44-ÅRSRACET Linköping Motorstadion

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
var där o titta igår. Slänger upp lite bilder & videos här för den som kan tycka det är kul att se!

20icole.jpg

126e61t.jpg

1z21w83.jpg

2coqyhh.jpg

33u78ux.jpg

zu31pd.jpg

6i9slc.jpg

b4diqe.jpg

1zqa45e.jpg

edit: videos dröjer lite...kass mobil uppkoppling här

Last edited:

Bifogat

• DSC_4201.jpg
    DSC_4201.jpg
    246.3 KB · Visningar: 232
  • DSC_4200.jpg
    DSC_4200.jpg
    251.4 KB · Visningar: 294
  • DSC_4199.jpg
    DSC_4199.jpg
    254.3 KB · Visningar: 356
Last edited:
Ja gör det ,, såg riktigt otäckt ut ,, inga skador på hojjarna utanför stängsel ?

otroligt nog så vart de inte en skråma vad jag förstår...den landa emellan 2 st hojjar.

Tur att folk inte satt i gräset som man gjorde precis breve mig..då hade dom fått skiten i knät! :gnissla

Var där med 2 andra....typ aldrig varit på sånt här förut. Första jag fråga polarn när vi kom dit var.."kan inte hojjarna flyga över staketet?" han: "nej, det är omöjligt" ..o vad händer sen...när man dessutom filmar :)

dramatik mannen ,, dramatik mannen ,, hoppas du fick något för att du filmade,,
vi "amatörer" bjuder på för mycket annars tycker jag,,
jag har varit där massor av gånger o aldrig sett något liknande,, tyder på att det måste upp högre stängsel för allas bästa.

otroligt nog så vart de inte en skråma vad jag förstår...den landa emellan 2 st hojjar.

Tur att folk inte satt i gräset som man gjorde precis breve mig..då hade dom fått skiten i knät! :gnissla

Var där med 2 andra....typ aldrig varit på sånt här förut. Första jag fråga polarn när vi kom dit var.."kan inte hojjarna flyga över staketet?" han: "nej, det är omöjligt" ..o vad händer sen...när man dessutom filmar :)

videoklipp

Race, Heat 1

Klass 750cc

starten och lite under loppet

[YOUTUBE-ID]olfwBDYkcz0[/YOUTUBE-ID]

Jag var också där och fotade och hjälpte nr 49 i 7C, men han gjorde en highsider på sista varvet i lördagens kval, så han fick fara till sjukan. Bara mens vi satt å väntade där, i 6h, var det 3 andra skadade hojåkare där, som vi hörde talas om :jisses

Här är några bilder, resten finns på www.hoztic.se, som vanligt :)
IMG_10377.jpg

IMG_10252.jpg

IMG_10353.jpg

IMG_10412.jpg

IMG_09839.jpg

Kul när man har slitit häcken av sig en hel helg och det enda man får höra om det är sånt här. De kanske borde ta upp att de flesta krascher inte resulterar i några skador och att det trots allt inte var särskilt mycket 'änglavakt' som gjorde att han gick därifrån 'nästan oskadd'. Riktigt mycket flyt dock att hojen inte träffade nån. Lite tur ska man ha. :)

Inga schyssta bilder från de mer moderna klasserna, typ SoS ?? Helst söndagen eftersom jag inte körde på lördagen.
Alltid skoj för egot med lite bra bilder. Bäst vore en bild när jag (oavsiktligt) skrapade knät i gruset ut ur esset :D

Årsracet är en höjdpunkt.
Dessvärre krockar det med en annan höjdpunkt: Motorns dag i Målilla.
Nu har jag missat årsracet två år i rad.
No more.

Kul att se att så många var där!
Även jag, och jag understödde (som vanligt) team 33,36,66 i 750, samt även lite i team 55 i 175cc.

P.g.a ett trist kamkedjehaveri på 66:an under lördagen, så hade vi "lite att göra" under lördagnatt... ;) Men vafan, man är ju inte där för att dansa som jag sa, och klockan 09.00 söndag morgon hade vi bytt ut tre krokiga ventiler, fått tag i en ny kamkedja med nitlås och fått i maskinen igen :)
Hör och häpna så både gick den, och höll!
66:an kom 11:a i racet... vilket jubel i depån!

En märklig notis i sammanhanget var att jag cyklade igenom i stort sett hela depå´n och frågade efter en ventilbåge... Ingen hade!
Ok, inget man kanske förväntar sig/vill behöva använda, men såna grejer brukar ju "slinka med" i någon buss iaf.
Jag var så desperat att jag t.o.m frågade tvåtaktsåkarna! :D Då fattar ni hur sugna vi var på att få ihop maskinen. :rofl

33:an gick in på en 17:e plats efter att ha bromsat bort sig in i fartfållan vid chikanen... Men allt höll och gick bra ända in i mål.
Det var EFTER målgången strulet kom...
Under paradvarvet med obligatoriskt vinkande till flaggisarna så hoppar framdrevet av, kilar fast sig, och maskinen highsidar!
Mindre skador, men ack så förargligt!
Trots armbågsskadan klev sedan Reichert ner i sidvagnen och bärgade ännu en buckla...men denna gång av gyllene snitt ;)

Maskinen jag hade kommit ner för att få höra sjunga (den ni såg i mekforumet. D.v.s den topp som svetsades om och plastades till en 250, kom aldrig till start. Jälla osis. Ägaren vann dock "nästan" i 50 cc efter att ha lett länge blev han dock omkörd av en oerhört snabb och skicklig holländare på en Kreidler.
En annan i det teamet kom aldrig ut på banan med en av sina maskiner, utan fick ett av de märkligaste fel jag sett: ett gaffelbensbrott mitt framför vårat tält! :skrämd
Vid en lättare inbromsning gick sonika ena nederbenet rätt av!
(tur det inte var ute på banan...)

Men summa summarum var det en bra arrangerad helg, med mycket skoj, och många glada återseenden.

That´s racing!

Bifogat

• 36 66 33.jpg
    36 66 33.jpg
    216.7 KB · Visningar: 101
Last edited:
Hoztic suveräna bilder å tänk man är med på en massa.:)
Synd att söndagen slutade med en krasch ut på start å målrakan, men det är väl så att adrenaliet var lite högt efter att ha fått stopp i starten.:huvet
start:nr 58 Honda 350

Kul att se att så många var där!
Om du hade en Racerepair-tshirt på dig så såg jag ryggen på dig på håll några gånger! :) Såg du nån med stödkrage såg du mig...

Hoztic suveräna bilder å tänk man är med på en massa.:)
Synd att söndagen slutade med en krasch ut på start å målrakan, men det är väl så att adrenaliet var lite högt efter att ha fått stopp i starten.:huvet
start:nr 58 Honda 350
Tackar! :)
Tur att du/hojen stannade på rätt sida om stängslet iaf! Höll du och hojen?

Kul när man har slitit häcken av sig en hel helg och det enda man får höra om det är sånt här. De kanske borde ta upp att de flesta krascher inte resulterar i några skador och att det trots allt inte var särskilt mycket 'änglavakt' som gjorde att han gick därifrån 'nästan oskadd'. Riktigt mycket flyt dock att hojen inte träffade nån. Lite tur ska man ha. :)

så är det tyvärr altid med motorsport aldrig något positivt i radio o tv. men vi som kör är desto mer tacksamma för alla som jobber med att vi kan få köra, o då känns det trist att det enda som upmärkas från media är negativt. jag hade iallafall en skitt kul helg o lyckades hålla mej på hjulen hela helgen :D

Bäst på banan var i allafall på lördagen Paul Johansson #3 på en stelbent BSA B33 ,,,,Galning,,,,

Det var ju en världsartist på plats Teuvo Länsivuori, jag trodde ju han skulle sopa mattan med folk i sin klass men var väldigt mediåker i sin klass.
DSC00143.JPG

Tackar! :)
Tur att du/hojen stannade på rätt sida om stängslet iaf! Höll du och hojen?[/QUOTE]

Nja jag har ont axeln inge brutit, bara mjukdelar.
Hojen är väl inte i toppskick det mesta är trasigt eller repat samt att elsyetemet har brunnit å ramen är krokig

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back