Airbrush, motivlack...

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hallo!

Finns det nån mer än jag som sitter och leker lite med färgsprutan nu när man inte kan köra hoj?

Släng upp lite bilder!!

Här är lite som jag kladdade på brädan nu i höst...

Ha de gôtt!

Bifogat

• PC120063.JPG
    PC120063.JPG
    37.5 KB · Visningar: 472
  • PC150079.JPG
    PC150079.JPG
    41.3 KB · Visningar: 468
  • PC120072.JPG
    PC120072.JPG
    40.9 KB · Visningar: 557
Ludde skrev:
Hallo!

Finns det nån mer än jag som sitter och leker lite med färgsprutan nu när man inte kan köra hoj?

Släng upp lite bilder!!

Här är lite som jag kladdade på brädan nu i höst...

Ha de gôtt!

fan va snyggt! ja har inte riktigt fattat hur de går till o köra airbrush? kan du inte berätta för mig hur man gör och hur de blir så fint? är sjukt imponerade av folk som kan lackera så!

Stiligt! Jag var inne i en "skateaffär" som även airbrushar diverse saker. Min polare skulle få sin snowboard sprayad (lackad?) och det var häpnadsväckande hur skickliga vissa är.

Den första bilden påminner mig om "urkbullarna" från räddningspatrullen (med piff o puff). Har dock ingen bild, det var säkert 10 år sedan man såg dem. Gröna små degklumpar med ett stort sliskigt öga..

Tack för all beröm... :)

Skulle gärna hjälpa dig Ravetrancer, och även ni andra som vill ha något lackat, men jag är bara 17 så man har ju skolan och jobbet som tar upp all tid... Så som det är nu har jag inte tid å göra nåt sånt överhuvudtaget.

Sen så tror jag att jag behöver träna mer innan jag lackar nåt "på beställning".

MikkE å matte@honda:
Man har en liiiiten färgspruta som man håller som en penna... Sen i med färg och en luftslang. Dom flesta kör med sk double-actionsprutor, vilket betyder att man styr både färg- och luftmängden med samma "spak". Trycker man den nedåt så kommer det mer luft, och drar man den bakåt så kommer mer färg. Så får man hitta ett bra läge för det du ska lacka just då. Ska man lacka en stor yta så är det bara att dra spaken i botten å toktrycka, men om man ska göra en tunn linje så får man vara försiktig och prova sig fram.

Det som händer är att en nål går i ett litet munstycke och när man drar nålen bakåt så kommer det mer färg. Min bräda är körd med 0,4 munstycke, men det finns ända ner till 0,15.

Sen är det bara att försöka hålla handen så den inte skakar... Inget man göra dagen efter midsommar detta...

Ha de gôtt!

Så pass duktig när du är 17, fortsätter du så här kommer du gå långt! :tummenupp

Klart imponerande :banana Och vilket snyggt motiv :yoparty

Får man fråga vad du kör för typ av färg?
Vilket lufttryck?
Använder man kompressor eller tuber ???

Långa farbron skrev:
Klart imponerande :banana Och vilket snyggt motiv :yoparty

Får man fråga vad du kör för typ av färg?
Vilket lufttryck?
Använder man kompressor eller tuber ???

Tack farbron!

Jadu, på min förra bräda körde jag akrylfärg rätt över, men den här är lackad med lite 2-komponent, men det mesta är faktiskt sprayburksfärg som är nersprayad i burk som jag sen har hällt i sprutan... Amatöraktigt, men billigare än att köpa "riktig" färg... Duger för mig änsålänge iallafall. :)

Lufttrycket varierar lite... Kör mellan drygt 1,5 till 2,2kg.
Jag kör kompressor, men tuber funkar la det med... Har aldrig provat...

Ha de gôtt!

SNyggt snyggt!

Vart köper man sånadära prylar billigt?! =)

Målar du på frihand eller ritar man upp o sedan kör på det eller?

//Niklas

Jäkligt snyggt gjort!

Det är ju sjukt svårt att måla med airbrush. Har du provat ett Intuos2 bord med airbrush från Wacom till datorn någon gång?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick