Läget är såhär: Jag har under det gångna året pluggat ett "Naturtekniskt Basår" Och har nu sökt in på en "riktig" utbildning till hösten.
Men nu är det visst snart sommar och jag har hittills inte lyckas hitta någon inkomstbringande sysselsättning för att betala hyran.
Frågan lyder: Har jag någon chans att få A-kassa över sommaren?
(Ja, jag hade a-kassa innan jag började studera)
Jag är ju inte ens säker på att jag kommer att bli antagen till den utbildningen jag sökt och mina nuvarande studier kommer snart vara avslutade.
Om jag skriver i ansökan att jag har sökt ny utbildningen men inte avser att fortsätta studera för att sedan "ändra sig" och börja plugga ändå. Kan det fungera? Eller blir jag bara skyldig dem pengar då?
Det är Elektrikernas A-kassa jag är ansluten till.
All hjälp samt förslag tas tacksamt emot!
Men nu är det visst snart sommar och jag har hittills inte lyckas hitta någon inkomstbringande sysselsättning för att betala hyran.

Frågan lyder: Har jag någon chans att få A-kassa över sommaren?
(Ja, jag hade a-kassa innan jag började studera)
Jag är ju inte ens säker på att jag kommer att bli antagen till den utbildningen jag sökt och mina nuvarande studier kommer snart vara avslutade.
Om jag skriver i ansökan att jag har sökt ny utbildningen men inte avser att fortsätta studera för att sedan "ändra sig" och börja plugga ändå. Kan det fungera? Eller blir jag bara skyldig dem pengar då?
Det är Elektrikernas A-kassa jag är ansluten till.
All hjälp samt förslag tas tacksamt emot!

) Hur många poäng över en sommar?