Det är bara att vänta på nästa vandring i reglerteknikens träskmarker från vilken en eller flera återkommer något lätt "gegiga" med ett: Men hojen hade ju....
Jag är nog inne på samma linje som SGM och Boris ovan...
Visserligen har jag inte haft "nöjet" att prova det allra senaste...men jag är inte så där väldigt entusiastisk...lägg därtill...
Att efter en mindre övning där TC:n (förmodligen pga egen förskyllan) hamnat i "hjälpsammaste" läget varit på god väg att gå omkull:
På bana, tidigt på dagen och + 5-6 C, ut ur böj med halvhyfsat nedlägg...på med gas! Ingenting händer...ingenting alls...förutom då att hela displayen/instrumenteringen ser ut som en julgran när idiolamporna blinkar. TC:n tycker att det är dåligt fäste, rentutav halt och det händer liksom ingenting när jag vrider på gasen. Förutom ljusfesten då...och den ofrivilliga motorbromsen...
Efter en stund...det är märkligt vad sakta tiden verkar gå när det är på väg mot elände...så dyker tanken upp att om det inte händer något rätt snart, helst väldigt snart, så om inte motorn tar sig rätt kvickt så kommer jag att välta...
Som tur är så strax därefter börjar det så smått hända grejor och TC:n tillåter åter det nu mycket efterlängtade effekttillskottet. Hur nära jag verkligen var att välta och gå omkull vet jag förstås inte men jag har fått en hälsosam skepsis mot allt vad heter TC och elektroniska "hjälpmedel" sedan dess...
Skeptisk och ifrågasättande...