Funkar väl så att det sitter någon anordning som löser en kolsyrepatron eller så!JoS skrev:Hur kommer det sig att den blåser upp sig innan man krockar?
Hur känner den av att man kommer krocka?
Frågor, alla dessa frågor...
SNÖREN eller andra utlösare!JoS skrev:Men hur vet kudden att den skall blåsa upp sig innan man smäller?
Dockan tar ju inte i något innan kudden blåser upp sig...
Du har ju redan krockat om ett snöre skall utlösa kudden... Eller skall snöret som sitter i dräkten vara fäst i bakskärmen - så att om du glömmer bort den spränger kudden vid avstigning?Lindén skrev:SNÖREN eller andra utlösare!
Hur vet en skoter om när du rammlar utav?
Hur vet brinkens turbo moppe att det inte sitter någon kvar?
Hur vet en handgranat när den skall explodera?
Blev det klarare?
Man få hoppas det.PacMan skrev:...och inte bara att man går av för att köpa glass.
Bilar har även ett skydd som att bilen måste hålla över 30 tror jag för att det skall lösas ur!JoS skrev:Du har ju redan krockat om ett snöre skall utlösa kudden... Eller skall snöret som sitter i dräkten vara fäst i bakskärmen - så att om du glömmer bort den spränger kudden vid avstigning?
Vad ju det jag försökte förklara o det utan o googlaJoS skrev:Det blev nästan personligt det här med krockkudden efterssom jag inte fattade hur den fungerar så jag var tvungen att Googla lite.
I stay corrected. Det är ett snöre som utlöser kudden.
When the rider is ejected from the bike, the force on the cable triggers the pin that pierces the carbon dioxide cylinder, and the idea is that the weight of the rider's body will cause enough force for the breakaway connection to separate. Nu kanske inte det här är samma jacka men principen är nog densamma.
En länk och en länk till.
Det sitter tydligen en fet kolsyrepatron i jackan som skall blåsa upp västen.
Svaren finns på Internet. Det gäller bara att söka.
Jo kommer o bli så att man börjar o rotera o det e då man får spräckta ben i kroppen leder o annatJoS skrev:Det lät bara så otroligt knäppt. Det tycker jag fortfarande att det är. Knäpp lösning alltså.
Nope. Ingen öl.
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |