Aktiviteter på Lunda i sommar, Freestyle och utbildning

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Det verkar ju märkligt att ingen verkar veta någonting??

Ingen från SMC som kan bekräfta det som stod i Uppsala nya om nybörjar utbildning den 28/5, och de andra datumen??

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Det var med i papperstidiningen, motordelen.... i samband med samma text som dansken har klistrat in.
Är väl inte så många som läser den nu för tiden.. :)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
När de hoppar och gör trixs på crosscyklar FMX. Borde det vara iallfall. Enda freestyle som jag känner till. Men kanske inte rätt ställe att vara på Lunda då. Om det inte är något kompisgäng som hyrt banan för att träna på trix med gatcyklar.

Äh....jag vet inte. :)

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Lotta skrev:
När de hoppar och gör trixs på crosscyklar FMX. Borde det vara iallfall. Enda freestyle som jag känner till. Men kanske inte rätt ställe att vara på Lunda då. Om det inte är något kompisgäng som hyrt banan för att träna på trix med gatcyklar.

Äh....jag vet inte. :)

SMC har inget med aliansens aktiviteter att göra så att säga. Så vi har ingen info om aktiviteterna där ute. Mer än att om vi utnyttjar Lunda i våra aktiviteter. Så finns det i vår aktivitetslista. Och det som händer står det bladet som skickas ut med Mc Folket. Till SMC medlemmar.

Sen för er som inte är medlemmar så finns Aktiviter på vår hemsida.
www.smc-Uppsala.org/aktiviteter/

Utdrag om vad som sker på Lunda 28/5
28 maj:
MC-TRAFIKDAG - I slutet av maj arrangerar Dannemora MC ett fortbildnings- tillfälle som riktar sig till knuttar och knuttor med "mc-kort på köpet". Om du fick mc-körkortet på köpet har du säkert en gedigen erfarenhet av att vistas i trafiken med bil, men på bågen är förutsättningarna annorlunda. Det som fungerar alldeles utmärkt med bil kan vara livsfarligt på mc. Kom till Lundafältet den 28 maj kl. 9:00-16:00 och få tips på samt övningar i hur du blir en säkrare motorcyklist. För vägbeskrivning, klicka här. eller ring Kristina Forsberg 0173-179 59, 070-601 17 59.

Freestyle MC, eftersom det står MC o inte Cross så tror jag det är mer stunt träning... för de kallade GRdagen förra året för freestyle något har jag för mig.

/C

Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Satt precis och kollade på SMC hemsida och hittade en aktivitetslista.

http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning.asp

Där står det att det är Dannemora som hade 28-29. Man skulle ju kunna tro att det är SMC som står för den kursen också då det finns med på deras hemsida som aktivitet under 2005, eller så har de bara samlat på sig alla fortbildningar som de har kännedom om.

:)

Bifogat

• Fortbildning SMC Uppsala.doc
    57 KB · Visningar: 40
Last edited:

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Lotta skrev:
Satt precis och kollade på SMC hemsida och hittade en aktivitetslista.

http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning.asp

Där står det att det är Dannemora som hade 28-29. Man skulle ju kunna tro att det är SMC som står för den kursen också då det finns med på deras hemsida som aktivitet under 2005, eller så har de bara samlat på sig alla fortbildningar som de har kännedom om.

:)

Arrangören är Dannemora MC och de samarbetar med oss. Därför finns de med på Uppsala läns Aktivitetslista. De är oxå SMC anslutna och har SMCinstruktörer.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
ok. Då förstår jag.

Sitter på ett av mina jättestimulerande jobb :rolleyes:, och utför högeffektiv nätsurfing. Snart är det helg. pust. Därför detta engagemang i vad som händer och fötter. :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...