Afrika idag

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag tycker att Kartago borde förstörts.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Aha, ja jag vet inte, inte var de afrikaner i alla fall, men det är klart om Elon Musk är afrikan så why not
De var definitivt afrikaner, eller hur tänkte du? Som att säga att svenskar inte är européer för att vi inte ser ut som spanjorer… eller mongoler/indier är inte asiater.

Om man har en jordglob kan man se hur stort Afrika är. Det är faktiskt svårt annars…

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De var definitivt afrikaner, eller hur tänkte du? Som att säga att svenskar inte är européer för att vi inte ser ut som spanjorer… eller mongoler/indier är inte asiater.

Om man har en jordglob kan man se hur stort Afrika är. Det är faktiskt svårt annars…
Man är inte japan för att man åker tunnelbana i Tokyo.

Tycker du att Elon Musk är afrikan?

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag tycker du ska återgå till någon diskussion du behärskar, återkom när du gått ut gymnasiet. 😚
Få se nu. Gymnasiet....! Jo Faan tog Examen 1982.....Och du då Super IQ ? När då? :)

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Kanske en lite dystopisk syn på läget men jag antar att Afrika är på liknande väg som Amerika var en gång. Infödingarna utrotas sakta och säkert, dom som inte integreras blir en del av 'reservatet' med allt det innebär. Sen tar väst över helt med kolonier och inbördeskrig. Och då blir det mot kineserna.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kanske en lite dystopisk syn på läget men jag antar att Afrika är på liknande väg som Amerika var en gång. Infödingarna utrotas sakta och säkert, dom som inte integreras blir en del av 'reservatet' med allt det innebär. Sen tar väst över helt med kolonier och inbördeskrig. Och då blir det mot kineserna.

Var i Afrika skjuter kavaleriet ner infödingar med kulsprutor?

Jag tror du har fel och jag tror att afrikaner liksom många andra länder i tredje världen sakta men säkert kommer att bli allt mer civiliserade men det kommer ske i deras egen takt så vi som lever idag kommer inte få se det.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Afrika fixar inte konceptet "demokrati". De behöver envåldshärskare som styr upp saker och ting. Lite samma som alla MENA-länder.
Demokrati i ett afrikanskt land är som en chimpans med en automatkarbin. Ser spännande ut på pappret men innerst inne vet man att det inte kommer sluta bra.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Var i Afrika skjuter kavaleriet ner infödingar med kulsprutor?
Överallt, fast det är det egna folket som gör det, och dom har jeepar och motorcyklar dom rallar omkring på istället för hästar. Bensinen är ju billig, liksom ammunitionen verkar det som.

afrikaner liksom många andra länder i tredje världen sakta men säkert kommer att bli allt mer civiliserade men det kommer ske i deras egen takt
Nej, det kommer tvingas på dom i kinesernas takt. Det man inte dör av direkt dör man av på sikt i form av könssjukdomar och undernäring.

Afrika fixar inte konceptet "demokrati". De behöver envåldshärskare som styr upp saker och ting.
Det verkar så. Dom behöver en 'Mamadou', en medicinman som kan tala med andar och dansar fram rätt väder.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Överallt, fast det är det egna folket som gör det, och dom har jeepar och motorcyklar dom rallar omkring på istället för hästar. Bensinen är ju billig, liksom ammunitionen verkar det som.

Nej, det kommer tvingas på dom i kinesernas takt. Det man inte dör av direkt dör man av på sikt i form av könssjukdomar och undernäring.

Det verkar så. Dom behöver en 'Mamadou', en medicinman som kan tala med andar och dansar fram rätt väder.

Du säger det själv. "Det som skjuter är det egna folket".
Det leder inte till nåt civiliserat samhälle.

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Afrika fixar inte konceptet "demokrati". De behöver envåldshärskare som styr upp saker och ting. Lite samma som alla MENA-länder.
Demokrati i ett afrikanskt land är som en chimpans med en automatkarbin. Ser spännande ut på pappret men innerst inne vet man att det inte kommer sluta bra.
*Ähum*

Botswana.
33:e plats på demokrati-index, före Italien och långt före Ungern. Sydafrika ligger förresten strax före Ungern och Namibia strax efter.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år