Aj, jag har jätteont i skruven...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Alltså, jag har en titan-skruv i käken ( vad trodde ni? :rofl ) och ibland gör den jätteont, så ont att jag får tårar i ögonen och vill skriva jättearga saker på internet.
Andra dagar, helt utan smärta.
Ska jag döva smärtan med sprit, eller finns det andra bra förslag?
Den följer hjärtrytmen, så det dunkar som en gammal stånka.

Jåbbit...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu har jag iofs inte begåvats med någon titan i käken än, men har en rotfylld tand, och en bredvid den som bara har en alldeles för djup lagning, och på den sidan blir det ömt och jävligt ibland, sådär så man vill slå in alla irriterande jävlars ansikten med en 10 kg slägga som man limmat fast en stor mängd stora glasskärvor på.
De dagarna brukar jag massera käkmuskulaturen så brukar det släppa lite för mig. Piller har i princip ingen effekt alls utöver att ta udden av det, gör fortfarande ont. :gnissla
Men, det behöver ju inte hjälpa för din del.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, det är väl ett dera bita ihop eller uppsöka en tandläkare som gäller.

Alternativt kan du ju försöka mobba en hells angel för dennes bristande val av motorcykel i hopp om att få den utslagen.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu har jag iofs inte begåvats med någon titan i käken än, men har en rotfylld tand, och en bredvid den som bara har en alldeles för djup lagning, och på den sidan blir det ömt och jävligt ibland, sådär så man vill slå in alla irriterande jävlars ansikten med en 10 kg slägga som man limmat fast en stor mängd stora glasskärvor på.
De dagarna brukar jag massera käkmuskulaturen så brukar det släppa lite för mig. Piller har i princip ingen effekt alls utöver att ta udden av det, gör fortfarande ont. :gnissla
Men, det behöver ju inte hjälpa för din del.
När jag dricker alkohol märker jag inget av den, men jag kan ju inte vara full jämt?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Smärta i käke/tänder med pulslagen tyder på inflamation... ja eller hjärtinfarkt då.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är åldern. Mina spikar i benet värker ibland. Funkar som en barometer ungefär, men reagerar mest på hårt arbete. Blir bättre av lång vila och mycket öl...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är åldern. Mina spikar i benet värker ibland. Funkar som en barometer ungefär, men reagerar mest på hårt arbete. Blir bättre av lång vila och mycket öl...

Jag har också en del titan, både här och där, hojskrota, men jag upplever det helt tvärt om. Brukade känna av det en del, men nu när jag tränat upp muskulaturen lite bättre har jag inte känt av det på länge. :)

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-
En kompis som har spikar lite här och där i benet upplever samma sak främst vid väderskiftning / lågtryck.
Du får helt enkelt flytta till Kanarieholmarna eller nått? ;)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag har också en del titan, både här och där, hojskrota, men jag upplever det helt tvärt om. Brukade känna av det en del, men nu när jag tränat upp muskulaturen lite bättre har jag inte känt av det på länge. :)

Sportbarbie behöver helt enkelt äta mer :fakta

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Imponerande att tråden fått existera såhär länge utan några skämt. :)

Men, kom att tänka på att man kan utveckla allergi och överkänslighet mot titan om man har det i kroppen, du har inte råkat ut för det? Annars kan det ju vara någon avklippt/klämd nerv som tjurar ibland.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Har man motorn som en bärande del av ramen i.o.m att du känner hjärtslagen i tanden så kan vibrationerna dämpas med värktabletter och öl.Funkar på en 53 årig och lite trött kropp mellan varven.Annars så är det väl en kontakt med tandläkaren som gäller.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!