50/80/Chrome/Gold-visir ?

Nerf

Medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
Depends
Tittar på ett nytt visir till hjälmen och har lite olika val, 50% färgat, 80% färgat, Iridium Silver eller Iridium Gold, någon som har erfarenheter kring dessa ?
Jag kör aldrig i mörker så det ska väl inte behöva vara ett problem för val av visir.

Tack på förhand

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tittar på ett nytt visir till hjälmen och har lite olika val, 50% färgat, 80% färgat, Iridium Silver eller Iridium Gold, någon som har erfarenheter kring dessa ?
Jag kör aldrig i mörker så det ska väl inte behöva vara ett problem för val av visir.

Tack på förhand
Jag kör med alla sorter (klart, rökfärgat, silver, guld) på mina hjälmar och om jag vet att det blir "senkörning" har jag med mig klart visir som en maggördel. Tycker spegelvisir lirar bäst och man ser ut riktigt bra och tuffast i mitt tycke. Tunnlar brukar jag dra upp det i. En nackdel dock är att spegelvisir är mycket repkänsliga enligt mina erfarenheter.

Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Kör du inte i mörker spelar det inte stor roll , har några spegel crome och blåa som deleter men fotocromatvisiret sitter oftast på då det anpassar sig efter ljuset för stunden
Dyrt men toppen ?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag kör med alla sorter (klart, rökfärgat, silver, guld) på mina hjälmar och om jag vet att det blir "senkörning" har jag med mig klart visir som en maggördel. Tycker spegelvisir lirar bäst och man ser ut riktigt bra och tuffast i mitt tycke. Tunnlar brukar jag dra upp det i. En nackdel dock är att spegelvisir är mycket repkänsliga enligt mina erfarenheter.
Instämmer. Man e klart tuffast med spegelvisir, men det blir lätt smårepor, och de upplever jag som riktigt störande, oavsett hur små de är. Så fort det blir kväll så blir det becksvart med spegelvisir. Kör mes lätt rökt nu, men jag har inbyggt solvisir i hjälmen. Skulle vilja testa blå iridium, den minst tonade

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har nog alltid haft spegelvisir och dom brukar överleva hjälmarna, även såna som har vurpats bort. Jag kör kanske inte i beckasvart vinternatt, men sena sommarkvällar och tunnlar är inga problem. Dom är inte jättemörka, men dom tar udden av det värsta i solljuset, så att det blir mer vilsamt för ögonen.

For the record, jag kör med Shoei-hjälmar med original spegelvisir.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har nog alltid haft spegelvisir och dom brukar överleva hjälmarna, även såna som har vurpats bort. Jag kör kanske inte i beckasvart vinternatt, men sena sommarkvällar och tunnlar är inga problem. Dom är inte jättemörka, men dom tar udden av det värsta i solljuset, så att det blir mer vilsamt för ögonen.

For the record, jag kör med Shoei-hjälmar med original spegelvisir.
Intressant !
Kanske skaffa för det värsta jag vet är lågt stående motsol.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield