är ju att hitta brickor som ger max 25kW, mindre gör ju inget. Å sen som sagt rulla till nån med godkänd bänk som kan intyga att den ger max 25kW, sen är det klart! :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM