280 blås me 2 på? bahh!!

Mika

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
ZX6R
En bekant till mig påstår att han åkte med på en tl1000r i 280 km/t :crash vilket jag tvivlar starkt på. Går en sådan i 280 om man är själv? Personligen skulle jag aldrig köra så fort med en kille/tjej bakpå. Så ni som har lite erfarenheter kan ju gärna skriva av er.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
är det rejäl glädjemätare så går det nog bra en kompis till mig körde 270 med tjejen bakpå när vi var ute och åkte,vet hur fort det gick av 2 anledningar,jag låg före i samma fart + att han sa vad han körde.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
glömde att skriva att hans hoj är en zx9r 1998 och att han släppte sen så den hade säkert gått lite till.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Borde inte vara några större problem att få upp en TLR i 280 knyck mätarfart.

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag har stjutsat en tjej på en TL1000R, helt original, och då gjorde den 270 på mätaren. Så 280 låter inte orimligt.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Den ska göra 265-270 ärliga vilket innebär ca 290 på en sukka glädjemätare. Jag har själv haft 270 på mätarn med lite kvar att ge.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
Ja...jo , den går jag på :rolleyes:

Ja, han är ju en sån där motorvägsposör som bara gasar rakt fram .... eller nåt :rolleyes: :rolleyes:

Det var faktiskt hans fel... :fakta :D
.... eller så var det Kaz fel... anyway :notme

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
J-Bone skrev:
ja, eller hur... :rolleyes: ;)
Trigger"tokgasarn"happy ;) ;) :D

Visst kan jag hålla styrfart på kurviga vägar men seriöst jag åker sällan "fort" i Km/h räknat.
Tror jag som mest vart uppe i 260 mätar fart med min förra hoj och jag höll på att skita på mig.

På den tiden jag rejsade var det en annan sak + att man inte hadde nån hastighetsmätare....bara bromspunkter istället.

Falcon har jag haft uppe i 236blås....läbbigt.

Jag e chicken helt enkelt

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
Visst kan jag hålla styrfart på kurviga vägar men seriöst jag åker sällan "fort" i Km/h räknat.
Tror jag som mest vart uppe i 260 mätar fart med min förra hoj och jag höll på att skita på mig.

På den tiden jag rejsade var det en annan sak + att man inte hadde nån hastighetsmätare....bara bromspunkter istället.

Falcon har jag haft uppe i 236blås....läbbigt.

Jag e chicken helt enkelt

Jag skojar bara lite på dig, allvarligt så kör du fort där det är kul att köra fort, d v s i böjarna. Önskar jag kunde ta kurvorna som dig. :fakta

Jag tyckte det var riktigt kul tempo igår, kör inte gärna mycket fortare än så. Men jag antar att du inte tog i speciellt mycket, eller hur?

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
450 fyrsmäll
ja fick upp min stackare i strax över 275 på mätaren själv o då låg jag o plåga 1 tag

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
J-Bone skrev:
Jag skojar bara lite på dig, allvarligt så kör du fort där det är kul att köra fort, d v s i böjarna. Önskar jag kunde ta kurvorna som dig. :fakta

Jag tyckte det var riktigt kul tempo igår, kör inte gärna mycket fortare än så. Men jag antar att du inte tog i speciellt mycket, eller hur?

För att vara på gatan gick det fort emmellanåt även i min bok: Betecknas som "Mkt god Styrfart".
Åker jag själv så blir det oftast bara "God styrfart" och ibland "Hysterisk styrfart" :D :crash :D allt beroende på humör mm
Bör ju nämnas att min Falco hittar bra på dessa vägar.
Men det går att öka rejält om det är bana :D :D ändå blir man ett rundningsmärke för kanoner som Buster.... :eek:

Bör nämnas att för killar som Bluerider, Buster aaron och Mikcar te.x var detta bara "hyggligt touringtempo " för att vara en gatkörning.

Jag gillar att åka "fort" men jag gillar inte att ta risker, därför "laddar" jag inte över skymda krön eller genom skymda kurvor......Alltså- gärna fort men inte med livet som insats.

Om jag skulle hänga på dig på din favvo väg för första gången skulle du se på temposkillnad....jag behöver minst ett "sighting lap" innan jag åker med "styrfart".

Hur som, jag hadde kul och var på humör, och ingen skrek ju stopp så det var väl bara att pista vidare.

Personligen var jag mest impad av VTR ekipaget som lär haft varma däck efter några stinter :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag "har hört" ;) att även en ganska vass maskin accar rätt dåligt över 230 om man är två på.

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Min bror har varigt uppe i 285km/h med sin TLR och då fanns det tydligen lite kvar att ge.....Men med 2 pers kanske det är jobbigt..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
RGmaniac skrev:
Min bror har varigt uppe i 285km/h med sin TLR och då fanns det tydligen lite kvar att ge.....Men med 2 pers kanske det är jobbigt..

Det tar framförallt längre tid.

Sen beror det mycket på hur tunga personerna är. Om jag med mina 57 kg skjutsar en lite kort 53-kilos tjej så väger vi ju bara 110 ihop, normalvikt för en lång vältränad kille...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024