Jag märkte att du tog illa upp, ser att du är stuntare själv.
Tycker ni är sjukt duktiga på det ni gör och har inte alls det som krävs själv.
Men komigen, hur kan man kalla sporten för "stunt".
Går i ganska låga hastigheter och enda anledningen till att man skulle skada sig är p.g.a. udermåliga skydd.
Titta på FMX istället, DET kallar jag stunt.
Full skyddsutrustning, extremt nyskapande, sargade kroppar och full patte!
Jämför inte heller sporten med racing, finns inga likheter.
Mvh, Jens
Nej nej för min del hade det lika gärna fått heta motorcykel-akrobatik eller nåt men nu råkar det ha utveklats till termen stunt, lite sent att ändra på antar jag då det blivit ganska etablerat
vet att många i usa försöker kalla det streetbike freestyle och lite annat som låter bättre.
Dock så skulle jag säga att det anses ganska farligt att skutta runt på hojen medan man kör bakhjul på motorvägen (eller gata i allmänhet, oavsett skyddsutrustning). Eller se på killen som satte rekord på snabbaste stoppie i usa, ca 220km/h, känns ju inte helt ofarligt
.
"Stunt" är ju ganska brett egentligen, absolut inte bara att köra runt i cirklar på en parkeringsplats. Även om man nu skulle hålla sig till långsamma tricks finns ju alltid risken att få 150kg hoj över sig eller t ex. halka/fastna o dra varvstoppet, då jävlar blir det fart på hojen
Tänker inte argumentera emot att FMX är farligare, förstår varför det hunnit bli större, folk gillar att "se blod" antar jag