Adenau

LionSword

Member of Distinguished Society
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Honda och "Bumse"
I söndags (den 15 juli) träffade jag ett gäng svenska hojåkare i Adenau, har för mig ni var 5-6 stycken. Ni skulle ta några varv runt nordslingan på Ringen, en av er hade ett nytaget körkort (två veckor gammal har jag för mig?). Ni var från Hultsfred, Oskarshamn och Stockholm såvitt jag kommer ihåg rätt. Undrar hur det gick - framförallt för dig med nytaget kort? - och vill säga att ni gav mig en riktigt trevlig kväll.

Sedan undrar jag vad som hänt i Adenau, med den restaurang som låg jämte Blaue Ecke. Där fick man rejäla portioner, till bra priser. Synd att den försvann - gissar på att de blev uppköpta av ägarna bakom Blaue Ecke - för servicen var kanon, portionerna rejäla och (mat)priserna klart bättre än på Blaue Ecke. Har svårt att tro att den "konkade", eftersom det de gånger jag var där, var mycket folk som åt och drack där.

:tummenupp

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det är svårt att driva ett tjänsteföretag Adenau, Nürbürg eller omnejd då turistsäsongen är relativt kort och under vår, vinter och höst är byggden ganska död. Det kan kanske vara anledningen till att stället inte finns kvar.

Blaue ecke är det annars Gerry Nordström och Micke Stillman på bajk som driver numera så du kanske kan fråga på bike.se?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln