400 km/timme ???

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Duver väl för lite "groseryshoping" ^^

Näe, men den bilen är bara för brulat.. Har för mig han byggde avgassystemet själv av titan, och allt är i kolfiber och aluminium osv osv... byggaren måste va sjuk i huvet :kocko :rolleyes:

Btw: Min kusins kille kommer att vara testförare för koenigsegg efter vintern, sån jäkla turnisse :gnissla
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Finns ett reportage i nya "Gear" om detta. Man blir ju lite köpsugen, men 5 mille är en del pengar...

Dock är ju Gear ett trevligt tillskott för prylgalna killar som gillar att se en söt tjej hålla en mp3 spelare på ett sånt där sätt som gör en alldeles knäsvag... :tuttar
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Är det bara jag som är lite halvt negativt inställd till bilskrället? :näsblod

Tycker inte att den är sååååå spektakulär....o framförallt INTE vacker :gnissla
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc
 

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Diverse
Jorrd skrev:
Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc

Kan man dra slutsats av en bil?
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Klart man blir stolt och patriotisk av att en sådan bil är byggd och utvecklad i sverige. Fattas bara annat.

Råkade titta in i "fabriken" i våras då "vi" lånade lite garageplats åt en måsvinge...
Träffade Christian personligen då. En mycket trevlig och sympatisk herre/kille. Svårt att fatta att han är mannan bakom denna skapelse.

[Tekniknördmode on]: Ramen på en Koenigsegg väger ca 65kg... på en 300SL måsvinge ca 82kg... [Tekniknördmode off]
 

Bifogat

  • P6190001 (Medium).JPG
    P6190001 (Medium).JPG
    38.9 KB · Visningar: 154
  • P6190008 (Medium).JPG
    P6190008 (Medium).JPG
    56.3 KB · Visningar: 198

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
raceman_peps skrev:
Klart man blir stolt och patriotisk av att en sådan bil är byggd och utvecklad i sverige. Fattas bara annat.

Råkade titta in i "fabriken" i våras då "vi" lånade lite garageplats åt en måsvinge...
Träffade Christian personligen då. En mycket trevlig och sympatisk herre/kille. Svårt att fatta att han är mannan bakom denna skapelse.

[Tekniknördmode on]: Ramen på en Koenigsegg väger ca 65kg... på en 300SL måsvinge ca 82kg... [Tekniknördmode off]

Hur kom du i kontakt med en måsvinge? Fajjan kikar lite efter en sådan :)

Rörramen på en måsvinge är fin... om den inte rostat dvs. :hihi

Förresten, var köpte du SISU lyxen, en polare har ägt en sådan! :)
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Den där bilen har jag drömt om i flera år och får nog fortsätta med det också, tyvärr... :rolleyes:
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Josafan skrev:
Hur kom du i kontakt med en måsvinge? Fajjan kikar lite efter en sådan :)

Rörramen på en måsvinge är fin... om den inte rostat dvs. :hihi

Förresten, var köpte du SISU lyxen, en polare har ägt en sådan! :)


Jepp... fullkontakt! (se bild)
Kusinen har renoverat den under en längre tid. Jag har typ hjälp till på lediga stunder innan jag tog mc-kortet... (sen försvann mina lediga stunder... :) )
PM a så kanske jag kan förmedla en bra kontakt till fajjan.

SISU lyxen är ett vrak jag fann bakom en stuga hemma på gården. Var ju tvungen att ha en cykel här i linköping och en i E-tuna helt plötsligt då farbror blanka knappen snodde kortet...
 

Bifogat

  • P5210082 (Medium).JPG
    P5210082 (Medium).JPG
    68.7 KB · Visningar: 139
  • P5210083 (Medium).JPG
    P5210083 (Medium).JPG
    65.7 KB · Visningar: 135

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Kawwa skrev:

ÄÄÄh det är ju ingenting, inte läst i tidningen om de där nya "SUPERmotorcyklarna" som alla har minst en hästkraft per kilo?

och sen, de gör över 100 kilometer i timmen på 1:an, och då finns det 5 växlar till!!!! :skrämd

Skämt åsido, ruskigt cool bil, hade pengarna funnit så hade det inte varit någon tvekan, har för mig att det är kompressormatad ford motor i dom där rackarna? isåfall, ännu bättre Ford är bra shiiiit!
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
raceman_peps skrev:
SISU lyxen är ett vrak jag fann bakom en stuga hemma på gården. Var ju tvungen att ha en cykel här i linköping och en i E-tuna helt plötsligt då farbror blanka knappen snodde kortet...

Med tanken på Sisu:n, polare hittade en sån i grannens trädgård o renoverade den...med sachs 3-vxl motor... Gick faktiskt mkt fint, trodde att den var väldigt ovanlig... men tydligtvis finns det fler? Han sålde den iaf senare...
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Meissner skrev:
Kan man dra slutsats av en bil?

Nej hade det varit ett eller två fel så hade jag inte brytt mig alls. När den däremot gick sönder så otroligt ofta med så små mellanrum är det en annan sak.
Det är för den delen inte heller det första exemplaret som går sönder.
Lägger man sen 3-4 Mkr på en bil så tycker jag man ska förvänta sig iallafall någon form av kvalité/ hållbarhet.
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Jorrd skrev:
Nej hade det varit ett eller två fel så hade jag inte brytt mig alls. När den däremot gick sönder så otroligt ofta med så små mellanrum är det en annan sak.
Det är för den delen inte heller det första exemplaret som går sönder.
Lägger man sen 3-4 Mkr på en bil så tycker jag man ska förvänta sig iallafall någon form av kvalité/ hållbarhet.

Det beror på när gumball kördes, vad Christian och Arthur hade kommit överrens om. Jag menar, dom gör många tester med bilen både på bana och längre mer uthållighets tester. Jag tvekar inte alls på att kvalitéten är annat än på topp.

Jag tror snarare att Arthurs bil var en prototyp av något slag och att han blivigt informerad om nackdelarna. Dessutom så om det nu var Arthurs bil så måste ju han ha kört bilen mer än i gumball, därför borde ju han ha vetat om den "dåliga" kvalitén på hans bil? :confused:

Tja
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Espen skrev:
Det beror på när gumball kördes, vad Christian och Arthur hade kommit överrens om. Jag menar, dom gör många tester med bilen både på bana och längre mer uthållighets tester. Jag tvekar inte alls på att kvalitéten är annat än på topp.

Jag tror snarare att Arthurs bil var en prototyp av något slag och att han blivigt informerad om nackdelarna. Dessutom så om det nu var Arthurs bil så måste ju han ha kört bilen mer än i gumball, därför borde ju han ha vetat om den "dåliga" kvalitén på hans bil? :confused:

Tja

Bilen var nyinköpt för Gumball 3000 -Sommaren 2003
Det är givetvis möjligt att den blivit robustare sedan dess men då fick man inget bra intryck iallafall.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Josafan skrev:
Tycker inte att den är sååååå spektakulär....
Om en sportbil som gör 0 till 100 på 3.2s och toppar runt 400 km/h inte är spektakulär, vad är då spektakulärt?

Sen om den är snygg eller inte och om man skulle vilja ha en Koenigsegg om man fick välja, det är ju en personlig smakfråga, men nog fan är den spektakulär.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jorrd skrev:
Det enda som inte är svenskt på den bilen är kvalitén, den går sönder konstant! Kolla bara på Engelsmannen Arthur i Gumball 3000 filmen, körde 2km -byta kopplin, körde par km till -nytt fel.
Jovisst det är en sportbil och ingen tourer men de andra filurerna klarade sig utan några missöden! Bilar som Ferrari F50, Murcielago, F360 etc

men då var ju den engelsmannen förbannat vidrig också
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top