After Work onsdagar ojämna veckor

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
After Work på O'Connors onsdagar ojämna veckor

Då börjar det dra ihop sig till avsnitt 2 på dokusåpan
"After Work med Uppsala RR på O'Connors"

Första avsnittet gick så där lagom lugnt till. Alla började känna sig in i rollerna.
Kortstubina var het på gröten och stod och väntade i dörren först av alla.
Allt efter kvällen gick så fylldes bordet på. Öl efter öl slank ner i i de törstkrävande struparna.
JoS skulle bevisa sin manlighet genom att börja på sitt 69-kort för öl, efter lite beslutsångest vad han skall dricka (bara 69 st att välja på och alla ska drickas :rolleyes: ) så hjälper den snälla sevitrisen honom och rekomenderar nr 2. JoS blir lätt snopen när han sitter och letar för att upptäcka att nr 2 inte finns :slicka
UaRR:s egen lilla mjukis, Steffo XL, droppar in bland de sista, sveper ett par snabba och lämnar oss för det trygga hemmet igen. Och killen har mage att skylla på sin flickvän :rolleyes: Tuffing där!
Taz skålar frekventare än Affe_R1 frågar efter mat. (Vi saknade dig Affe) Pga av Taz är vi tvugna att fylla på glasen ideligen, och jag som bara skulle dricka 2 öl......
2 st nykomlingar vågade sig in på arenan och se folk från sin bästa sida, Olz och Maria. Välkomna in i dimman, nu kommer ni inte ifrån oss :hej
När det är dags för notan skingras drönarna från de ansvarsfulla. Efter lång förhandling lyckas den BlåGrönGråa få ihop notan, det såg nästan omöjligt ut ett tag men på spurten kom hon starkt. Starkt jobbat :tummenupp Bara en hundring kort när allt benats ut.
Kvällen avslutades på rätt sida tolvslaget (för att vara onsdag).
Väl på väg ut konstaterar vi att regnet har tagit grepp om Uppsala, taxi var god dröj.
Snipp snapp slut så var första omgången slut!

Tack alla fär en trevlig kväll, det var absolut inte sista gången :bow
Ett förslag så här i efterhand, nästa gång stänger vi notan när vi har käkat färdigt. det blev alldeles för mycket krångel med notan sist.

Nästa After Work äger rum på:

O'Connors, onsdagen den 24:e september klockan 18:00

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
STICKY! STICKY!

Bra jobbat.. vi kanske kan få igenom ett o annat här på forumet after all.. ;P
/z

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Det låter bra :tummenupp

På jobbet har vi haft "after work" under sgs hela sommaren.. Jag har inte varit med på en enda :rolleyes:
Varför! jo för att de har lagt dem på måndagskvällar :kocko

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kryptonit skrev:
Det låter bra :tummenupp

På jobbet har vi haft "after work" under sgs hela sommaren.. Jag har inte varit med på en enda :rolleyes:
Varför! jo för att de har lagt dem på måndagskvällar :kocko

Vilka skallben :brynad Hur kan man lägga sånt på måndagar, då är man ju på Rörken, herregud. Det är samma med min Vicevärd, endast mottagning på måndagar mellan 18:00 -19:00. Vad tänker folk med :va

Ska vi lägga upp en lista med förslag på tilltänkta ställen.
Bara för att inte dra ut på tiden så säger vi att listan får fyllas på som längst fram till söndag för att senast på söndag kväll ha bestämt vilket ställe det blir. kanske dags för en Poll...
Fyll på:

1. Katalin
2. Baren Baren
3. O´Conners
4. Fellini
5. Williams
6. Stället på Drottninggatan med utsikt över pumpen (Byt ut detta mot rätt namn om någon kommer på vad jag menar)
7.
8.

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Stället på Drottninggatan med utsikt över pumpen (Byt ut detta mot rätt namn om någon kommer på vad jag menar)

Är det terassen du menar...ligger på stora Torg sidan om ån...ej pumpen sidan?

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jag röstar för O´connors!! Så kan vi fixa oss plaketter i mässing på Baren med vårat NAMN på. Dvs om man supit i sig 69st OLIKA wirre eller bers....69 klubben. Jag har börjat beta av 69klubben på wirrre pinnarna.....

I värsta fall så kan vi ju ta ett rullande schema på olika barer, då måste vi sätta upp ett schema så vi slipper missförstånd och annat tjafs ;)

AfterWork låter PÅ!!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
För ett antal år sedan föreslog jag att vi skulle vara en 10 st och dricka alla 69 ölsorterna på O'Connors på en och samma kväll. Dvs man har snapsglas och tar in en öl av varje sort och dricker typ 5 cl var. Det blir ändå ca 7 stora öl per skalle!

Gurra H

Nu med hus på vischan!
Gick med
13 May 2003
Hoj
VFR 800FI
Suverän idé det här med att träffas på krogen.
Dags att ta ledig alla torsdagar under vintern då...

O'Connors är ju kanon. I alla fall för oss om inte är rökallergiker...
Får ta och leta fram mitt gamla 69-bärs-stämpel-kort.
Har väl bara sisådär en 30 kvar att dricka. 3 onsdagar alltså.
Dessvärre är det väl bara de riktiga lågvattenmärkena kvar...

Sov dags!

/Gurra

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Härligt initiativ ni har kommit fram till boyz! Jag är definitivt på även om jag får hålla mig till lättölen. :tummenupp

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
M:et skrev:
Tiden är spikad, onsdagar ojämna veckor är det som gäller.
Perfekt! Jag jobbar onsdagkvällar ojämna veckor så jag slipper all den onyttiga alkoholen!

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
M:et skrev:

Ska vi lägga upp en lista med förslag på tilltänkta ställen.
Bara för att inte dra ut på tiden så säger vi att listan får fyllas på som längst fram till söndag för att senast på söndag kväll ha bestämt vilket ställe det blir. kanske dags för en Poll...
Fyll på:

1. Katalin
2. Baren Baren
3. O´Conners
4. Fellini
5. Williams
6.
edit: Terassen
7.
8.
:öl

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
skit att man ska bo i Enköping då sí vinter hoppas jag att jag ska ha kommit på plats ivf...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Bluegreengrey skrev:
Jag röstar för O´connors!! Så kan vi fixa oss plaketter i mässing på Baren med vårat NAMN på. Dvs om man supit i sig 69st OLIKA wirre eller bers....69 klubben. Jag har börjat beta av 69klubben på wirrre pinnarna.....

I värsta fall så kan vi ju ta ett rullande schema på olika barer, då måste vi sätta upp ett schema så vi slipper missförstånd och annat tjafs ;)

AfterWork låter PÅ!!

O'connors röstar jag också på :hej
69 st olika öl kan jag nog få i mig...

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Re: Re: After Work onsdagar ojämna veckor

Sphyrna skrev:
Perfekt! Jag jobbar onsdagkvällar ojämna veckor så jag slipper all den onyttiga alkoholen!

Det är allt lite SYND om dig tycker jag.....du får dra ner på dina kvällsaktiviteter på annat håll och viga kvällarna till UARR och MC-folket här i U-a ;)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
skit att man ska bo i Enköping då

Vi är ju faktiskt fler som gör det, så varannan gång kan vi ju vara där så att de där insnöade uppsalaborna får komma ut och röra lite på sig! :D

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Penguin skrev:
Vi är ju faktiskt fler som gör det, så varannan gång kan vi ju vara där så att de där insnöade uppsalaborna får komma ut och röra lite på sig! :D

ni får väl ta o slagga över i u-a o eftersom penguin jobbar i u-a så borde det väl inte ta emot o redan vara där på torsdagen ?
det är ju bara varannan ondsag juh!
/z

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Jag med

Kryptonit skrev:
O'connors röstar jag också på :hej
69 st olika öl kan jag nog få i mig...

Håller med Krypto, nog för att jag nästan alltid dricker Black 'n Tan när jag är där men för den goda sakens (och goda matens) skull så måste man ju försöka. Ska vi börja nästa onsdag 10:e sept. Man kanske hinner med 10% av sorterna??? Då behöver vi bara tio veckor på oss.... är inte det ett rimligt mål :p .

Hörde jag skål?

//D

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Vi har...

zeal skrev:
ni får väl ta o slagga över i u-a o eftersom penguin jobbar i u-a så borde det väl inte ta emot o redan vara där på torsdagen ?
det är ju bara varannan ondsag juh!
/z
... två xtrasängar o en soffa som ni får nyttja om ni vill.

När det gäller viktiga saker som -> :öl då får vi ju ställa upp för varandra. :hej

//D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...