Af1 125 fråga....

pedram

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 cc
Hej har nyligen köpt en aprilia af1 för att börja lära mig köra e väldigt nöjd men vill ha bredare bak däck vet inte om det går ?
och killen som jag köpte den av sa att den e strypt och att det e väldigt lätt att ta bort strypningen men frågan är hur ? sista frågan är kan man göra om avgassystemet så att det låter grövre eller är det omöjligt pga det är en 2 taktare eller går det lägga rostfritt o få den o låta grymt..?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
pedram skrev:
2219666 Hej har nyligen köpt en aprilia af1 för att börja lära mig köra e väldigt nöjd men vill ha bredare bak däck vet inte om det går ?
och killen som jag köpte den av sa att den e strypt och att det e väldigt lätt att ta bort strypningen men frågan är hur ? sista frågan är kan man göra om avgassystemet så att det låter grövre eller är det omöjligt pga det är en 2 taktare eller går det lägga rostfritt o få den o låta grymt..?

1 : ja det går att sätta på bredare bakdäck, men den kommer uppfattas som mera trögstyrd om du gör det.

2. Strypningen lämnar jag åt någon annan

3. Du kan sätta på ett öppet luftfilter då får du ett "fetare" ljud, du kommer inte behöva pilla något med avgassystemet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy