47 hk ur en 125:a????

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Hitta en annons på blocket där säljaren påstår att hans aprilia AF1 Sport -90 har 47 hk. Jag hade en likadan i min ungdom o vill påminna mig om att den hade 35 hk orginal. Hur i helv**e krämar man ur en 125:a såpass med effekt o får den pålitlig? Dagens RS har väl bara drygt 30 ostrypt?

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
180 cc-cylinder kanske. Men jag tror det bli svårt att få mer än 35-40 ens med en sån.

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Ja just d, 180cc fanns ju också. Men tycker som du att d ändå låter lite väl högt. Att han nämner just 47 tyder väl nästan på att han måste ha bänkkört hojen.....?

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Ja just d, 180cc fanns ju också. Men tycker som du att d ändå låter lite väl högt. Att han nämner just 47 tyder väl nästan på att han måste ha bänkkört hojen.....?
Det är överraskande vad dagens ungdomar hittar på nuförtiden, men det blir tyvärr inte sant för det. :näsblod
Det är ju fan mer effekt än vad en produktionshoj, så det verkar väldigt osannolikt. :tungan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
skicket ser fint ut iaf, sen att han är mytoman är smällar man får ta.

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Honda CBX600E-83
Den är reggad med 21kW. Sen vad den ger är en annan fråga.

Vad jag minns så såldes många 125or då med omkring "45hk", enligt reklamen iallafall...... (hade inte råd med någon så jag kunde inte kolla sanningshalten).

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Han kanske var dålig och lyckades trycka på tangenten 4 istlt för 3!!111.. yayaya

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Lol..

Det är ju inte omöjligt att få ut 47hk ur en 125cc. Men jag tror knappast att man kommer i närheten med lite bonntrimning. Så antingen har han skrivit fel, katalogtrimmat eller så har han skrivit så där för fuckos ska köpa den..

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
Synd att han kladdat på en massa Moppef*cko dekaler på den men en sån AF1'a i det skicket kommer att bli en samlarhoj innom en snar framtid, hade jag inte haft sååååå fullt på Mosta Hill hade jag köpt den rakt av.....

DP says: Snygg hoj men knappast 47 pållar.....

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Lol..

Det är ju inte omöjligt att få ut 47hk ur en 125cc. Men jag tror knappast att man kommer i närheten med lite bonntrimning. Så antingen har han skrivit fel, katalogtrimmat eller så har han skrivit så där för fuckos ska köpa den..

Omöjligt e d säkert inte, men d känns som en sådan motor skulle vara extremt känslig o knappast lämpa sig för gatubruk. Han har hur som hellst inte svarat på mailet o jag antar att inte kommer göra d heller. Men d hade varit kul att veta....

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2994559 Lol..

Jag frångår alla normer och skriker ur mig att det är omöjligt att plocka ut 47hk från den där motorn. Ha i beräkning att en GP-125 plockar ur ca 50hk och då är den byggd med en hel del (läs:ÄkCligt) med pengar i bakfickan.

Så 47hk ur den där sugmotorn är ömägligt. :fakta

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...