Eftersom de flesta 600
r och 900
r ligger i fklass 7 så är det samma premie. Årsmodellen spelar dock förstås roll så en äldre 900:a är billigare än en nyare 600:a.
Triumph TT600 har en specialförsäkring hos If men man vet aldrig hur länge som den får vara med där. Daytonan åkte nämligen ut med buller och bång för något år sedan.
När det gäller din egen överlevnad kan jag tyvärr säga att du kör ihjäl dig minst lika bra på en 600:a som en 900:a.
Själv var jag med och körde 5 st 600
r ner till Autobahn och kan man ligga i 275km/h på en 600:a så började iaf jag fundera på varför man skall ha mer pulver. En 600:a går dessutom bättre på banor.
När jag tog körtkort var jag 23 och köpte då en GSX400FWS -83. Detta var 1992. Det var en bra 1:a cykel tyckte jag. Tog 2 år innan jag tröttnade/hade råd med en ny...
Försäkringen var också billig 1200 kronor helår/helförsäkrad.