3 dog

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Förmodligen hade alla tre dött hemma den dagen ändå. Om inte annat så nästa gång dom skulle bära hem en matkasse eller nåt liknande... En frisk människa dör inte bara sådär för att man anstränger sig utan det är nåt som är trasigt redan innan men som inte upptäckts.
Som att starta en hoj utan olja, det märks ju inte att det är nåt fel när den är avstängd...

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
juha01 skrev:
Förmodligen hade alla tre dött hemma den dagen ändå. Om inte annat så nästa gång dom skulle bära hem en matkasse eller nåt liknande... En frisk människa dör inte bara sådär för att man anstränger sig utan det är nåt som är trasigt redan innan men som inte upptäckts.
Som att starta en hoj utan olja, det märks ju inte att det är nåt fel när den är avstängd...

Precis!
De har troligtvis haft något fel. Döden hade kunnat komma under nästa träningspass eller annan kraftansträngning.

Kan själv meddela att Vasaloppsdagen bjöd på härligt väder samt fina spår.
-18 grader vid start för att under loppets andra hälft ha förändrats till ca 0 grader. Trevlig stämning och mycket folk kring spåren.
Det var första gången jag åkte och det gick rätt bra, ca 6 timmar och 23 min. Kan varmt rekommendera fler att åka vasaloppet.

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
streetfighter1 skrev:
Precis!
De har troligtvis haft något fel. Döden hade kunnat komma under nästa träningspass eller annan kraftansträngning.

-18 grader vid start för att under loppets andra hälft ha förändrats till ca 0 grader. Trevlig stämning och mycket folk kring spåren.
Det var första gången jag åkte och det gick rätt bra, ca 6 timmar och 23 min. Kan varmt rekommendera fler att åka vasaloppet.

får man köra med dubbdäck? :tungan

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
rozen skrev:
får man köra med dubbdäck? :tungan

Kan inte du testa och se vad som händer nästa år?? :tungan
Kör du hela vasaloppssträckan in i mål med hoj så bjuder jag dig på en fet grogg när jag själv kommit i mål om jag åker nästa år. :fyllisar

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
streetfighter1 skrev:
Precis!

Fint väder var det minst sagt. Men jag gissar på att jag hade det lite mindre jobbigt som mest satt i solen och servade "mina" åkare, samt åkte bil mellan sittningarna :D
Fick lite blodad tand så det blir nog en åkning nästa år, trots att jag avskyr att åka skidor, tycker inte om att ta ut så heller :tummenupp Desto större utmaning.

Jag förstår inte hur ni som jämför V-loppet med IOM, hur många kör respektive lopp, blir intressant om man räknar lite på dödsfallsprocenten.

sandstream

Guest
Ingen som kör Vasaloppet räknar väl med att dö medan de som kör IoM vet att det kan hända.
Som att jämföra äpplen och päron.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Jo det har du helt rätt i.
Men om man nu ändå envisas att göra det så ska det göras rätt :4skrika

:hihi

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
MT skrev:
Dags att Bosse Ringholm blandar sig i detta med då!
Dödens skidlopp kanske?

Citat:
DÖDENS RALLY

Nu vill många lägga ner Dakarrallyt: Det är för stora risker

Dakarrallyts framtid är oviss.
Veckans två dödsfall kan innebära slutet för tävlingen.
- Det är alldeles för stora risker, säger idrottsministern Bosse Ringholm.
Sedan starten 1979 har 47 människor omkommit. I måndags avled spanjoren José Manuel Pérez, i tisdags den italienske storstjärnan Fabrizio Meoni.
Nu höjs kritiska röster världen över om man ska fortsätta köra rallyt.
- Arrangörerna måste ta intryck av det som hänt och ta sig en allvarlig funderare på hur säkerheten avsevärt kan förbättras, säger Bosse Ringholm och fortsätter:
- Sträckorna måste kortas och läggas om. Kan inte det ordnas bör man fundera på om man verkligen skall forsätta att köra.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,587995,00.html

De som kör är väl medvetna om risken... Så?

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
Blackbird -07:a Svart
juha01 skrev:
Det kunde en del Parid-Dakar åkare också gjort.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
finnpower skrev:
Det kunde en del Parid-Dakar åkare också gjort.

Japp. Hela den här grejen med "sportdöden" är inget nytt. Förr så dog barn när dom lekte, nu när dom sportar.. Det är ju inget annat än defekter som nu "säger ifrån" och man kollapsar.
Visst ska man göra hjärtkoll och liknande på idrottande barn, men det är ju ingen garanti + att det finns typ ett par tusen andra saker som kan gå snett i kroppen.

Att ens komma och påstå att det är farligt med idrott är idiotiskt. Kolla vad mycket tjockisar vi har på gatorna som kommer att kosta en sjuhelsickes massa pengar, och dom kommer att bli riktigt sjuka med åren.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år