29/5 Nu med racepass just för dig

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Bankörningen den 29/5 (kristiflygare) har nu, efter mycket lobbying och mutor, även fått ett racepass. Så vill nu hugande, licensierade förare tillbrinnga er lediga helgdag med att träna lite på Åsen, så är det bara att anmäla sig. 500:- för en heldag och det enda ni behöver göra, är att betala in dessa pengar på PG 157 08 25-8, märka talongen med Bankörning 29/5, RACE, namn å adress. De första 25 anmälda kommer med.

/Micke & Ola

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Nå, vem härifrån har anmält sig då? Fyll på era namn.

1)
2)
3)
4)
5)
Osv

Jag skall anmäla mig, men skriver upp mitt namn först när jag pyntat in slantarna senare denna veckan.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Kawaister är alltid på hugget så jag anmäler Palte och mig omedelbums! :D Jag är dock i spättekakeland just nu och kan inte betala förräns på fredag då jag är hemma i Sverige igen.

1. Palte
2. abstruse
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
....etc...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det här är verkligen förjävligt. Trodde man skulle hinna ta körkortet innan. Men tji fick man.

Nästa gång hänger jag med!

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Hur är det nu, måste du ha körtkort för att få köra på bandagarna? Vet att detta ämne diskuterats tidigare här på forumet. Du kanskekanskekanske kan köra utan ditt kort.

Jag håller tummarna för att det snart löser sig. Fått någon ny tid för uppkörning ännu? (nej, du skall inte posta datumet, jag är bara nyfiken...tös som jag är :p)

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Bikerbitch skrev:
Det här är verkligen förjävligt. Trodde man skulle hinna ta körkortet innan. Men tji fick man.

Nästa gång hänger jag med!

har du RR licens och en cykel som överenstämmer med reglementet så är det inga problem :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
#11 skrev:
har du RR licens och en cykel som överenstämmer med reglementet så är det inga problem :tummenupp

Mest till Ola -> Så om jag stoppar najtråd i därför avsedda hål och slangar ner de slangar som ska till uppsamlingen så får jag köra i licensgruppen :confused:
Eller måste jag ha båt och grejer??? (grejer = RR-licens)
Genomgången licenskurs (du vet vilken) ger mig _väl_ rätt att träna??

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Supermoto skrev:
Mest till Ola -> Så om jag stoppar najtråd i därför avsedda hål och slangar ner de slangar som ska till uppsamlingen så får jag köra i licensgruppen :confused:
Eller måste jag ha båt och grejer??? (grejer = RR-licens)
Genomgången licenskurs (du vet vilken) ger mig _väl_ rätt att träna??

Nu blir det besvärligt :D
Hojen ska överenstämma med RR reglementet dvs. oljeuppsamlingskärl eller båt som det ochså kallas. (ett måste om du åker 4-T).

Sedan måste du veta om att du inte har NÅGOT försäkringskydd genom Svemo (licensen) eftersom du åker på en bana som bara är besiktigad och godkänd som RR (inte cross eller enduro eller Supermotard).

Hälsn. Ola :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
#11 skrev:
Nu blir det besvärligt :D
Hojen ska överenstämma med RR reglementet dvs. oljeuppsamlingskärl eller båt som det ochså kallas. (ett måste om du åker 4-T).

Sedan måste du veta om att du inte har NÅGOT försäkringskydd genom Svemo (licensen) eftersom du åker på en bana som bara är besiktigad och godkänd som RR (inte cross eller enduro eller Supermotard).

Hälsn. Ola :tummenupp
Mamma jobbar på folksam, så försäkrad är jag mer än jag själv vet om. Pilutta dig :p :D
Trubblet är alltså att jag inte är så sugen på att först lära mig hur man jobbar med glasfiber (som jag antar är rätt sätt) och sedan få till nåt som funkar på hojen. Ingen som byggt nån båt till husa nere i Linkööööping?

Jaja, jag får väl åka och tokdominera i gatgrupperna istället, höhö :crash

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Supermoto skrev:
Mamma jobbar på folksam, så försäkrad är jag mer än jag själv vet om. Pilutta dig :p :D
Trubblet är alltså att jag inte är så sugen på att först lära mig hur man jobbar med glasfiber (som jag antar är rätt sätt) och sedan få till nåt som funkar på hojen. Ingen som byggt nån båt till husa nere i Linkööööping?

Jaja, jag får väl åka och tokdominera i gatgrupperna istället, höhö :crash

Det finn en kille, Clements tror jag han heter och han har byggt "båt" till sin husa.

Honom hittar du nog lättas via Supermotardklubben.

#11 ( Ola)

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
#11 skrev:
Det finn en kille, Clements tror jag han heter och han har byggt "båt" till sin husa.

#11 ( Ola)

Mats Clementz heter han. En hederlig gammal Ducatisti. år enklast här:

mc@erichsarmatur.se
046-2116147
070-6288826

/Micke

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Blir man utsläppt på banan med slicks om man inte kör i licensgruppen eller måste man mecka dit dom halvslitna gatdäcken?

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
HW skrev:
Blir man utsläppt på banan med slicks om man inte kör i licensgruppen eller måste man mecka dit dom halvslitna gatdäcken?

Halvslitna gatdäck är det som gäller :D

Slicks är INTE tillåtet i gatgruppen.

/ O

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
#11 skrev:
Halvslitna gatdäck är det som gäller :D

Slicks är INTE tillåtet i gatgruppen.

/ O

Gatslitna slicks eller blankslitna gatdäck....

Det får bli till att fynda lite på SM med andra ord!

Nä förresten, jag hoppas på tokregn för regndäck det har jag!!!!

/H

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#11 skrev:

#11 ( Ola)
Just fasen. Husa-motard i SuperMono... Och han släpper ju motarden till i år och kör Honda RS250 (Ako köpte motorn från Hondan) med Husamotor så han borde ju kanske t.o.m ha en "skuta" liggandes.....
Kanske man skulle kolla.....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag kan anmäla mig och betala på söndag efter jag har klått Ola. Men jag är så feg att jag inte vill förskotsbetala innan tävling då jag kanske måste använda de pengarna till annat nästa vecka....
Så har ni platser kvar på södag så.....

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Chrille skrev:
Jag kan anmäla mig och betala på söndag efter jag har klått Ola. Men jag är så feg att jag inte vill förskotsbetala innan tävling då jag kanske måste använda de pengarna till annat nästa vecka....
Så har ni platser kvar på södag så.....

I racegruppen börjar det redan att fylla på :tummenupp men du kanske ska åka med gatåkarna :D :D

PS. När kommer du upp till Linkeboda???

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag kommer upp vid tiotiden ikväll. Skulle varit där vid åtta men det är alltid något som krånglar.

Finns inga platser kvar på flygarn så får jag vara utan...

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Chrille skrev:
Jag kommer upp vid tiotiden ikväll. Skulle varit där vid åtta men det är alltid något som krånglar.

Finns inga platser kvar på flygarn så får jag vara utan...

Vad är flygarn ????

Vi ses :tummenupp

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning