Aircombat med modellflyg.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Idag 13:00 -> på modellflygfältet vid bilprovningen, om någon tycker att sånt är kul att se på.

Affisch

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag svarar mig själv, det var segt, dåligt organiserat och långt mellan flygningarna, dessutom var det bara 6 piloter, jag hade hoppats på 15-20.

Inte alls så kul som jag hade hoppats MAO.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Inte alls så kul som jag hade hoppats MAO.

Håller med. Har själv sysslat med modellflyg sen tonåren, men aircombat är kul att titta på i ungefär 3 minuter.
Däremot är det nog skitkul att deltaga i.. Kanske skulle prova nångång, har nog nån lämplig kärra i nån skrubb.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Håller med. Har själv sysslat med modellflyg sen tonåren, men aircombat är kul att titta på i ungefär 3 minuter.
Däremot är det nog skitkul att deltaga i.. Kanske skulle prova nångång, har nog nån lämplig kärra i nån skrubb.

Andra Aircobat tävlingar har varit kul att se, men inte den här.
Det skulle inte ha suttit fel med lite andra uppvisningar medans dom letade vrak ute på åkern.
Förvisso var det en som flög helikopter, men det ser ju mest ut som en rykande trollslända med DAMP.

Sen är det lite synd för åskådarna att man inte längre får bonuspoäng för "kill" utan istället poängavdrag

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE

Sen är det lite synd för åskådarna att man inte längre får bonuspoäng för "kill" utan istället poängavdrag

Vaf-n är det för kärringregler. Hela nöjet med en sådan tävling är att se när det regnar frigolit från skyn :D

Kanske måste gräva fram nån gammal kärra från gömmorna och visa hur det går till!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur går sånt där till? Har ni airsoftvapen i planen eller?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur går sånt där till? Har ni airsoftvapen i planen eller?

Näe, man knyter ett långt pappersband i planen, sen går det ut på att "dogfightas" så att man klipper av bandet för motståndarna, men har kvar sitt eget när heatet är slut (7 minuter)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
......... sen går det ut på att "dogfightas"

Förr hette det ju Dogfight innan man bytte till Aircombat. Vet inte om det är en skröna, men det skulle vara nån tävling nånstans i sverige och skyltar var uppsatta. Nån insatt medborgare såg afficherna med "Dogfight" på och trodde det rörde sig om organiserat hundslagsmål med kamphundar, och anmälde det....

Men som sagt, det kan ju vara en modern myt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy