kajlyl
Tillbaka!
Tänkte börja deala lite med aktier, typ daytrading..
Någon som vet nån bra sida/företag som man kan göra det via?
kajlyl skrev:Tänkte börja deala lite med aktier, typ daytrading..
kajlyl skrev:Joo... detta rör sig iof bara om en 10.000-20.000 för att testa lite
Men på Avanza stog det att det var 0.12% coutage, det låter ju pissbilligt, brukar väl ligga på ~1%?
sen stog det sammtidigt ett minimumcoutage på 59:-
Betyder detta att alla köp(och försäljningar?) kostar 59:- tills dess att det rör sig om så mycket att det blir mer med 0.12%?
Ingen som har nått alternativ till Avanza? ...jag har kört med nått som hett typ Tradea för några år sen, minns inte riktigt..
kajlyl skrev:hmm... det var ju inte så kul siffror... måste ju finnas ett sätt för oss små sparare också!![]()
Hehe... har lekt med lossas pengar ett tag, och när man lyckas förvandla 250 000 till 370 000 på 2-3månader så blir man ju sugen på att köra på allvar... får väl gräva lite djupare i börsen dåThundercat skrev:Måste ha mycket kapital för att kunna göra stora pengar snabbt.
Ett räkneexempel:
Du har 10 000 kr, för att kunna göra större vinster måste du köpa billiga aktier.
Du köper 10 000 aktier i Exempel AB, på en dag rör sig kursen tex +-2 öre och slutar på +2 öre.
10 000 x 0.02 = 200 kr i vinst.
200 x 0.7 (vinstskatt borträknad) = 140 kr
140 - 59 (köp) -59 (sälj) = 22 kr i ren vinst.
Nu återstår bara att hitta på något kul att göra för pengarna.![]()
kajlyl skrev:Hehe... har lekt med lossas pengar ett tag, och när man lyckas förvandla 250 000 till 370 000 på 2-3månader så blir man ju sugen på att köra på allvar... får väl gräva lite djupare i börsen då![]()
njaaa... körde ganska säkert trots allt! inga frimärksaktier!Thundercat skrev:Du kan lika gärna gå från 250 000 till 130 000...
kajlyl skrev:njaaa... körde ganska säkert trots allt! inga frimärksaktier!
...så under 200 000 hade jag nog aldrig hamnat.... man får ju sprida sina poster, både i olika aktier och brancher, och länder![]()
TAAACK!!!! fan, nu börjar dewt ju bli intressant igen!!håkanolsson skrev:Jag har kört lite på Avanza. (men har slutat helt med det nuDe 59 spennen är minimicourtage. Om du håller dig till en *vara* och tokköper/toksäljer en massa gånger per dag t ex 20 köp o 20 sälj så blir det INTE 59kr gånger dessa köp/sälj. I stället räknas summorna på kapitalet ihop och kostnaden blir 0,0012 (0.12%) gånger aktiekapitlat. Alltså, enormt mycket billigare. Jag körde oftast ett par köp o sälj per dag i samma aktie. Courtaget var bara ett litet irritationsmoment i det stora sammanhanget.
LLLLLLLLLLLLLLycka till![]()
Kommer både läsa andras och göra egna analyser... läser rätt mycket på aktiekunskap på min skola(privat ekonomi skola)... så det blir väl att sätta kunskaperna på provhåkanolsson skrev:Du ska väl köra teknisk analys? Eller? (o inte gissa marknader, läsa dn o sånt)
kajlyl skrev:Joo... detta rör sig iof bara om en 10.000-20.000 för att testa lite![]()
vill inte vara sånn men jag hitta 80-90k till så jag har en 100laxar till detta ändamål.. men jag ser det om en investeringHagster skrev:Sprojlans A3 och "bara" 10-20kkr leksumma och är 17 bast. Antar att du jobbar i närmaste hamn och tar emot räktrålare med sprängkåta ryssar...
kajlyl skrev:vill inte vara sånn men jag hitta 80-90k till så jag har en 100laxar till detta ändamål.. men jag ser det om en investering
Var jag får mina pengar ifrån är min ensak![]()
Hahaha... skön deal!Hagster skrev:När du är så ung så behöver du en hallick! Sätt in 97% av det du får in på mitt konto, så hämtar jag bilen på lördag. Du får fortfarande skapa egna kontakter och ta dig till och från "arbetsplatsen". Du behöver inte tacka, jag hjälper dig endast för att jag vill hjälpa dagens ungdom mot en tryggare framtid.![]()
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |