6,8:1 i komp i nsr -98 Strypt?

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
Är kompet sänkt? Är det en crm topp? Måste veta har varit och hämtat en nsr -98 idag och det stog i instruktionsboken att det var 6,8:1 i komp. Den är spärrad enligt tyska lagar dvs 80 km/h nån som har mer förslag på vad/var som är strypt så säg gärna till. Det stog att den va spärrad me en blackbox också. Är det en blackbox blackbox dvs en varvtalsbegränsare som är kopplad till cdi:boxen , eller är det någon speciell sak? Tack!

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
tror att den är spärrad i cdi boxen och inte en tillhörande blackbox. vet att på viss aprillia rs så är det bara att dra ut en sladd så stryper man upp den. läste nånstans att dom kan ha tagit bort den variabla avgasporten.

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
e den 80 km/h strypt så e d en separat låda som stryper varvtalet så va de på min iaf.
Funakr fint å ta bort å sen koppla ihop sladdarna som blir över hur det va det minns jag inte dock. :tungan

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
Grattis till en bra hojj. :tummenupp
Jag var med och hämtade en Honda NSR -98 idag.
Fast jag har två cdi boxar på min och två tändsploar med varsin tändhatt den ena är stryp och den andra är förmodligen ostrypt, men vågar man koppla in den?

MRJaggu skrev:
2083578 e den 80 km/h strypt så e d en separat låda som stryper varvtalet så va de på min iaf.
Funakr fint å ta bort å sen koppla ihop sladdarna som blir över hur det va det minns jag inte dock. :tungan

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
MrX skrev:
2086194 Grattis till en bra hojj. :tummenupp
Jag var med och hämtade en Honda NSR -98 idag.
Fast jag har två cdi boxar på min och två tändsploar med varsin tändhatt den ena är stryp och den andra är förmodligen ostrypt, men vågar man koppla in den?

två tändhattar, var sitter den andra? ^o) kollade på min och d visade sig att jag oxå hade 2 cdi boxar.. enligt FAQ:en ska d vara strypning.. någon som vet säker om d är så?
Pappa var ute å testa hojen och den orka bra till 5:ans växel.. sen gick den segt.. toppade runt 120 med dåligt varv på 6:an.. :/ kan d ha med cdi`n att göra lr avgasporten.. ?

hehe vart lite mkt, men men :p

Oerhört tacksam för svar!..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll