3D, funkar det?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23157
beställde 3 par såna här igår,3 d filmer kommer ju mer o mer,har dragit ner ett par st för att kolla hd kvalitet fullt surrond och nu 3d om det funkar,borde ju vara den ultimata filmupplevelsen.
Någon som har bra eller dåliga erfarenheter?:va

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tror inte det funkar genom en "rippad 3-d version" rätta mig gärna om jag har fel.

Fick iaf glasögon båda ggr jag såg Avatar på bio.

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Tror inte det funkar genom en "rippad 3-d version" rätta mig gärna om jag har fel.

Fick iaf glasögon båda ggr jag såg Avatar på bio.

Tror du har rätt. Läste nånstans att 3D filmer spelas upp med 2 st projektorer på bioduken. En för vardera öga. Det blir nog svårt och återskapa i vardagsrummet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tror du har rätt. Läste nånstans att 3D filmer spelas upp med 2 st projektorer på bioduken. En för vardera öga. Det blir nog svårt och återskapa i vardagsrummet.

Mediamarkt hade demohelg förra veckan på de nya platt-tvna med 3D, varannan bild för varannat öga.

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
dessutom får du inte vara skelögd för då kan du inte se 3d effekten :/

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
När jag var i Tallin nov 2008, så hade dom en 3d tv i ett utav varuhusen.
Hur coolt som helst!
3d utan att man behövde ha på sig några glasögon!

Dock var inte bilden den bästa, men det var ju riktigt häftigt i alla fall att se!

Framtidensspel lär ju bli extremt roliga i alla fall.
Eller tänk porrfilmerna. Det är så man får ducka för satserna framöver.. (om man nu kollar på sådana filmer vill säga:D)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
3D är bara en fluga, folk kommer blåsa sina surt förvärvade pengar på massa skärmar & filmer som dom sen tröttnar på, mark my words!

Vill jag se 3D så öppnar jag dörren & går ut! det är skithäftigt!! allt liksom sticker UT!!! stereo är det också!

Merovingian

Guest
3D på TV är ju som att titta på Sixtinska kapellet genom ett sugrör.
Jag har sagt det förr och säger det igen; projektor, projektor, projektor.
Gjorde en snabb efterforskning för några månader sedan efter att ha sett Avatar. LG har släppt en 3D-projektor för hemmabruk, kostade då 1500 dollar. Nu finns det säkert fler tillverkare som gett sig in på't.

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
3D är bara en fluga, folk kommer blåsa sina surt förvärvade pengar på massa skärmar & filmer som dom sen tröttnar på, mark my words!
!

"Internet är bara en fluga. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."
- 12 maj 1996. Ines Uusman, IT-ansvarig minister -

- 4 Mars 2010. Biltmore, sagt på www.sporthoj.com

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
3D dyker upp med jämna mellanrum, första gången var på 60-talet och förra gången var det väl sent 80-tal och det skulle definitivt vara framtiden:rolleyes:

Merovingian

Guest
3D dyker upp med jämna mellanrum, första gången var på 60-talet och förra gången var det väl sent 80-tal och det skulle definitivt vara framtiden:rolleyes:

Gårdagens 3D-teknik är inte jämförbar med dagens.
Dåtidens nackdelar som hindrade tekniken att bli intressant för allmännyttjandet finns inte idag till alls samma utsträckning.
Det var säkert dyrt då och dyrt nu, men där slutar likheterna.

Vill jag se 3D så öppnar jag dörren & går ut! det är skithäftigt!! allt liksom sticker UT!!! stereo är det också!

Ditt argument för att behålla 2D-tekniken är alltså att.. Det bara ska vara sämre? :va

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Internet är bara en fluga. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."
- 12 maj 1996. Ines Uusman, IT-ansvarig minister -

Vaddå, hon hade ju rätt, internet tar en jävla massa tid!

När det gäller tv skärmar, ptja, dom som köpte dom första platt-tv apparaterna bytte efter något år eftersom dom första på marknaden var relativt små och bildkvallen sög getpung, jag känner dom som är inne på sin fjärde platt-tv för att inte ha sämst bild i bekantskapskretsen

Någon här på SH räknade ut att den förra tv'n hade kostat tjugo spänn om dagen i värdeminskning.

Jag har tjocktv, jag fick den gratis av en som bytte till platt.
Jag väntar nog ett tag till innan jag investerar i 3D tekniken känns det som.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Jag väntar fortfarande på att bilarna ska bli så bra så dom stannar i utveckling. Så jag inte behöver byta efter ett par år.
Så jag kör fortfarande med en vagn som jag har hojen lastat på till och från tävlingar. Och så drar jag den med en åsna. Som jag dessutom har fått av en kille som skulle köpa en bil, (vilken losser). Den kommer ju bli omodern direkt så han måste köpa ny för att vara coolast i grannskapet. :arsele

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Eller tänk porrfilmerna. Det är så man får ducka för satserna framöver.. (om man nu kollar på sådana filmer vill säga:D)

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

"Kära bullen. jo, alltså... Öhm... Min kompis...":D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

De 3D-filmer och demos jag har sett (inte jättemånga) har inte varit nåt som sticker ut eller stora saker som skickas mot tittaren utan snarare bara gett ett enormt djup till bilden. I Avatar vill jag minnas att det enda som kom skjutande ut mot tittarna var lite aska från en eld och en och annan insekt i ögonvrån. Det handlar fortfarande om en film och 3D ger helt enkelt en bättre upplevelse - inget annat.

Jag kommer definitivt köpa en 3D-TV ganska snart, det är en betydligt större förändring än HD iaf.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC