Lotta skrev:
När de hoppar och gör trixs på crosscyklar FMX. Borde det vara iallfall. Enda freestyle som jag känner till. Men kanske inte rätt ställe att vara på Lunda då. Om det inte är något kompisgäng som hyrt banan för att träna på trix med gatcyklar.
Äh....jag vet inte.
SMC har inget med aliansens aktiviteter att göra så att säga. Så vi har ingen info om aktiviteterna där ute. Mer än att om vi utnyttjar Lunda i våra aktiviteter. Så finns det i vår aktivitetslista. Och det som händer står det bladet som skickas ut med Mc Folket. Till SMC medlemmar.
Sen för er som inte är medlemmar så finns Aktiviter på vår hemsida.
www.smc-Uppsala.org/aktiviteter/
Utdrag om vad som sker på Lunda 28/5
28 maj:
MC-TRAFIKDAG - I slutet av maj arrangerar Dannemora MC ett fortbildnings- tillfälle som riktar sig till knuttar och knuttor med "mc-kort på köpet". Om du fick mc-körkortet på köpet har du säkert en gedigen erfarenhet av att vistas i trafiken med bil, men på bågen är förutsättningarna annorlunda. Det som fungerar alldeles utmärkt med bil kan vara livsfarligt på mc. Kom till Lundafältet den 28 maj kl. 9:00-16:00 och få tips på samt övningar i hur du blir en säkrare motorcyklist. För vägbeskrivning, klicka här. eller ring Kristina Forsberg 0173-179 59, 070-601 17 59.
Freestyle MC, eftersom det står MC o inte Cross så tror jag det är mer stunt träning... för de kallade GRdagen förra året för freestyle något har jag för mig.
/C