Duke0
Sporthojsnörd
Tiderna ändras och vi med dom sa de på nån töntig tjej reklam om nått rynk tjafs...
1991 var den största skräcken att hojen skulle klassas som touringhoj....GSXR 1100 blev det efter bara 2år från racer och det värsta till fatta gubb touring hojen
CBR 900 RR kom allt annat var för tungt de gick inte att svänga med
GSXR 1100 W 0-100 på 2,8sek 156hk
600 vem behöver mer än 600 frågade man sig
Alla vill byta mot RGV 250 som såldes som sportredskap i Sverige , Ev byte mot RGV 250 eller XR 600 stod det i många annonser på 90 talet
Folk fick psykisk ohälsa för att de inte kunde skrapa knän vissa tog slipen andra hängde ut från bil och (en del ramlade)
En riktig Sporthoj åkare skulle skrapa knän...jag själv tog min Aprilia RS 250 och pressade i rondeller ...Det fanns instruktioner på hur man skulle göra för att göra sitt första knä skrap, folk mindes sitt första
BMW kördes av gubbar deras skumma kåpförsedda K2 (inte att blanda med GSXR) var ju pinsam...Touring skräck igen
BMW hade nån keff motor som om man lade ned den för mycket skrapa ventil kåpan i...Boxer ...
Folk skämdes för BMW , BMW var hållbara men urtråkiga
96-99 delar säljes SRAD
SRAD var baserad på Schwants GP race
I Gula tidningen fanns alltid nån RGV 250, NSR 250, RD 500 eller RG 500 en RD kostade ofta 20 000kr Gamma som man sa kostade 30 000kr
RD 350 kastade de efter folk kunde kosta 5000-7500kr men var ingen riktig mc...men hade 100% skadestatistik
lätta 125or hade över 30 hk och vissa gick över 165km /h , kunde spöa vissa tunga hojar
Det fanns en tid när man ströp hojar en Suzuki GSXR 750 kunde ha 80hk istället för 112hk ZXR hade trottel stopp vissa fick man bygga om
Touring var töntigt ...packväskor shit allså
Offroad var coolt på 80talet DT 125 LC DT 125 R TS 125 R vara
Sport tourer var inne med RF CBR 600 F som spöade många sporthojar
Rossi var en liten grabb som körde 125 , Mick Doohan var oslagbar. Hans spräckliga hjälm kallades Reggae Doohan
Folk pajade sina sport hojar ville bygga fighter ...(försvann troligen en generation av hojar )
Rolf frågade mig om han vågade köpa en BMW när vi var på krogen...allså det var ju så tönt förklarat eller blir man gubbe då
Stunt för fan
Den som inte kunde göra stoppie var inte riktig mc förare, vissa gjorde stoppie i 110km/h
Ev. bytes mot motard...
Alla skulle bygga Enstånka racer hoj...bort med 250tvåkt o in med en stånka 650cc
Tvåtaktshysteri 2T Blå rök , lukten alltså
Glidare
Sportmax D207 RR det du
Beggade racedäck 200kr
Säljes pga av ändrade förhållande
Försäkringsbolagen
Dynojettad
Bänkkörd
PC3
Ackra
Yoshi
Kerker
Micron
Db killer?
Man skulle ha slätt ryggskydd så inte fotpinnen kunde gå genom vid vurpa på banan
Öppen depå ...kostade 50kr kunde köra med gathoj, Svista var öppet tisdag och torsdag 17-20
Licenskurs var bara i Anderstorp en gång per och en dags uppkörning 1992
Suzuki K5 alltså!!
1100R 1127cc 40mm brygga
Superstreet RGV mot NSR 250
Sportproduction RGV mot Aprilia RS 250
Quickshifter fatta fullgas växling
Honda NS400R fanns att köpa ny på Mc Service
MR X blåste X2000 med ZZR 1100
Ghost rider uppsala fatta 15min
SPetta SP2 Retta
TL1000r Twin
Fanns inga sportdäck till annat än 17" dvs RD 250/350 med 18" gick inte att köra bana med
Tysk import
Upside down gaffel
Anti dive
1991 var den största skräcken att hojen skulle klassas som touringhoj....GSXR 1100 blev det efter bara 2år från racer och det värsta till fatta gubb touring hojen
CBR 900 RR kom allt annat var för tungt de gick inte att svänga med
GSXR 1100 W 0-100 på 2,8sek 156hk
600 vem behöver mer än 600 frågade man sig
Alla vill byta mot RGV 250 som såldes som sportredskap i Sverige , Ev byte mot RGV 250 eller XR 600 stod det i många annonser på 90 talet
Folk fick psykisk ohälsa för att de inte kunde skrapa knän vissa tog slipen andra hängde ut från bil och (en del ramlade)
En riktig Sporthoj åkare skulle skrapa knän...jag själv tog min Aprilia RS 250 och pressade i rondeller ...Det fanns instruktioner på hur man skulle göra för att göra sitt första knä skrap, folk mindes sitt första
BMW kördes av gubbar deras skumma kåpförsedda K2 (inte att blanda med GSXR) var ju pinsam...Touring skräck igen
BMW hade nån keff motor som om man lade ned den för mycket skrapa ventil kåpan i...Boxer ...
Folk skämdes för BMW , BMW var hållbara men urtråkiga
96-99 delar säljes SRAD
SRAD var baserad på Schwants GP race
I Gula tidningen fanns alltid nån RGV 250, NSR 250, RD 500 eller RG 500 en RD kostade ofta 20 000kr Gamma som man sa kostade 30 000kr
RD 350 kastade de efter folk kunde kosta 5000-7500kr men var ingen riktig mc...men hade 100% skadestatistik
lätta 125or hade över 30 hk och vissa gick över 165km /h , kunde spöa vissa tunga hojar
Det fanns en tid när man ströp hojar en Suzuki GSXR 750 kunde ha 80hk istället för 112hk ZXR hade trottel stopp vissa fick man bygga om
Touring var töntigt ...packväskor shit allså
Offroad var coolt på 80talet DT 125 LC DT 125 R TS 125 R vara
Sport tourer var inne med RF CBR 600 F som spöade många sporthojar
Rossi var en liten grabb som körde 125 , Mick Doohan var oslagbar. Hans spräckliga hjälm kallades Reggae Doohan
Folk pajade sina sport hojar ville bygga fighter ...(försvann troligen en generation av hojar )
Rolf frågade mig om han vågade köpa en BMW när vi var på krogen...allså det var ju så tönt förklarat eller blir man gubbe då
Stunt för fan
Den som inte kunde göra stoppie var inte riktig mc förare, vissa gjorde stoppie i 110km/h
Ev. bytes mot motard...
Alla skulle bygga Enstånka racer hoj...bort med 250tvåkt o in med en stånka 650cc
Tvåtaktshysteri 2T Blå rök , lukten alltså
Glidare
Sportmax D207 RR det du
Beggade racedäck 200kr
Säljes pga av ändrade förhållande
Försäkringsbolagen
Dynojettad
Bänkkörd
PC3
Ackra
Yoshi
Kerker
Micron
Db killer?
Man skulle ha slätt ryggskydd så inte fotpinnen kunde gå genom vid vurpa på banan
Öppen depå ...kostade 50kr kunde köra med gathoj, Svista var öppet tisdag och torsdag 17-20
Licenskurs var bara i Anderstorp en gång per och en dags uppkörning 1992
Suzuki K5 alltså!!
1100R 1127cc 40mm brygga
Superstreet RGV mot NSR 250
Sportproduction RGV mot Aprilia RS 250
Quickshifter fatta fullgas växling
Honda NS400R fanns att köpa ny på Mc Service
MR X blåste X2000 med ZZR 1100
Ghost rider uppsala fatta 15min
SPetta SP2 Retta
TL1000r Twin
Fanns inga sportdäck till annat än 17" dvs RD 250/350 med 18" gick inte att köra bana med
Tysk import
Upside down gaffel
Anti dive