45. ADAC Frohburger Dreieck -Joey Dunlop Open

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Finalen i IG Königsklasse går sista helgen i denna månaden, 29-30sept, på den klassiska landsvägsbanan Frohburger-Dreieck.

Racet är tydligen ett populärt race. Förra året var man 37st anmälda till 250cc och 30st i 125cc. Tyskarna på det här stället har rykte om sig att göra ett bra race/arrangemang och det ska vara en hel del publik. Pubiksiffror på runt 30.000 personer visst.

Senast en Svensk kört på detta arrangemanget är nog Tomas Pallander 2002 eller 2003 då han var 3:a? Förra året vann Hans Smees i 250.

Några andra som ska dit i år är visst jag och Stensmo! Har iaf lämnat in en anmälan och hoppas allt är rätt ifyllt och skickat till rätt plats. :) För Stensmo blir detta hans första internationella race utanför Sverige/Norge.

Det som lockar är att få komma ut på ett nytt äventyr, dom grymma festerna där nere, stora startfälten, prispengar, gridgirls, allmänt tokiga Tyskar osv osv. Säsongen för oss tar slut på Falkenberg. Så vad är bättre än att dra igång nästa säsong bara en vecka efteråt? :D

Kommer nog skriva hur det går för oss där nere nån gg. Keep you posted! :tummenupp
 

Bifogat

  • fd036.jpg
    fd036.jpg
    36.2 KB · Visningar: 137
  • fd281.jpg
    fd281.jpg
    50.1 KB · Visningar: 182
  • fdIMG_1076.jpg
    fdIMG_1076.jpg
    46.4 KB · Visningar: 195
  • fdIMG_1101.jpg
    fdIMG_1101.jpg
    58.9 KB · Visningar: 205
  • fdpalleg03-75.jpg
    fdpalleg03-75.jpg
    58.1 KB · Visningar: 241
  • fdrenn121-04.jpg
    fdrenn121-04.jpg
    28.1 KB · Visningar: 191
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Startbekräftelsen hemskickad med biljetter och allt! Ordning å reda på dom gamla Tyskarna! :tummenupp

Tydligen har det varit så många anmälda så man fått dela upp i klassen Classic. 50cc får ett eget race nu. Av dom 33 anmälda där finns det 2st Svenskar med! Roffe och Robert. Så vi blir 4st från Sverige totalt som kör där nere! :)

Superstock-klasserna 600 + 1000 har dock fått slåts ihop med andra klasserna Supersport och klassen "Open".

11 olika nationer finns representareade än så länge på första startlistan i alla klasserna.

I International 250ccm som Stensmo och jag ska köra finns namn som Michael och Wiliam Dunlop. Om dom är släkt med Joey Dunlop vet jag inte? Dom är båda från Irland iaf. I våran klass är vi förare från 7 olika länder.

I Königsklasse 500cc klass så finns det 9st anmälda. Ska bli kul att få kolla in några sånna hojar där! :)

Stensmo's pass hade visst gått ut med. Men hoppas det löser sig snabbt med att skaffa ett nytt!
 

Bifogat

  • frohburger-Dreieck.JPG
    frohburger-Dreieck.JPG
    71.4 KB · Visningar: 139

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gbg
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Det verkar grymmt skoj

lycka till till bägge två! Om du vill ha några knep för hur man slår Stensmo är det bara att ringa (3 hundradelar till godo) :D
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250

I International 250ccm som Stensmo och jag ska köra finns namn som Michael och Wiliam Dunlop. Om dom är släkt med Joey Dunlop vet jag inte? Dom är båda från Irland iaf. I våran klass är vi förare från 7 olika länder.

I Königsklasse 500cc klass så finns det 9st anmälda. Ska bli kul att få kolla in några sånna hojar där! :)

William är väl son till Robert (Joes brorsa) om jag inte missminner mig, missminner jag mig är det Joes son.

Du får säkert inte se Noby Aokis ex-RGV (och vi pratar inte om någon 250 standard!) som jag fick se i England... Bilder kommer.

Lycka till.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jäklars va läckert.
Är det ex GP hojar i kungaklassen?
Hur magiskt är inte det....

Håll svenska fanan högt och låt A747 ryka brett och högt :tummenupp
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Vilken grej, jag kände inte ens till tävlingen. Landsvägslopp i Tyskland? Låter hur kul som helst! Lycka till!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jäklars va läckert.
Är det ex GP hojar i kungaklassen?
Hur magiskt är inte det....

Håll svenska fanan högt och låt A747 ryka brett och högt :tummenupp

Jepp! Det är riktiga 500 racers! :) Ofta ROC- eller Harris-Yamaha och Honda RS500 som kört som privathojar i GP-VM och EM. Men även omgjorda TZ250 till 360cc finns med där. Kan kanske dyka upp en NSR500V2. Tror en Tysk kört nått race med en sån där. Kommer säkert ta mig tid till att ta nått foto och frågar mig fram om vad dom olika hojarna har för historia! :tummenupp

I dom andra mindre racerklasserna finns det en och annan ex GP-hoj med. Hans Smees har tex Alex Hoffmans gamla aprilia från VM och Henric Voit har en ex BQR RS250RW Honda.

Ex och nuvarande 250GP förarna Ralf Waldman och Dirk Heidolf kommer visst dit och hejjar på oss! :)
 
Last edited:

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Ort
östersund
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
kommer till du och packar ikväll!
de ska bli så jävla kul!
har haft våta drömmar om den här helgen ett tag nu :p
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Classic !

Ja det här ska bli skitkul!

Robban och jag åker ner till Trelleborg på torsdag och tar färjan därifrån vid 22.30.

Det finns så jäkla mycket kul att åka på nere i Tyskland..

Vi var och körde på Sachsen Ring en vecka före dom stora pojkarna och är det nått som Tyskarna är bra på så är det just att organisera allt till det bästa.

Vi syns där nere :tummenupp
:yoparty
 

Bifogat

  • Hagar the warrior at Linköping 2007 small.jpg
    Hagar the warrior at Linköping 2007 small.jpg
    111.7 KB · Visningar: 103

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
William är väl son till Robert (Joes brorsa) om jag inte missminner mig, missminner jag mig är det Joes son.

Du får säkert inte se Noby Aokis ex-RGV (och vi pratar inte om någon 250 standard!) som jag fick se i England... Bilder kommer.

Lycka till.

Finns en Robert Dunlop från Irland anmäld i 125ccm nu till helgen.

Ser gärna bilder på Sukkan! :tummenupp

Ja det här ska bli skitkul!

Robban och jag åker ner till Trelleborg på torsdag och tar färjan därifrån vid 22.30.

Det finns så jäkla mycket kul att åka på nere i Tyskland..

Vi var och körde på Sachsen Ring en vecka före dom stora pojkarna och är det nått som Tyskarna är bra på så är det just att organisera allt till det bästa.

Vi syns där nere :tummenupp
:yoparty


Yes! Kommer förmodligen bli superkul där! Ses där nere! :tummenupp
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har fått i uppgift att göra lite reklam/förmedling nere i Tyskland, nu när Königsklasse kör, för en Nico Bakker Honda RS500R som är till salu. Tur vi inte fick hojen med oss! Stensmo och jag hade nog blivit ovänner med varann om vem som skulle köra den där! :näsblod :D
 

Bifogat

  • HONDA500-4.JPG
    HONDA500-4.JPG
    97 KB · Visningar: 177
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tyskarna har iaf inte segertippat oss den här gg! Phu!! :D
Thomas Walter som fått den denna gången.
http://www.motograndprix.de/index.php?page=2&newsID=33556362

Är ett Tjeckiskt AC/DC cover band som ska spela där. Bara en sån sak ska bli intressant att få spana in! :)

Över 240 förare anmälda! Ralf Waldman kommer ställa upp i 50cc racet med!
 
Last edited:

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
william och michael dunlop ar broder, robert ar deras far och joey var robert's brorsa :)

trevligt folk jag delade garage med dom forst gangen jag tavlade med min 250 och dom hjalpte mig med allt mojligt

iaf.. kul med roadracing! jag var uppe i scarborough for ett par veckor sedan dar min polare korde min 250 i gold cup. javla trevlig stamning, tror det blir mer "riktig" roadracing nasta sasong :)


Lycka till!
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Precis hemkommen från racet! Finns massor att berätta! Det var mycket över förväntan det här racet!!! Sol å 19 grader, kul och snabb bana/väg och full hålligång dygnet runt på publiken! Var som att vara på ett MotoGP race!!

Ska bara sova typ hela dan nu. Har bara sovit 10 timmar totalt på 3 dagar nu.. :näsblod :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Och du lever!!!:tummenupp

Jajemän! :tummenupp

Det värsta med hela resan var nog båten ner! Det blåste riktigt mycket så att båten gungade hur mycket som helst! :D Annars var banan där nere väldigt ok att köra på! Fin jämn asfalt och bra avåkningszoner mm. För att vara ländsvägsbana så verkade den inte alls så jättefarlig. Känns som det finns permanenta banor bl.a i Sverige som har sämre säkerhet än denna banan hade. Banan var dock snabb! 175km/h i snitt hade den som körde snabbast i klassen Open! Var en vänstersväng man kunde ta på maxvarv på 6:an med 250:in!

På vägen ner så några hundra meter innan vi kom till banan, vid en bensinmack, så stod ett 500cc-team och lånade taket över bensinpumparna för att skydda sig från regnet och få ljus för att meka på sina regndäck mm! Klockan var 4:30 på morgonen då!! :D
 

Bifogat

  • fd100_2459.JPG
    fd100_2459.JPG
    116.8 KB · Visningar: 172
  • fd100_2460.JPG
    fd100_2460.JPG
    139 KB · Visningar: 197
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kör på med lite bilder så länge. Har overload på min hjärna just nu. Så jag vet knappt var jag ska börja med att berätta om resan.. :näsblod

Bild1:
Publik var det gott om! Stod fullt med folk runt stora delar av banan! Svårt att hitta en plats att kunna se på utan att behöva trängas med andra på en hel del ställen!! :)

Bild2:
Michael Dunlop och Sebastian Le Grelle körde RS250RW för Pirate Racing/Rico's Race World. Michael på bilden.

Bild3:
Fotografer var det fullt av och dom var överallt!!

Bild4:
Gridgirls till dom 3 första startleden. Jag måste kvala bättre nästa år!! :D

Bild5:
Stensmo testar en gräsklippare med en 600cc motor i som toppade 190km/h!

Bild6:
Publiken var grym! Som att vara på MotoGP! Öltälten hade öppet dygnet runt och där var folk hela tiden! Fotot är taget sent på söndagskvällen precis innan vi åkte hem efter hela racehelgen! Publiken verkade inte vilja åka hem!!?
 

Bifogat

  • fd100_2467.JPG
    fd100_2467.JPG
    117.9 KB · Visningar: 100
  • fd100_2480.JPG
    fd100_2480.JPG
    131 KB · Visningar: 136
  • fd100_2498.JPG
    fd100_2498.JPG
    120.3 KB · Visningar: 116
  • fd100_2499.JPG
    fd100_2499.JPG
    99.2 KB · Visningar: 162
  • fd100_2527.JPG
    fd100_2527.JPG
    136.5 KB · Visningar: 173
  • fd100_2529.JPG
    fd100_2529.JPG
    109.1 KB · Visningar: 144
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top