jlinde1
Medlem
- Gick med
- 15 Oct 2014
- Ort
- hudiksvall
- Hoj
- Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Tjena alla glada!
Då jag nyligen sålde min 1290 superduke i förmån för något mer äventyrligt och mer touringvänligt(försäkringsfråga) så har jag länge varit sugen på en 1090/1190 adventure.
Man är rätt KTM frälst så att säga. Men en Aprilia tuono har också stått högt upp på önskelistan ett tag. Ännu mer idag då jag var in och pratade med en kompis på den lokala handlaren om en Tuono RR -18 dom har inne. Vilket var sista exemplaret som jag skulle få till ett pangpris med slipon, tailtidy och rsv4 bakdelen till.
Nu är jag så kluven så jag har svårt att fokusera på vardagen. Till att ha varit helt inställd på en adventure från att totalvända till en tuono bara för att priset är någorlunda billigare än nypris med massa godis på.
Hur ser ni på era hojval? Nyköp eller begagnat?
Ska man kosta på sig en ny hoj och få alla garantier och allt vad det innebär eller leta reda på en färdigkittad Adventure till ett lämpligare pris.
Jag vet egentligen inte vad jag vill få ut av den här tråden men gärna lite konstruktiv kritik om nyköp/begagnatköp. Finansiering eller privatlån. Jag har en tendens att byta hojar rätt ofta men det känns som att med ett nyköp så kommer man vilja ha kvar den och verkligen lägga mil på hojen.
Då jag nyligen sålde min 1290 superduke i förmån för något mer äventyrligt och mer touringvänligt(försäkringsfråga) så har jag länge varit sugen på en 1090/1190 adventure.
Man är rätt KTM frälst så att säga. Men en Aprilia tuono har också stått högt upp på önskelistan ett tag. Ännu mer idag då jag var in och pratade med en kompis på den lokala handlaren om en Tuono RR -18 dom har inne. Vilket var sista exemplaret som jag skulle få till ett pangpris med slipon, tailtidy och rsv4 bakdelen till.
Nu är jag så kluven så jag har svårt att fokusera på vardagen. Till att ha varit helt inställd på en adventure från att totalvända till en tuono bara för att priset är någorlunda billigare än nypris med massa godis på.
Hur ser ni på era hojval? Nyköp eller begagnat?
Ska man kosta på sig en ny hoj och få alla garantier och allt vad det innebär eller leta reda på en färdigkittad Adventure till ett lämpligare pris.
Jag vet egentligen inte vad jag vill få ut av den här tråden men gärna lite konstruktiv kritik om nyköp/begagnatköp. Finansiering eller privatlån. Jag har en tendens att byta hojar rätt ofta men det känns som att med ett nyköp så kommer man vilja ha kvar den och verkligen lägga mil på hojen.