A1 Körkort (Lätt motorcykel)

Millox

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Ort
Älmhult
Hoj
KTM
Hejsan alla som läser!

Jag har nyligen skaffat en KTM EXC -07, har backspeglar som jag kan sätta på och den är vägregistrerad (köpte den så). Den har registreringsskylt och hela rubbet.. Nu är jag rätt låst där jag bor för tjuriga bönder låter mig inte köra på deras mark, där jag planerat o köra, så nu fick jag tillåtelse att skaffa A1 körkort så jag kan köra till närmaste enduro bana..

Finns några problem jag inte hittar information om.

Hur mycket kostar EN körlektion? Startavgift? Hur mycket teori? Var hittar jag information om A1 körkort, har nog sökt igenom hela vägverket.se

Och är det svårt?

Tacksam för svar.
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Kursen är väl "ganska tuff"...

Teorin är i princip samma som för B-kortet...

Teorin kostar typ 2000, då ingår allt du behöver för att klara teoriprovet i princip

Körlektioner kostade 500 kr / 50 min för mig iaf ;) Men bäst är ju om du kirrar de själv för då blir de ju mkt billigare!

Sen TROR jag att du måste gå nån riskkurs, de ä nå nåt ja har hört om, och de ä ju obligatoriskt och kostar nog en skant de me..

Uppkörning kostar 1500

Teoriprov 200.....

Är väl allt som är värt att nämna :tummenupp
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
En lektion är ungefär 750-1000 kr för en timme.
En del teori.. 220 kr för ett prov.
Uppkörning: 1500 + plus lån av hoj = 2400

I sista änden brukar det hamna på ungefär 5-7 000 kr

Enligt mig skulle jag vilja säga att det är enkelt med lätt hoj.

Lycka till
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Eftersom du redan har en egen hoj så skulle jag säga att det billigaste är körkortstillstånd + teori + uppkörning vilket går på ungefär 2500. :)
 

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R6
Sen TROR jag att du måste gå nån riskkurs, de ä nå nåt ja har hört om, och de ä ju obligatoriskt och kostar nog en skant de me..

Ja, jag var och morsade på min trafiklärare för nån vecka sen.
Han nämnde då "risk-etta" och "risk-tvåa", något som skulle vara/bli obligatoriskt.

Riskettan skulle handla om alkohol och droger i trafiken, och risktvåan för mc skulle vara inbromsningar osv. Nåt åt det hållet.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Teorin kostar typ 2000, då ingår allt du behöver för att klara teoriprovet i princip
Pröjsa du 2000 spänn för teorin :skrämd. Det räcker ju gott å väl med att skaffa sig en bok bläddra lite i den och sen skriver man provet = 450kr på sin höjd.

I boken står även hur du ska sätta upp konbanan (antar att den är samma som för tung), eftersom att du redan har hoj kan du ju göra den hemma. Sen kör du lite bil med farsan, kanske tar en lektion eller två på körskola (för å se vad de tycker) och sen är det bara å köra upp.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top