500 kr i belöning!!!!

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda 954
Jag håller på att bli tokig!! planerad gasning i helgen och jag har fått knas på hojen!!

Hjälp mig att hitta felet och jag sätter över 500 kr direkt!!

Hojen är en 900rr fireblade 97 års modell! jag har plockat av kåporna och satt på crosstyre!! Nymonterat dynokit !! men verkstaden hade problem att få till det !! p,g,a av att jag tagit bort kåpan sa dom den får tydligen lite för mycket luft!!!!

felet yttrar sig såhär!! huxflux när jag var ute och körde så började den bluddra på höga varv!! den tappar effekten vid kanske 7000 varv och det känns som den går in i varvstoppen!! den fortsätter dock att varva men går inget och det känns tydligt!!

mycket frustrerande då cykeln går prima upp till 7000 startar och går som vanligt!!

Jag har kollat förgasarna! bensinkranen! dränerat tanken!
inga slangar iklämm!! bytt tändstift! bytt tändspolar!!
kollat kontakten vid stödet!

hjälp mig innan fredag kväll snälllllla

tips tips tips

Avesta Björn!!


__________________
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Öhhh... hoppas att du inte betalade för jobbet...

Verkar onekligen som om den får för lite soppa..

Hur går den om du kör med choken i??
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Exakt samma symptom hade jag när jag körde med för mager bränsleblandning på min hoj en liten tid förra säsongen...sen skar den faktiskt också på grund av det. :rolleyes:

Testa att köra på fullgas på sexan upp mot toppfart. Släpp sedan av lite på gasen. Börjar den då öka i hastighet istället för att tappa fart så är det solklart att din soppablandning är för mager.

Mitt förslag är att du åker till en seriös verkstad som har bromsbänk och juserar in den så att du får det att lira riktigt bra.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
gasa ur den ordentligt .. skruva ur ett tändstift o kolla hur det ser ut.. är det torrt.... blött.. grått..
skulle gissa allafall att den går för snålt..
har en lika hoj som du.. o laborerade förra sommaren med Kehingasare.. den hade samma symptom som din när den gick för snålt.
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Om felet kom helt plötsligt och inte i samband med Dynojet-arbetet skulle jag gissa på förgasarna i alla fall eller att kammen kuggat över ett hack.
 

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Har inge tips men kul att hitta en från Avesta här inne på forumet !!! Hoppas du hittar felet snart...

Mvh Makke
 

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun.
Hoj
Zx6rr
Verkstan kanske har fel monterat dynokitet. Om hojen fungerade när du lämnade in den så är det väl deras skyldighet att fixa. Fel bestyckade eller lortiga förgasare verkar det som. Om verkstan inte har tid så byt tilbaka till org.
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Den får för mycket luft! täck för ena eller halva luftintaget med silvertejp och prova kör en runda.. Går den bättre så gör en snyggare permanent lösning för att strypa lufttillförseln..
Jag hade sedan kört den en runda i bänk med lambda och sett var den behövs finjusteras(lyfta nålen, större huvudmunstycken mm.)
 

NS

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
ale
Hoj
Husaberg fe650 04 husaberg 650 fs650 04
Ett typiskt soppa fel.Den får för lite soppa.Kolla alla slangar på förgasaren dom vidgas när dom blir varma=inte täta
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Kolla med choken

Går de bättre med choken så är det för magert elller skit i förgasaren, men dem hade du kollat, vilken verkstad har du varit på ? om inte prova en dynojet verkstad och kör den i bänken med full koll på hela registret, lycka till.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Alla säger ju samma sak som varandra, då måste ju alla dela på belöningen. Jag drar en chansning och säger att det är feghet. Du vågar inte gasa, helt enkelt, och så mesar du. Detta gillar inte hojen, och börjar blöddra för att få uppmärksamhet.

Så är det väl? :crash
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Det är säkerligen redan sagt men jag säger det ändå (har inte linserna i just nu så jag har lite problem att se skärmen när jag läser om ni förstår, hehe) , iaf, jag skulle gissa på att det har med munstyckena att göra. Lycka till! :)
 

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
KTM660
Eftersom jag måste säga något som inte är sagt så tror jag felet är gammal bensin :rolleyes:.
Testa att fyll på ny bensin!
 

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen alls :(
En fråga bara, är det vid just 7000 rpm den börjar gå dåligt, under alla omständigheter, alltså på tvåan såväl som på högsta växeln ?

Har felet inget med hastighet att göra så borde det väl vara som alla säger, ombestyckning som behövs.

När du tog av alla kåpor, ändrade du nåt som har med luftburken att göra då ? Jag menar kanaler till luftburken, lock till luftburken eller vad som helst ? Har inte bytt filter ?

Hoppas de löser sig iaf !!


/XJR
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
..får væl posta mina smartass commetns då :D

IS PÅ GATAN! den bluddrar inte, den ligger och tuggar varvtalsstopp! :tummenupp

Gamla tændkablesnøren, dom orkar inte ge mer gnistor æn så dom hoppar øver varannat :eek:

Hojen har blivit strypt av firman.....just nu har en mellankortare en keihin brygga och 180 bakhjulshæstar på sin nya mellanklasshoj! Och du har 25 kW på ditt 180 hæstars monster :cool:

Gå och :öl , den blir sækert bra tills imorgon! :D
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Pålle skrev:
Den får för mycket luft! täck för ena eller halva luftintaget med silvertejp och prova kör en runda.. Går den bättre så gör en snyggare permanent lösning för att strypa lufttillförseln..
Jag hade sedan kört den en runda i bänk med lambda och sett var den behövs finjusteras(lyfta nålen, större huvudmunstycken mm.)

Får för mycket luft??? Kan tänka mig FÖR LITE bensin däremot.. Strypa lufttillförseln...varför då? Du har ju gigantiska luftburkar för att få tillräckligt med luft när det behövs... Förstår inte ditt resonemang...

Appropå problemet med din hoj:
Herr Brink vet kanske hur du kan kolla vad det är för fel..

Imorn ska jag väcka min TL i alla fall.... BRAAAAAP!!! :crash
 

Ford Prefect

Silver Hornet
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet900 Devil Slip On, Crosstyre
prova byta tillbaka till ditt vanliga styre eller kanske är det felmonterat :tummenupp

behåll dina 500 kr det är lugnt jag klarar mig lycka till
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top