72kw Ursprung flr A2 (nya a beg)

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Tja!
nu äre så att jag har köpt en hoj som är reggad med ursprungseffekt 72kw såsom många ducati är osv. Kommer strypningen bara stå som de gamla dvs, ursprung __kw sänkt till 35kw genom begränsning i fuggen eller kommer det finnas en ny typning som kommer stå att just den hojjen är godkänd som A2? fick nämligen höra att de 2kw som överstiger gränsen kan stöka, men själv tyckte inte jag att de skulle vara nåra problem att lösa med farbror blå om de kom fram till att de va så nojjiga, men sen ska ju hojjen åtminståne verka som att den är godkänd....nån med bättre koll på detta? J**vla nya regler, blir ju galen :huvet

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Problemet är att det räcker för pollen att kolla upp modell för att du ska få körförbud och antagligen ryker lappen då du har kört ett fordon du inte har behörighet att köra.

Det har ju snackats en del om 70kW begränsningen, synd att du inte har tagit detta på allvar. :(

Tror inte du kan få en hoj som överskrider 70kW godkänd som A2.

Last edited:

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Precis som ovanstående säger, bara för farbror blå att kolla upp reg nr så ser dom orginal effekt. Vad är det för hoj du har köpt föresten?

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Okejj, synd men tack för svar, hittade en Gixxer som står som ursprung effekt 72kw o förstod ju att det är enkelt att kolla upp men trodde ju inte att det 2kw skulle spela sån stor roll att dom pallar dra lappen....då får man gå o lägga sig lite sänkt :(

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
BMW S1000R -17
Tror också du kommer får problem med uppkörningen då de kräver registreringsbevis från dig och på den står det väll också original effekten?

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Tror också du kommer får problem med uppkörningen då de kräver registreringsbevis från dig och på den står det väll också original effekten?

Stämmer bra, fick visa mitt reg bevis när jag körde upp för mellan kortet förra året. Så du kommer nog inte ens få köra upp med den hojen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Någonstans måste man ju dra gränsen, eller hur? Om dina 2kW inte spelar någon roll, då borde det ju vara ok med 74kW också, 2kW hit eller dit spelar väl ingen roll? Helt plötsligt så är 150kW helt ok också...

skogsraggarn

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Hoj
Aprilia RS 125-05
Enligt den nya lagen om A2 kortet så får ursprungs effekten inte överstiga det dubbla av den lagliga effekten, vilket är 35kw. Alltså är det max 70kw och självklart görs inga undantag.

Syftet med den nya gränsen är just att de flesta sporthojar överstiger 70 kw. Så att alla de "farliga" maskinerna såsom gsxr 600, r6 och zx6r inte är ett möjligt val för innehavarna av A2 kortet. Kvar blir touring och off-road eller äldre sporthojar. :va

Last edited:

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
Tack för svar o alla synpunkter! tänkte rätt mycket på det där "vart drar man gränsen" med att det är lite över men hojjen var en riktig vinter kap så förlårar nog inte allt för mkt på den om det inte blir banleksak och sånt nu över sabbatsåret :D Och uppkörning hade jag tänkt göra med skola igen då jag inte har lust att krypköra konbanan med en sporthoj, men förtfarande riktigt trist...får väll bli en rs250 eller rd350 eller nåt åt det hållet som är lite halv skrottig, pluggar man fortfarande äre svårt att ens ha råd att köpa mortad eller nåt :(

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Tack för svar o alla synpunkter! tänkte rätt mycket på det där "vart drar man gränsen" med att det är lite över men hojjen var en riktig vinter kap så förlårar nog inte allt för mkt på den om det inte blir banleksak och sånt nu över sabbatsåret :D Och uppkörning hade jag tänkt göra med skola igen då jag inte har lust att krypköra konbanan med en sporthoj, men förtfarande riktigt trist...får väll bli en rs250 eller rd350 eller nåt åt det hållet som är lite halv skrottig, pluggar man fortfarande äre svårt att ens ha råd att köpa mortad eller nåt :(

Du skall ha en stor eloge för ditt mogna resonemang och det sätt som du hanterar den här situationen på! :tummenupp

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
"Trodde inte det skulle spela så stor roll"...

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
med "Trodde inte det skulle spela så stor roll" menade jag mer att man kanske kunde flörta sig ur situationen om det bara är rutin koll med en polis, klr man så att dom har nåt att klämma dit en på o få böter kan jag ju lika väll förtjäna den där 2kw över också, då har jag ju ändå redan gjort fel, hehe menmen, naivt tänkande kanske i samband med bra 'höstpris' :huvet får hoppas nån annan är sugen på den iaf! men nåt sportigt får man väll hitta, vill i princip kunna köra mina slingervägar o ta mig till o från banor, transport sträcka har aldrig varit nåt för mig, nån som har lite koll på ducces supersport varianter till ung 95? dom klarar kraven o har läst mycket större recenssioner men personligt är alltid bättre!

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
o under tiden får man väll plocka ihop den där lådan med delar som ska bli en xs850... ska bli en cafe utan dess like!!

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Tyvärr kan man köpa sig förbi problemet om man har gått om pengar. T.ex Triumph street triple och kawasaki z 800 kommer i 70 kw versioner 2013. Dessa versioner blir möjliga strypa till 35 kw.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja polisen skulle du kanske kunna argumentera med vid kontroll men du kommer garanterat inte kunna regga den i rätt klass eftersom besiktningsmannen då skrivit under en felaktig kontroll.

Gör om gör rätt (och nej det blir inte bara gamla åttiotalare kvar. Går garanterat hitta en rolig hoj som klarar gränsen.)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...