A-kortet hur funkar det?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Heej. Om man har haft B kort i 20 år.. och ska ta A kort.. måste man göra teori provet då? :) :tummenupp

young_rider

sommar sommar sommar
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Bmw s1000r
0nicke0 skrev:
Heej. Om man har haft B kort i 20 år.. och ska ta A kort.. måste man göra teori provet då? :) :tummenupp

Japp det måste du!Teoriprovet för A gäller inte för B och vice versa!Så oavsett ålder på kortet så gäller nytt teori prov!Dock om du har A-mellanklass och skall ta A-tung så behövs inte nytt teoriprov göras!

Hoppas det var svar på din fråga!

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Men har man en gång skrivit A-provet så gäller väl det för all framtid,eller? Ett "B-prov" gäller väl bara i två år, tror jag.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nja nu snurrar ni till det!

Young rider: Dock om du har A-mellanklass och skall ta A-tung så behövs inte nytt teoriprov göras!

Nä det behövs inte göras där för man får ju körkortet utan att göra NÅNTING ALLS!

Mellan lätt mc kort och mellan / tung behöver du inte heller skriva teori, dock köra upp.

Nån skrev "Skriver man B teori gäller det bara 2 år", för hoj gäller det för alltid" Nä det stämmer inte. För hoj gäller det 1 år!

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
BlueNote skrev:
Nja nu snurrar ni till det!

Nån skrev "Skriver man B teori gäller det bara 2 år", för hoj gäller det för alltid" Nä det stämmer inte. För hoj gäller det 1 år!

Jag frågade.... Inget annat.

Så du menar alltså att jag måste skriva upp en gång till nu när jag ska ta mellankort?

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Conrad skrev:
Jag frågade.... Inget annat.

Så du menar alltså att jag måste skriva upp en gång till nu när jag ska ta mellankort?
Läs igen, du behöver inte ta teorin om du vill uppgradera ditt körkort från A1 -> A
endast uppkörning då

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Jepp. Har du ett A kort tex. A1 behöver du inte göra om teorin när du ska ta A. Men har du ingen kort och har skrivigt teorin och väntar för länge med en uppkörning så kan du få göra om det. Är det 1 eller två år?

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Out_Spinner skrev:
Jepp. Har du ett A kort tex. A1 behöver du inte göra om teorin när du ska ta A. Men har du ingen kort och har skrivigt teorin och väntar för länge med en uppkörning så kan du få göra om det. Är det 1 eller två år?
1....

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...