LionSword
Member of Distinguished Society
I söndags (den 15 juli) träffade jag ett gäng svenska hojåkare i Adenau, har för mig ni var 5-6 stycken. Ni skulle ta några varv runt nordslingan på Ringen, en av er hade ett nytaget körkort (två veckor gammal har jag för mig?). Ni var från Hultsfred, Oskarshamn och Stockholm såvitt jag kommer ihåg rätt. Undrar hur det gick - framförallt för dig med nytaget kort? - och vill säga att ni gav mig en riktigt trevlig kväll.
Sedan undrar jag vad som hänt i Adenau, med den restaurang som låg jämte Blaue Ecke. Där fick man rejäla portioner, till bra priser. Synd att den försvann - gissar på att de blev uppköpta av ägarna bakom Blaue Ecke - för servicen var kanon, portionerna rejäla och (mat)priserna klart bättre än på Blaue Ecke. Har svårt att tro att den "konkade", eftersom det de gånger jag var där, var mycket folk som åt och drack där.
Sedan undrar jag vad som hänt i Adenau, med den restaurang som låg jämte Blaue Ecke. Där fick man rejäla portioner, till bra priser. Synd att den försvann - gissar på att de blev uppköpta av ägarna bakom Blaue Ecke - för servicen var kanon, portionerna rejäla och (mat)priserna klart bättre än på Blaue Ecke. Har svårt att tro att den "konkade", eftersom det de gånger jag var där, var mycket folk som åt och drack där.