600 lr 900

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Funderar på en allvarlig sak. Vad ska bli min första sporthoj.....Är frälst på hondas hojar. Men vilken storlek. CBR600RR lr en Blade. Har disskuterat mycket med föräldrar, polare och kollegor. Alla förutom mina polare tycker jag ska "lära" mig på en 600. Vet inte, en blade e ju giftigare på alla sätt men är den kanske för mycket för mig. Vill höra massor av argument....//godspeed

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Har du inte redan en 954?

Det finns typ två skolor här på sh.com... En som tycker att man ska starta lite "mjukare" och den andra som tycker man ska starta på det man vill ha. Men visst kan jag se lite vishet i att kanske inte starta med de allra värsta. Har du inte kört sporthoj innan så lär nog 600RR vara mer än nog till att börja med...

Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
har inte kört sporthoj så mycket, mest cross. Jag velar fram och tillbaka hela tiden. Vill ha det bästa prylfreak som jag är. Vad anser ni om honda. Har alltid kört honda crossar men jag vet inte när det gäller sporthojar. CBR´n verkar ha mindre hästar än övriga märkens 600ór. Ett exempel: Kawa zx6r -03=125hk
medans hondan årsmodell har 110 hk. Yamaha och suzuki har oxå kraftigare motorer. Men jag tycker Hondan e ruggigt snygg. vet inte hur faen jag ska göra.....

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
The blade skrev:
har inte kört sporthoj så mycket, mest cross. Jag velar fram och tillbaka hela tiden. Vill ha det bästa prylfreak som jag är. Vad anser ni om honda. Har alltid kört honda crossar men jag vet inte när det gäller sporthojar. CBR´n verkar ha mindre hästar än övriga märkens 600ór. Ett exempel: Kawa zx6r -03=125hk
medans hondan årsmodell har 110 hk. Yamaha och suzuki har oxå kraftigare motorer. Men jag tycker Hondan e ruggigt snygg. vet inte hur faen jag ska göra.....

Kawan ZX6R-03 har 127hk enligt mina papper. Köp min om du e sugen på en sån fin hoj :tummenupp

Den är en kanonhoj med en underbar motor. Enda anledningen jag säljer den är att jag vill ha en ZX10R ist...

:crash

http://www.blocket.se/view/5831142.htm?caller=abl_s&l=0&c=1&city=0

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Du vet inte vad du vill ha?
Men du är såld på en Honda?
Inte vad som är viktigt för dig?
Har inte provkört de olika modellerna?
Du har ingen blade förrutom i din avatar?

Sök på forumet, det finns lika många rekommendationer som det finns användare! Make up your mind!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hur kan man heta "The Blade", skriva att man har en CBR 954 och ha en Blade som profilbild??? OCH sedan fråga vad man skall köpa???? :kocko

Effekten har inte så stor roll när man är "ny" det är paketet bakom styret som avgör....

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Lucius skrev:
Du vet inte vad du vill ha?
Men du är såld på en Honda?
Inte vad som är viktigt för dig?
Har inte provkört de olika modellerna?
Du har ingen blade förrutom i din avatar?

Sök på forumet, det finns lika många rekommendationer som det finns användare! Make up your mind!

Du fuckface. Kanske inte har bestämmt mig så bry dig inte om att jag inte provkört hojarna än. Läs mitt första inlägg så ser du att jag vill ha olika argument från andra här på sh.

folkesson

Tjing
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
HD Electra classic ultra -99
Tja baa. Har själv tagit lappen för knappt en månad sedan å köpt mig en 900 Fireblade. Har provat en 600 men för mig så blev svaret att jag köpte rätt på en gång. Köp det du känner att du vill ha å skit i vad andra säger är rätt eller fel. ha de gott :yoparty
The blade skrev:
Funderar på en allvarlig sak. Vad ska bli min första sporthoj.....Är frälst på hondas hojar. Men vilken storlek. CBR600RR lr en Blade. Har disskuterat mycket med föräldrar, polare och kollegor. Alla förutom mina polare tycker jag ska "lära" mig på en 600. Vet inte, en blade e ju giftigare på alla sätt men är den kanske för mycket för mig. Vill höra massor av argument....//godspeed

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
folkesson skrev:
Köp det du känner att du vill ha å skit i vad andra säger är rätt eller fel. ha de gott :yoparty

Dom flesta olyckor med sporthojar har ju ägare som har haft kort mindre än ett år men visst varför köper du inte Hayabusa turbo direkt, du väl att du måste ha minst 500+ hk för att köra på bakhjulet :fatta!

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
The blade skrev:

Tjöp en Mille istället

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
The blade skrev:
Du fuckface. Kanske inte har bestämmt mig så bry dig inte om att jag inte provkört hojarna än. Läs mitt första inlägg så ser du att jag vill ha olika argument från andra här på sh.
Du va ju nog trevlig! :kocko
Och så har du inte svarat på frågan om varför det står att du har en 954 :kocko

Seså, ge oss svaret!

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...