AGV vill komma igång

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Hej,

Nuförtiden kör jag nästan inte alls och det stör mig. Jag har ju nästan alltid haft hoj sedan jag var 16... och hojen står i garaget påställd och försäkrad... men i princip kör jag mellan bilprovningen och garaget en gång om året... det är inte bra! Däcken är långt ifrån nedslitna men börjar bli hårda... det är inte bra när man funderar på att byta däck för att de börjar bli gamla.

Några tips?

De hojar jag haft är:

Kawa AR125 -83
Honda XL350 -77
Yamaha XTZ 750 -93
Honda CB1000 Big One -95
Aprilia Caponord -03

Jag grunnar då på en sporthoj istället... så hittade jag detta forum när jag googlade.

Najs!!!

Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har du nån/några att åka med ens? Sånt brukar ju spela in mycket till varför man tappar körsuget :hej

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Räknas testgubben på bilprovningen? Nä, jag har kört 1200 mil de sista 10 åren. Capon är fräsch och fin. Jag kollar runt lite här på samåkning men jag gasar inte, jag är riktigt ringrostig... inga sånna grajjorr... :3freak

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Hoj
(Sålda Aprilia Tuono Factory -20*2, KTM Super Duke GT -18, Aprilia Tuono 1100RR -17, Aprilia RSV1000R Tuono -06, Suzuki GSX750F -00)
Varför inte köra med gänget från Staffanstorp på onsdagar? Samling 17.30 på Statoil i S-torp, sen kör man till Sjöborakan ca 18.00 när alla samlats.... Uppdelad i olika grupper efter körstil och erfarenhet...

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Ingen dum idé alls med denna berömda Sjöboraka. Jag kör tillsammans med gubbar, käringar och nybörjare om det finns som tillval... efter semestern hakar jag kanske på.

Tack för tips.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mellan varven tycker jag att jag kör för lite..men det brukar ändå bli ett par bakdäck per säsong;)Kom ut med andra o kör, själv är ingen höjdare mer än enstaka tillfällen. Är man nöjd med en hoj så behållar man gärna den:)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum