Showtime skrev:Jag bara undrar om någon har den exakta tiden för R6 att accelerera 0-100, har sett alla möjliga tiden i tester, allt från 3,0 till 3,6! vad är den riktiga tiden??
Bikes förare klarade att köra på 3,0 och engelsmännen på 3,6.Showtime skrev:Det ja menade va att jag sett i bike att den ligger på 3,0 men i en engelsk tidning 3,6. Så jag undrade vad som kan tänkas vara den riktiga tiden!
Showtime skrev:Jag bara undrar om någon har den exakta tiden för R6 att accelerera 0-100, har sett alla möjliga tiden i tester, allt från 3,0 till 3,6! vad är den riktiga tiden??
SSB skrev:Är det inte lite konstigt egentligen att alla (mig veterligen) biltillverkare listar accelerationstider för sina bilar, på sina hemsidor. Men för motorcykeltillverkare verkar det vara precis tvärtom, inte en enda jag tittat på presenterar några siffror som rör acceleration. Vissa visar inte ens effekten, bara kubikantalet.![]()
mattsson skrev:Håller med Wasp. Skillnaden mellan olika hojar när det gäller 0-100 (iaf någorlunda sporthojar) är så liten så den är ointressant. Möjligtvis kan 0-100-siffran va bra att kunna om man ska stå på krogen o va ball inför polarna som inte kör hoj. Men i det fallet kan man dra till med 3.0 oavsett vilken hoj man har. De blir ju imponerade ändå (såvida de nu inte känner killen med R1an som gör +380 km/h)
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |