2takt eller 4takt

Sebbem17

Ny medlem
Gick med
12 May 2013
Hoj
Ska skaffa
Hej jag ska ta a1 körkort och ska köpa en lätt mc :) jag har kollat på tex ch racing och husqvarna sm 125 men har sett massa trådar om vad man ska ha (2 eller 4takt) hitta inget riktigt svar men jag ska ha hojen till att både köra på väg och på crossbana. (Självklart byter jag däck ;) men vad ska man ha för hoj då? Tänker nog inte lägga ut mer än 30000 beggad. Tips?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
du ska ha 2 hojar, 11kW på crossbanan är inte roligt.
På en gathoj spelar det inte så stor roll om det är 2-takt eller 4-takt längre eftersom de endå får ha max 11kW (15hk)

Köp nån billig gathoj och en billig crosshoj istället :) förutsatt att du kan komma till banan på något sätt

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Beroende på HUR den är/blir strypt så skulle man kunna köra ostrypt på bana och strypt på gata.

Jag hade tagit en 2-takt om du skiter i förbrukning osv. 4-takt till pendling :p men inte 4-takt på en crossbana med så liten slagvolym.

Sebbem17

Ny medlem
Gick med
12 May 2013
Hoj
Ska skaffa
Jag hade inte tänkt att ha en större hoj än 125 ändå för mina polare kör med små 85:eek:r så det spelar ingen stor roll ;) men finns det ingen som funkar som båda? Behöver inte vara den bästa crosshojen men den ska göra sitt :tummenupp

Sebbem17

Ny medlem
Gick med
12 May 2013
Hoj
Ska skaffa
Beroende på HUR den är/blir strypt så skulle man kunna köra ostrypt på bana och strypt på gata.

Jag hade tagit en 2-takt om du skiter i förbrukning osv. 4-takt till pendling :p men inte 4-takt på en crossbana med så liten slagvolym.

Tack :) men vet ni nån bra hoj som skulle passa? Typ märke eller modell :)

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Köp en KTM 125 EXC så kan du köra crossbana och gata, BEHÖVER inte byta däck, många kör på offroaddäcken. Men gör du det så har du en "kul" supermoto också.

Enduron är gatreggad så inga problem bör uppstå vid byte av natur

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...