Action Cam

Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Finns det någon (säkert hur många som hellst) som har koll på en bra och prisvärd kamera som man kan sätta på hojen/hjälmen osv?:confused:

Jag vill ha en med hyffsad upplösning och med en bra inspelningstid och gärna hel digital så det är lätt att föra över till datorn.

Det som behöver vara litet och smidigt är själva lins delen. Det gör ju ingenting om man behöver ha ett batteri/ recorder del i ryggsäcken eller i kutsen eller motsvarande.

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Beställde själv en vholdr contourhd från Dusin idag. Kikat på en massa filmer filmade med den och det blir nog bra. Ljudet är lite dåligt, men det finns en modd som löser det oxå. 2005:- (studentpris)

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
vholdr SUGER FETT - gav bort mina ( gratis ) så jävla dåliga, kunde inte ens ta betalt för dom!!!!

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
vholdr SUGER FETT - gav bort mina ( gratis ) så jävla dåliga, kunde inte ens ta betalt för dom!!!!

Vilken Vholdr menar du? Den gamla eller den "nya" Contour HD?

Allt beror ju på hur kräsen man är. Man får vad man betalar för, så enkelt är det. Köpte en Contur HD. Och den duger perfekt för mina behov. (framför allt skidåkning) men till hoj åkande funkar den, men räkna med endast vindbrus i högre hastigheter.

Här har du ett video klipp från min Contur Hd. Som man ser så är bliden lite brusig, och den är dålig i mörka partier. Men som sagt så beror allt på hur kräsen man är.

http://vimeo.com/7256403 ps, Tryck på HD knappen...

Last edited:

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Jag tycker kvaliten på "-GV-"'s film är helt ok för en 2k-kamera, och klipp som detta http://vimeo.com/5243663 gör i alla fall att jag är villig att testa en ContourHD.

Handhavande och kunskap om filmning och efterredigering (komprimering, konvertering osv) spelar så klart stor roll.

Men vi får se, får hem kameran i eftermiddag som det verkar.

gooserools

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Hoj
-08 Husaberg FE450e, -11 KTM 690 SMC
Beställde själv en vholdr contourhd från Dusin idag. Kikat på en massa filmer filmade med den och det blir nog bra. Ljudet är lite dåligt, men det finns en modd som löser det oxå. 2005:- (studentpris)

2005:-?
Kan få den för 1500 kr mindre om man är student?

Gick med
9 Jul 2008
Hoj
ContourHD har ju inte tok bra ryckte direkt. Men man kanske kan få en recention när du har använt den recman??

Tachyon XC Helmet cam verkar ju ok men är den inte lite klumpig att ha på tex en hjälm??

Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Jag googlade på ContourHD review.

Men det verkar som om det finns lika många bra som mindre bra åsikter, därav att jag undrade om recman kunde säga sin åsikt, eller om någon annan har erfarenhet av den?
Annars verkar den ju vara sjukt smidig och lätt osv.

gooserools

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Hoj
-08 Husaberg FE450e, -11 KTM 690 SMC
Så du får köpa den för 505kr då eller ?
Eller är din formulering apkass ?

Oops apkass formulering så här menade jag

Det står att han köpte den för 2005:- så jag undrade om studentrabatten var 1500kr för när jag kollar på dustin så kostar den 3595:-

Japp! Studenter har det bra och jag tackar min syster för att hon studerar :D

Måste leta upp en student. :)

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
ContourHD har ju inte tok bra ryckte direkt. Men man kanske kan få en recention när du har använt den recman??

Tachyon XC Helmet cam verkar ju ok men är den inte lite klumpig att ha på tex en hjälm??

Visst, ska snabbtesta den när jag får den och berätta (och förhoppningsvis visa) hur den verkar. Som sagt så vet jag redan om problemet med ljudet, men på vholdr.com's forum är det några som löst detta genom att koppla om så man kan sätta en extern mic. Garantin åt helvete är väl minuset där.

Vart köper man den för att få student pris?

Gå in på Dustinhome.se, i vänstermenyn, strax nedanför sökrutan finns länken "Student". Jag reggade syrran där och fick då rabatten. Är antagligen personnr de går på för jag behövde inget CSN-kort eller liknande.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Din MC har Go Pro kamera med olika tillbehör/paket. Kolla deras hemsida under nyheter, finns även länk där mer info finns. Vet dock inte vad det kostar.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...