Aggresiv Enduro Sökes

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Jag har nu blivit sugen på att byta från 4-takt landsväg till 2-takt offroad, men nu vill jag ha något som värkligen går, alltså inte typ en DT eller liknade, jag letar mer efter typ Husqvarna WR, GasGas eller KTM EXC, Landsvägsreggad såklart. Men nu undrar jag om det finns fler modeller som är av samma typ?

För att omformulera frågan: Det ska vara en Enduro.

Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
YoMatic skrev:
Jag har nu blivit sugen på att byta från 4-takt landsväg till 2-takt offroad, men nu vill jag ha något som värkligen går, alltså inte typ en DT eller liknade, jag letar mer efter typ Husqvarna WR, GasGas eller KTM EXC, Landsvägsreggad såklart. Men nu undrar jag om det finns fler modeller som är av samma typ?

För att omformulera frågan: Det ska vara en Enduro.

Skicka ett PM till NSR_Martin, han ska sälja sin WR!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jorå, nog är den till salu alltid..! Har plockat ner den ner på ramen för att tvätta allt ordentligt, packa om gaffelbenen osv.... Så när det är klart är den i toppskick! :tummenupp

Den är så aggresiv en 125a kan bli ;)
Kommer du från en cbr lär du ha omåttligt kul...

Den WR 125an -95 som låg ute på blocket nu för 26 500 blev förmodligen precis såld... Jag vill ha 27 för min -99 så är jag nöjd, så rätt pris känns det helt klart som det är...

Se till o köp den fort nu så jag kan köpa en cr 250 nån gång ;)

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Jag har en Husqvarna WR 125 01 enduro reggad. Den köpte jag för 19 000, ska regga in den som lätt mc för mig kommer det kosta ca 5000.
Är det så står skillnad på att den är lv eller e-regg i pris. Har iten förståt det riktigt :confused:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
0nicke0 skrev:
Jag har en Husqvarna WR 125 01 enduro reggad. Den köpte jag för 19 000, ska regga in den som lätt mc för mig kommer det kosta ca 5000.
Är det så står skillnad på att den är lv eller e-regg i pris. Har iten förståt det riktigt :confused:
japp. Skillnaden är väldigt stor. Där kommer jag undan billigt på husan då min LV registrering kommer gå på 800kr. :D får ut betydligt mer värdeökning på hojen :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
japp. Skillnaden är väldigt stor. Där kommer jag undan billigt på husan då min LV registrering kommer gå på 800kr. :D får ut betydligt mer värdeökning på hojen :D
En lv reggad är värd bra mycket mer eftersom det brukar va problem med ljudnivån osv när man reggar in dom, som jag fattat det som...
Min har i princip enbart gått på gata så fjädringlänkar o sånt är ju toppen...

Jag lägger väll ut min för 27 men är inte omöjlig med priset!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
En lv reggad är värd bra mycket mer eftersom det brukar va problem med ljudnivån osv när man reggar in dom, som jag fattat det som...
Min har i princip enbart gått på gata så fjädringlänkar o sånt är ju toppen...

Jag lägger väll ut min för 27 men är inte omöjlig med priset!
Det är det som är soft då jag har COC dokument på hojen. Behöver inte genomföra varken bromstest, bänkning eller bullertest.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Det är det som är soft då jag har COC dokument på hojen. Behöver inte genomföra varken bromstest, bänkning eller bullertest.
Gött, utan det lär det ju va så gott som omöjligt, LR?
Det är väll förmodligen det som är haken...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Gött, utan det lär det ju va så gott som omöjligt, LR?
Det är väll förmodligen det som är haken...
Jo precis och det som är änklast av allt är att det är en svensksåld sak också. Det gör det ytterligare 10ggr lättare.
Saknar man typintyg så måste man gå igenom alla dessa test samt att hojen inte räknas som ett registret fordon. Kvittar om du har 10 ramnummer och 5 E reggningar. Sen är det någon myndighet också som ansvarar för godkännandet av registreringar. De ser ju till så att inga farliga leksaker tas in i trafik så det kan vara rätt svårt att få igenom en hoj.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Jag har ringt VV dom berättade då vad som krävdes. Ett intyg om buller krav, det fixade jag från generalagenten till Husqvarna. Sen alla blinkers bromsljus osv. Sådant har jag å sen är det sista nu att strypa den, och då rabblade han upp ett antal mc firmor som hade behörighet att strypa hojar som ska omregistreras. Ringde runt ett antal olika firmor och alla ska ha 3000:- för en strypning.
Jag kommer att köra 125cc 1 sommar till, det hade jag inte räknat med men så blir nog fallet. Fast min kära NSR ska säljas nu i vår.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
0nicke0 skrev:
Jag har ringt VV dom berättade då vad som krävdes. Ett intyg om buller krav, det fixade jag från generalagenten till Husqvarna. Sen alla blinkers bromsljus osv. Sådant har jag å sen är det sista nu att strypa den, och då rabblade han upp ett antal mc firmor som hade behörighet att strypa hojar som ska omregistreras. Ringde runt ett antal olika firmor och alla ska ha 3000:- för en strypning.
Jag kommer att köra 125cc 1 sommar till, det hade jag inte räknat med men så blir nog fallet. Fast min kära NSR ska säljas nu i vår.
Förutom blinkers krävs också bromsgivare till frambroms, belyst instrumentering och lite annat smått som du kanske inte har. Kolla så att alla dina lampor är E märkta också. Och tyvär! så behöver du andra däck.. :gnissla

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
philsson skrev:
Förutom blinkers krävs också bromsgivare till frambroms, belyst instrumentering och lite annat smått som du kanske inte har. Kolla så att alla dina lampor är E märkta också. Och tyvär! så behöver du andra däck.. :gnissla

Du allt det du rabblar upp är fixat, jag snackar inte om sådant jag inte vet något om. Om jag inte frågar efterhjälp det vill säga.
:tungan

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
bilden du skicka fungera inte, skicka länk ingen! :p

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
YoMatic skrev:
Nä jag är rätt slö av mig så jag köper nog en som redan är reggad för att slippa strul.

Skulle jag oxå gjort, med min tur hade den haft en db för högt värde.

Det hade min farsas när den besiktigades, därför kunde vi inte övningsköra, därför lacka ja och lånade den för en tur, därför har jag inget körkort idag.

Så se förfan till att det funkar annars kan de gå illa! :D Skämt osido så är det nog rätt myket jobb.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
prulle skrev:
kan utan vidare forskning säga direkt att den hojen kommer du aldrig få LV reggad. Så gamal hoj saknar definitivt bullerintyg. Det du kan göra är ju att bullertesta den, göra bromsprov mm men då rinner pengarna snabbt iväg och det hade lönat sig att köpa en 10 år nyare redan registrerad hoj. :brinnerup

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!