Slipon, Power Commander och bänkkörning?
Hej,
Pratade med min handlare och fick priset 12,600 kr för ett Akrapovic slipon till min 701 SM. Anser det priset vara hutlöst så jag letar alternativ.
Vet att någon tidigare anställd hos Akrapovic numera säljer under märket Wings så jag har mailat dit för ett prisförslag inkl frakt til Sverige. Det är väl ett bra märke?
Vad finns det för andra snygga slipons med bra kvalitet som ger det där goa ljudet man är ute efter, till ett bra pris?
Sedan undrar jag över detta med behovet av att göra en riktigt bänkkörning? Är det verkligen ett måste när det finns "färdiga" mappar att ladda ner? Som jag förstår det kan det skilja upp till 5% på två identiska motorer så hur bra är en ”färdig” mapp egentligen? Är man dumsnål om man köper en Power Commander och laddar ner den färdiga mappen från deras hemsida (EU-modell med Wings slip-on med baffeln bortplockad och med eftermarknadsfilter) och hoppar över en riktig bänkkörning?
Enligt Dynojet så ska den färdiga mappen ge 25% mer vridmoment och effekt upp till 6000 rpm. Hur mycket mer ger en bänkkörning och är det värt merkostnaden?
Hej,
Pratade med min handlare och fick priset 12,600 kr för ett Akrapovic slipon till min 701 SM. Anser det priset vara hutlöst så jag letar alternativ.
Vet att någon tidigare anställd hos Akrapovic numera säljer under märket Wings så jag har mailat dit för ett prisförslag inkl frakt til Sverige. Det är väl ett bra märke?
Vad finns det för andra snygga slipons med bra kvalitet som ger det där goa ljudet man är ute efter, till ett bra pris?
Sedan undrar jag över detta med behovet av att göra en riktigt bänkkörning? Är det verkligen ett måste när det finns "färdiga" mappar att ladda ner? Som jag förstår det kan det skilja upp till 5% på två identiska motorer så hur bra är en ”färdig” mapp egentligen? Är man dumsnål om man köper en Power Commander och laddar ner den färdiga mappen från deras hemsida (EU-modell med Wings slip-on med baffeln bortplockad och med eftermarknadsfilter) och hoppar över en riktig bänkkörning?
Enligt Dynojet så ska den färdiga mappen ge 25% mer vridmoment och effekt upp till 6000 rpm. Hur mycket mer ger en bänkkörning och är det värt merkostnaden?
Last edited: