AKTA er för övergångställen!!!

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Vi var ute o åkte idag...Jag,Johan,Erika,Micke..kom i slutet av åkningen in till rondellen vid Telia i birsta..ja ni vet den där nybyggda stora.

Jag for igenom utan större bekymmer..Micke strax efter med veckans styrfladder pga att övergångstället var belagt med ngn fixerings salt??...Erika kommer direkt efter och ser Mickes fadäs o bromsar i allhast vilket leder till att framdäcket flyger undan o hon går i backen....kåpor vart skrapad,blinkers etc..hon slog i huvudet i backen men det gick trots omständighterna väldigt bra! , en handled vart troligast stukad (dom är på sjukhuset i skrivande stund för en översyn)

Kontentan av detta är alltså en vurpa pga att Vägverket slarvar med sina jobb och lämnat ett övergångställe snorhalt vilket är direkt livsfarligt för oss MC-åkare...vad hade hänt om farten var 50km/h o man brackade med huvudet före in i rondellen?

Ett krav kommer ställas mot vägverket gällande skador på cykeln osv.

(Yamaha R6 -03 500mil)

Så..KÖR FÖRSIKTIGT där ni ser att det är "nya" övergångställen eller vita streck över huvudtaget.

Over n out!

/ Jonas

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Har också märkt att det varit halt på vissa övergångsställen, så jag har tagit det jävligt lugnt efter det. Synd det skulle bli en vurpa av det hela :(
Vägverket borde ta på sig smällen tycker man.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
ZtreetFajter skrev:
2374003 Erika kommer direkt efter och ser Mickes fadäs o bromsar i allhast vilket leder till att framdäcket flyger undan o hon går i backen....kåpor vart skrapad,blinkers etc..hon slog i huvudet i backen men det gick trots omständighterna väldigt bra! , en handled vart troligast stukad (dom är på sjukhuset i skrivande stund för en översyn)

Tråkigt, hoppas att allt går bra:tummenupp

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
ZtreetFajter skrev:
2374003 Vi var ute o åkte idag...Jag,Johan,Erika,Micke..kom i slutet av åkningen in till rondellen vid Telia i birsta..ja ni vet den där nybyggda stora.

Jag for igenom utan större bekymmer..Micke strax efter med veckans styrfladder pga att övergångstället var belagt med ngn fixerings salt??...Erika kommer direkt efter och ser Mickes fadäs o bromsar i allhast vilket leder till att framdäcket flyger undan o hon går i backen....kåpor vart skrapad,blinkers etc..hon slog i huvudet i backen men det gick trots omständighterna väldigt bra! , en handled vart troligast stukad (dom är på sjukhuset i skrivande stund för en översyn)

Kontentan av detta är alltså en vurpa pga att Vägverket slarvar med sina jobb och lämnat ett övergångställe snorhalt vilket är direkt livsfarligt för oss MC-åkare...vad hade hänt om farten var 50km/h o man brackade med huvudet före in i rondellen?

Ett krav kommer ställas mot vägverket gällande skador på cykeln osv.

(Yamaha R6 -03 500mil)

Så..KÖR FÖRSIKTIGT där ni ser att det är "nya" övergångställen eller vita streck över huvudtaget.

Over n out!

/ Jonas

Blir nog tyvär svårt att få ersättning från VV ... eller var det för bra med nollvision så dom måste fixa lite olyckor själv. Hoppas det gick bra med Erika och hojen det är ju bara materiella saker, kom ihåg det :pannkyss

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Japp d gick "bra" för henne..men läs tidningen (kanske tisdag 15/8)..d kommer garanterat med o VV kanske får upp ögonen om att sätta upp varning om haltväglag..kunde trots allt gått mkt värre än d gjorde..

Ersättning eller ej..

OT: Jag fick ersättning pga en rejäl framvagns skada på Bergsgatan förra sommaren , ett hål i backen som VV "glömt" att varna för.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nu har dom väl skyltar där..bygger ju överallt..el e dom borta nu :va

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
ZtreetFajter skrev:
2374003 "var belagt med ngn fixerings salt??"/ Jonas

Det vita pulvret är reflexmaterialet. Det läggs på med spade över den mjuka varma vita bottenmassan. Jag har själv kasat 30cm med framhjulet i en korsning med ett nyanlagt övergångsställe. Liite spännande när det väl greppar igen. :tomten Man kan tycka att underentrepenören som utför detta åt VV hade tid att vänta tills det att massan stelnat och sopa bort överflödigt reflexpulver.

Tur att det inte gick värre. :)

HCC

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
HCC_Racing skrev:
2377383 Det vita pulvret är reflexmaterialet. Det läggs på med spade över den mjuka varma vita bottenmassan. Jag har själv kasat 30cm med framhjulet i en korsning med ett nyanlagt övergångsställe. Liite spännande när det väl greppar igen. :tomten Man kan tycka att underentrepenören som utför detta åt VV hade tid att vänta tills det att massan stelnat och sopa bort överflödigt reflexpulver.

Tur att det inte gick värre. :)

HCC

Jag måste rätta mig lite för att inte smutskasta ngn...det är tydligen Kommunen som är ansvarig över detta..inte VV!

OT: Kan man röka reflexpulver? :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping