Akrapovic db Killer

Jocke Flash

Jocke Flash
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
Gixxer 1000-K5
Behöver en db killer till mitt helsystem, tror besikningsfolket misstycker om för hög sång, vart hittar jag det sådana?
Eller har ni annat tips?

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
hur pass bra sitter stålull o hur får man ut det sedan?

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Ja men sätt på original då? ;) är inte det billigast och lättast, speciellt om du är osäker på att stoppa i lite stål-ull.

Tar ju max 5 minuter att ta loss en dämpare och sätta dit original, eller?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Gå till en mchandlare som är ÅF för Allright (www.allright.eu) så kan dom beställa hem från Akrapovic. Allright är distributör för Akrapovic.

Men, det brukar ta några månader att få hem saker för Akrapovic pissar typ på Sverige, dom föredrar nog att skicka saker till usa-marknaden som är lite större.
Det är jättesynd, men det brukar ganska ofta ta månader att få hem nåt från Akra.

Orginal som någon skrev är nog bästa och billigaste lösningen om du ska besiktiga den här eller nästa månad.

//Nitrous

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
oftast har man inte kvar orginal.

Har man inte?

Slänger folk sina originalburkar eller vart fan hamnar dem?:confused:

Skall du bara köra till besiktningen verkar Akrapovic original killers lite onödigt dyrt. Finns universal att köpa för en spottstyver i jämförelse, inte lika bra dämpning i förhållande till effektförlust men för besiktning duger dem...

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Gå till en mchandlare som är ÅF för Allright (www.allright.eu) så kan dom beställa hem från Akrapovic. Allright är distributör för Akrapovic.

Men, det brukar ta några månader att få hem saker för Akrapovic pissar typ på Sverige, dom föredrar nog att skicka saker till usa-marknaden som är lite större.
Det är jättesynd, men det brukar ganska ofta ta månader att få hem nåt från Akra.

Orginal som någon skrev är nog bästa och billigaste lösningen om du ska besiktiga den här eller nästa månad.

//Nitrous

Kan bara hålla med! 6 veckors leveranstid och 595kr för en dB-killer.
Nej tack, köpte ett originalblås på ebay istället. 420kr inkl frakt, klart o betarrt.

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Besiktade nyss med ett lagomt urbränt akrapovic, de sa inte ett knyst om röret utan gnällde bara på bakdäcket. Jag hade kört på som det är :tummenupp

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Jag letar orginal pga att jag vill köra bana. Tror det är lämpligast med Akra's egna, eller vad säger ni?

Har en kompis som köpte en "hemma-meckad" på ebay, men hans hoj mer eller mindre stendör vid 11.000 rpm.
Sedan kanske man kan ha tur eller otur med hemmagjorda...

Dock så ska jag köra den 14:e juni på Kinnekulle, så jag blev nu lite lätt deprimerad när ni säger att akra har långa leveranstider...

någon som vet vem som är ÅF i göteborg av allright?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Jag letar orginal pga att jag vill köra bana. Tror det är lämpligast med Akra's egna, eller vad säger ni?

Har en kompis som köpte en "hemma-meckad" på ebay, men hans hoj mer eller mindre stendör vid 11.000 rpm.
Sedan kanske man kan ha tur eller otur med hemmagjorda...

Dock så ska jag köra den 14:e juni på Kinnekulle, så jag blev nu lite lätt deprimerad när ni säger att akra har långa leveranstider...

någon som vet vem som är ÅF i göteborg av allright?
Det minsta du kan göra är att fråga efter artikelnummer här:
http://www.akrapovic.com/contact-us/

Jag fick svar efter en dag (V-TUV001 var det till min fireblade -00). Sen är det bara att skumma över ebay och hoppas på det bästa. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024