Aldrig mera Lelles i Uppsala!

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Detta blir ett långt inlägg, men jag måste få skriva av mig lite.

E lite smått irriterad. Var på Lelles i Uppsala i dag eftersom jag ändå bor i Uppsala. Nu är det andra gången i rad man blir bemött som en skit.

Ville ha hjälp med att hitta reservdelar till Mikuniförgasaren. Gick till killarna som säljer reservdelar och frågade om det fanns något rör som man kunde köpa som ska sitta mellan förgasaren (Mikuni TMR40-36) och ett K&N luftfilter. Jag blev direkt hänvisad till Ragnar som ska vara duktig på detta.

Jag ställde mig utanför hans kontor och efter ett tag så kom han ut och passerade mig. Vi hälsade på varandra för att sedan försvinna bort bland hyllorna. Efter ett tag så kom han tillbaka och passerade förbi mig utan att fråga om jag ville ha hjälp. När jag hade stått och väntat ca 20 minuter så kom det in en ny kund som var intresserad av begagnade KTM. Ragnar dök genast på denna kund och hjälpte till direkt.

Efter ytterligare ca 20 minuter så kom det en annan äldre herre i personalen förbi mig och frågade om jag ville ha hjälp. Jag sa att Ragnar hade sett mig och att han antagligen kommer och hjälper mig när han har tid. Mannen ringde till Ragnar som då hade klarat av affären med kunden som var intresserad av KTM:en. Efter ytterligare ca 5 minuter så kom han fram till mig och tittade på mig utan att säga något. Jag berättade att jag var intresserad av att köpa röret mellan luftfilter och förgasare och även ett nytt insugningsrör om det behövdes för att kunna sätta på förgasaren på min cykel.

Han såg förvånad ut och sa att detta är en hel vetenskap. Om jag skulle tillverka röret själv så fick man prova sig till vilken längd som var lämplig. Han tyckte att jag skulle börja med ett rör på 10 centimeter. Sedan fick man alltså kapa upp det tills dess att cykeln gick bra. Det fanns tydligen ett originalrör som man kunde köpa som sitter in i originalluftburken. I originalluftburken kunde man sedan stoppa i ett K&N luftfilter som tydligen skulle öka luftflödet. Detta utan att ens behöva modda om burken. Jag tyckte att det lät konstigt, men så kanske det är. Jag påpekade för Ragnar att jag vid ett tidigare samtal med honom hade bett Lelles att ta hand om detta arbete, men fått till svar av Ragnar själv att man inte kunde hjälpa mig eftersom man inte hade någon bromsbänk. Lite konstigt att man inte kan montera en förgasare samt tillhörande rör på en firma som säljer och servar KTM.

Han skrev i alla fall ett mail till någon leverantör för att kolla priset på detta rör och det var den hjälp jag fick av honom.

Det värsta var att när jag stod inne hos Ragnar så kom det in en annan personal på kontoret och började svära och gorma. Det var tydligen en kund som hade köpt en reservdel på något annat ställe som ville ha tips på hur man monterar denna del (Alltså precis i samma sits som jag stod i framför Ragnar). Han tyckte att det var för jävligt att kunder kommer in och frågar om mekhjälp när dom har köpt delar någon annan stans. Ragnar frågade om killen hade fått någon hjälp och den andra personalen hånflinade och sa att killen givetvis inte hade fått någon hjälp. Hur fasen kan man som personal komma in framför en annan kund och börja gapa om att det är för djävligt med kunder som vill ha mekhjälp?? Visst kan jag förså att dom vill att man ska köpa delarna hos dom, men då ska man fasen bli bemött på ett schysst sätt också.

Jag har både servat min cykel hos Lelles och köpt kläder hos dom, men nu var det fasen sista gången jag åkte dit och ber om hjälp eller köper tillbehör av dom. Kommer framöver att åka till Sala och Karlströms motor istället där dom är supervänliga och verkligen vill hjälpa till.

Vilken stil..! :3freak

Hos min 'gamla' lokala handlare blev jag hänvisad både blocket och eBay för de visste att just de saker jag skulle ha fanns där till ett billigare pris än vad de kunde erbjuda och "sen kommer du bara hit så monterar vi det åt dig, inga problem". Jag betalade verkligen inte mer än jag behövde hos dem och så bjöd de på kaffe också, även om man inte handlade nåt... ;)

Konstigt att folk köper på andra ställen när de blir bemötta så där. Hade de varit kundvänliga mot alla istället hade de kanske fått sålt mer men det verkar inte vara viktigt för alla försäljare.

Sen Ragnar började sälja KTM hojar i väldigt stor skala så har han haft alldeles för många bollar i luften. Spenderade mkt pengar tidigare men när man behövde hjälp så var det inte lika lätt. Ragnar vet mkt om KTM men är man ensam om det på Lelles så blir såklart lidande för ev kunder. Jag gick över till Olle Ohlson på mcsport istället & har inget att klaga på det. Bra service & trevligt bemötande + mkt kunnande från en fd dakarförare.

Vilken stil..! :3freak

Hos min 'gamla' lokala handlare blev jag hänvisad både blocket och eBay för de visste att just de saker jag skulle ha fanns där till ett billigare pris än vad de kunde erbjuda och "sen kommer du bara hit så monterar vi det åt dig, inga problem". Jag betalade verkligen inte mer än jag behövde hos dem och så bjöd de på kaffe också, även om man inte handlade nåt... ;)

men nu får am nbetala för kaffet serru :näsblod

Jag tycker du ska ta det med Lelles personligen om du känner att du blivit dåligt bemött.. Istället för att skriva här..

det är min åsikt..

/R

Jag tycker du ska ta det med Lelles personligen om du känner att du blivit dåligt bemött.. Istället för att skriva här..

det är min åsikt..

/R

Du har säkert rätt, men jag vädrar ändå min åsikt här. Kanske fler som har blivit drabbade på samma sätt.

Lelles är av egen natur!

Har de grejorna hemma och det finns på print i deras katalog så funkar det bra för det mesta! Dock ska man i regel alltid dubbelkolla med sin gamla del så det verkligen stämmer.

De märker varorna med deras egna artikel nummer lappar. Har hänt mig många gånger att de helt enkelt satt fel lapp på fel vara = du får fel grejor.

Håller inte med, på dom bara....
Fler kan ha samma erfarnhet, bra om det kommer upp för att andra inte ska bli drabbade.
Detta är ett forum och det här är viktiga konsument frågor.

Däremot tycker jag man kan skicka en länk till dom med denna tråd.

det är min åsikt..

/R

Lite inkompitenta känns dom! :arsele
Men de är bara dom som har ett sånt jäkla utbud! och de vet dom så om en kund är jobbig bryr dom sig inte! de kommer fler.
Jag köpte min hjälm där förra året och det gick fin fint!:tummenupp

det är min åsikt..

/R

Ja precis, man kan ju alltid ringa! ..nej justja! han svarar aldrig.. men man kan ju alltid maila!! ..nej justja, han svarar aldrig. MEN! man kan ju alltid åka dit. nej justja, man får aldrig hjälp för det finns alltid nån kund som är viktigare.

Jag kan bara hålla med Aqua_HeaD och jag tycker absolut att han ska få skriva om sina erfarenheter här!

både tur och bra att mc- sport finns! lösningen på dom flesta KTM / Husaberg problemen..!:tummenupp

Karlströms motor är alltid trevliga och pålästa :tummenupp

I helvete att dom är pålästa :mad:

dom kallade min hoj hemmabygge :4skrika

Smällar man får ta med en något ovanlig hoj :tungan
Fast ragnar på lelles visste om vad de var

Ja precis, man kan ju alltid ringa! ..nej justja! han svarar aldrig.. men man kan ju alltid maila!! ..nej justja, han svarar aldrig. MEN! man kan ju alltid åka dit. nej justja, man får aldrig hjälp för det finns alltid nån kund som är viktigare.

Jag kan bara hålla med Aqua_HeaD och jag tycker absolut att han ska få skriva om sina erfarenheter här!

Farsan har kommit fram på telefon, jag har fått svar på mail (klädbutiken visserligen) och jag har fått service i butiken (ibland)

Vissa har tur :)

Hmm måste faktiskt hålla med, jag körde från Åkersberga till Uppsala för att handla stövlar och lite saker. Tog typ 30 min innan jag fick hjälp med stövlarna och när jag gick ner för att kolla på hoj så tog det 40 min innan någon ens såg mig.

Å andra sidan så tycker jag generellt att de flesta MC handlarna är ganska ointresserade, vet inte om det beror på att det är så många som kommer in och bara prov åker!

(of topic) förlåt
Har en ganska bra historia om just det från en kompis som sålde bilar i sala,

In kommer värsta bondlurken, luktade gödsel och såg väl allmänt ganska tarvlig ut. Min kompis chef säger till honom att inte lägga någon tid på gubben. Han frågar då varför varpå hans chef säger att han vart inne 4 gånger tidigare men aldrig handlat något.

Min kompis tycker ändå att han kunde ta sig en stund med killen då det inte finns så många andra i butiken!

Efter ca en halvtimmes diskussioner och tittande på bilar så säger gubben till min kompis att han är den första som har kommit fram själv och pratat och visat intresse för att berätta om bilarna!

Därefter säger gubben att han vill köpa en Landrover till gården och en vanlig rolig bil till honom själv. Min kompis får alltså sälja en landrover för ca en halv miljon plus en BMW 325 cab för ca 350.000:-

Spiken i kistan för hans chef blev när gubben kom in och betalade kontant (postväxen men det är nästan samma sak)

Så man ska inte alltid döma tjuren efter hornen!

Har en ganska bra historia om just det från en kompis som sålde bilar i sala,

In kommer värsta bondlurken, luktade gödsel och såg väl allmänt ganska tarvlig ut. Min kompis chef säger till honom att inte lägga någon tid på gubben. Han frågar då varför varpå hans chef säger att han vart inne 4 gånger tidigare men aldrig handlat något.

Min kompis tycker ändå att han kunde ta sig en stund med killen då det inte finns så många andra i butiken!

Efter ca en halvtimmes diskussioner och tittande på bilar så säger gubben till min kompis att han är den första som har kommit fram själv och pratat och visat intresse för att berätta om bilarna!

Därefter säger gubben att han vill köpa en Landrover till gården och en vanlig rolig bil till honom själv. Min kompis får alltså sälja en landrover för ca en halv miljon plus en BMW 325 cab för ca 350.000:-

Spiken i kistan för hans chef blev när gubben kom in och betalade kontant (postväxen men det är nästan samma sak)

Så man ska inte alltid döma tjuren efter hornen!
Liiite Urban Myth varning på den där.:näsblod

Liiite Urban Myth varning på den där.:näsblod

Måhända men vissa myter har uppkommit från en sann historia! Sen tror inte jag att den här ligger till grund för en myt! För övrigt så var hans chef med när han berättade den för mig! Så.......!

I helvete att dom är pålästa :mad:

dom kallade min hoj hemmabygge :4skrika

Smällar man får ta med en något ovanlig hoj :tungan
Fast ragnar på lelles visste om vad de var

Farsan har kommit fram på telefon, jag har fått svar på mail (klädbutiken visserligen) och jag har fått service i butiken (ibland)

Vissa har tur :)

Åk till strängnäs till KW-service istället för att åka till uppsala... Där får du grymt bra hjälp och är det något han inte kan så tar han reda på det, lätt bästa handlaren jag handlat av iaf!

Trist att du känner att du blivit dåligt behandlad. Själv var jag inne på Lelles i ungefär en kvart i lördags. Jag han klämma lite på hojar och köpa ett par nya crosstövlar (med hjälp av 2 st från personalen). På vägen ut hittade jag en tuff tröja till grabben :) Så jag var ganska nöjd.

Bifogat

• KTM tröja.jpg
    KTM tröja.jpg
    115.2 KB · Visningar: 204
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick