4år, för lite!

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det ligger ett lagförslag nu som går ut på att skärpa straffen för misshandel under tortyrliknande former.

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
Sånna där drägg är inte värda ngt i fängelsena vad jag hört. Han lär nog få en del däng där inne. Men 4 år är alldeles för lite :brinnerup

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Han har förstört ett maniskoliv för all framtid!! Finns inget straff nog hårt för denna idiot!

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nja. räcker 10 år?
Han har troligen förstört pojken för resten av livet. rimligtvis ska han få resten av sitt liv förstört då.

Personligen tycker jag livstid eller varför inte avlivning. som man gör med hundar och andra djur när dom blir aggressiva eller farliga för omgivningen. Jag har inget problem med det. Jag anser att han i vart fall inte är lika mycket värd som vargarna på djurparken som dom fick avliva för inte så länge sedan.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fyfan med stryk och stjärtkn*ll han kommer få i finkan :lol

Han ska ha det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är såna här totala as som får mig att fundera på om inte dösstraff kan vara rätt ibland...

I det här fallet tycker jag att svinet ska torteras i ett år innan han avlivas plågsamt. What goes around comes around, med ränta.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...jag drar mig för att klicka på länkar till aftonhoran samt sexpressen, kopiera texten istället...

Torterade sin styvson – döms till fängelse

Tvingade styvsonen äta spyor – dömdes till flera års fängelse 38-åringen utsatte 4-årige styvsonen för daglig tortyr
”Jag ska gråta när det är över” Mamman om mannens terror mot sin styvson
”Man kan säga att man inte förstår”
”Barnen måste få hjälp snabbt”
4-åringen räddades av pappa Mamman vågade inte gå till polisen
4-åring tvingades äta sin egen spya Den fyraårige pojken utsattes för sadisktisk tortyr av sin styvpappa
”Har varit en bandit hela livet” Anhöriga i chock: Han sa att han tyckte jättemycket om pojken.
Utsatte sin styvson för skrämmande tortyr i ett års tid
I nästan ett år utsatte den 38-årige mannen sin 4-årige styvson och sin flickvän för tortyr och terror.
Pojken tvingades bland annat att dricka sin egen urin och äta sina egna spyor.
I dag dömdes mannen till fängelse i fyra år och sex månader.
Mannen döms för grov kvinnofridskränkning, grov fridskränkning och grov misshandel. Han ska också betala skadestånd på drygt 200 000 kronor till kvinnan och pojken.
Åklagaren Anna Vallin kallade i rätten mannens behandling av pojken för "tortyrliknande". I dag säger hon att hon är nöjd med domen.
– Jag kan konstatera att mannen döms helt enligt åtalet och till det fängelsestraff jag yrkade på. Det finns inget att klaga på i domen.
Under perioden september 2008 till oktober 2009 utsattes den lille pojken dagligen för terror av sin styvpappa.
38-åringen misshandlade bland annat pojken med en lampfot och en gardinstång.
Han hällde lim i pojkens öra och kaustiksoda i hans öga.
En kall vinternatt tvingade han också pojken att stå ute på familjens balkong helt utan kläder.
Brändes med tändare
Under en resa mellan en ort i Västernorrland och den lilla ort i Västerbotten där de bodde tills nyligen ska styvpappan också ha bränt pojken med en cigarettändare.
Vid ett annat tillfälle tvingade mannen pojken att äta tills han spydde och sedan äta upp spyan. Mannen tvingade också pojken att slicka upp sitt eget urin.
Även pojkens 26-åriga mamma utsattes för misshandel och dagliga kränkningar. Den 38-årige mannen hotade att döda både henne och hennes familj om hon avslöjade den terror hon och hennes son utsattes för.
Hittade skador på kroppen
Misshandeln av pojken avslöjades efter att pojkens mormor kontaktat sociala myndigheter och berättat att pojken hade konstiga märken på bröstet och underlivet.
Till sist berättade pojken också för sin biologiske far vad som hade hänt.
– Jag hittade skador på hans kropp. Då började han berätta, sa pappan i rätten.
Socialtjänsten i Luleå kopplades in och mannen greps.
38-åringen erkänner misshandel mot både sambon och styvsonen, men inte i den omfattning åklagaren beskrivit.
Tingsrätten bygger stora delar av domen på förhör med mamman, som tingsrätten bedömer som mycket trovärdig.
Frågan om domen ska överklagas vill hans adovkat Lennart Wiklund inte uttala sig om ännu.
– Min klient har inte läst domen än. Han vill nog göra det i lugn och ro innan han tar ställning till det, säger han till TT.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Fy fan vad vidrigt. 10 år låter mer rimligt. Får såna där sitta i vanligt fängelse förresten, eller får dom sitta med pedofiler, våldtäktsmän och dömda poliser och sånt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fy fan vad vidrigt. 10 år låter mer rimligt. Får såna där sitta i vanligt fängelse förresten, eller får dom sitta med pedofiler, våldtäktsmän och dömda poliser och sånt?

Det blir nog självvald isolering, om de har isolering på mys-anstalterna för så låga straff.
Det stod inget om utvisning förresten, märkligt. :va

MikkE

Guest
Man får ju för fan fler år på kåken om man fifflat med någon mille eller så.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det blir nog självvald isolering, om de har isolering på mys-anstalterna för så låga straff.

Ja det är konstigt. De borde ju ha råd.

Nackdelen med finkan är ju fö att han kommer att tillskrivas av hundratals giftaslystna strålkvinnor. Från överåriga socionom-,teologi- och psykologistuderande till vanligt sekt- och knutbymaterial.

Så på första permisen blir det träff med en ny frånskild småbarnsmamma som vunnit den senaste vårdnadstvisten...

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
ja tyker mann ska henga dem i pung kulerna å spåta på dems ansikcte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Jo, det blir väl nån skitanstalt bland smågangsters och skattefifflare.

Jävligt skev skala faktiskt. Rånar man nån bank så är det väl 8-10 år på Kumla men för riktigt sjuka brott som upprör och äcklar hela samhället så är strafftiden knappt hälften.

Det är ju inte så svårt att räkna ut vilket brott som kräver en farligare och sjukare gärningsman och vilken skada som är enklare att reparera.

Nu kanske nån tror att jag försöker hylla bankrånare, så är det så klart inte. Dom ska också sitta inlåsta, men om straffet ska spegla hur allvarligt brottet är så tycker jag det är upp och nervända världen. Det finns nog fler typer av brott att jämföra med också. Jag förstår inte alls logiken i straffskalan, om det nu ens finns nån.

Tänker man ens överhuvudtaget på vilka konsekvenser såna här brott får och vad det krävs för typ av människa för att utföra dom? Att utsättas för vidrig tortyr och förnedring av en familjemedlem i sitt eget hem måste vara bland det värsta man kan utsättas för, hemmet som ska vara ens trygga plats. Sen ska man ju inte glömma att svåra trauman i barndomen verkar vara en gemensam faktor för många som växer upp till att bli mycket farliga personer. Även om pojken nu så klart inte alls behöver bli nån galning så har han nog en hel del att bearbeta och det lär nog ta längre tid än dom där 4,5/3 åren som den där dåren har att sitta i fängelse.

Jag tycker det är väldigt konstigt att sånt som rent moraliskt betraktas som bland det värsta man kan göra ibland inte ens nära ger dom hårdaste straffen. I det här fallet är det ju rent löjligt.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Det mest tragiska och fruktansvärda är att det finns barn som utsätts för övergrepp och misshandel VARJE DAG!!

Varje dag är det något barns vardag, att ta emot stryk, psykiskt misshandel eller sexuella övergrepp.

VAFFAN är det för fel på vissa föräldrar. :mad:

Mammor som VET att farsorna utsätter barnen för övergrepp utan att ingripa. FY FAN säger jag. :näsblod Eller för den delen även mammor som håller på med sexuell misshandel.

//M

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Skulle fan behövas ett par boondock saints grabbar ibland.
[YOUTUBE-ID]JKzM8xsQ5-U[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende