Aldrig nöjd

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag vet inte hur ni är men jag är aldrig nöjd. När jag köpt en hoj hittar jag alltid en annan som jag vill ha. Är ni likadana eller har ni hittat rätt? Jag skulle behöva en ur varje kategori för att vara till freds men det går ju inte:)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Exakt samma problem. Sjukt jobbigt. Det värsta tycker jag är att man alltid vill ha mer krut i motorn. Hur många hästar behöver man innan man är nöjd?

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Hoj
Ingen än
Jag vet inte hur ni är men jag är aldrig nöjd. När jag köpt en hoj hittar jag alltid en annan som jag vill ha. Är ni likadana eller har ni hittat rätt? Jag skulle behöva en ur varje kategori för att vara till freds men det går ju inte:)
Tog kortet i somras, haft fem st hojar sedan dess men har äntligen hittat rätt :)

Gick väl back sammanlagt kanske runt 40k innan jag bestämde mig för den jag provade först, den jag verkligen ville ha. Men men, man gör sina misstag.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F

Min erfarenhet av hojåkare är att det är som du säger och speciell män blir aldrig nöjda någon längre tid med en hoj. Sen när åren går vill många med mig ha samma/likadan som man hade för 40 år sen.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Märkligt hur olika vi är. Har haft min ena traja i 12 år. Hade en annan traja i 8 år. En Yamaha i 8 år. Min Kawa-scooter i 4 år. Man växer ju ihop med sin hoj. Det blir en sorts "förhållande". Känns konstigt att göra slut... :)

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Haft 3 st hojar på 5 år. Den första var en 600a som jag snabbt växte ur så den hade jag bara en säsong.

Känner inte alls behovet av att byta varje säsong och kan inte riktigt förstå dom som gör det. ????

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Hoj
VFR800X 2017
Jag är fortfarande väldigt nöjd med min hoj. Jag är inte så rastlös av mig. Köpte den ny och ska behålla den ett par år till. Köper lite nya tillbehör då och då så känns det som nytt igen :D Milen bryr jag inte mig om. Om jag mot förmodan skulle byta hoj nu fick det nog bli en Yamaha tracer 900 gt, den verkar ganska najs.

IMG_20200614_143743.jpg
Min hoj :)

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jodå, jag har avverkat rätt många olika hojar. För tillfället äger jag 4 stycken. Täntke göra mig av med 1, och skaffa något annat nån gång. För det känns lite onödigt med 3 sporthojar.
För tillfället är jag sugen på en XDiavel. Eller en 690 Enduro. Eller en H2SX SE med lite uppdaterad mjukvara. Eller en av varje. :hihi
Dock kanske jag ska köpa mig en avstyckad gård eller nåt snart så jag får hålla köplusten lite i schack, så jag kan spara ihop till det istället. Så jag får mer plats för all min skit.
Apropå det, vad då går inte? Som mest har jag nog haft 8 hojar i garaget samtidigt.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Pratar du verkligen om hojar eller fruntimmer...

Din beskrivningen låter det som fruntimmer problem lr beskymmer:va

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Ha alltid 2 hojar samtidigt. Då kan man både ha en hoj som är för bra för att byta bort OCH en som man kan byta hur ofta man vill.
Efter att ha bytt ganska ofta i början av min karriär så skaffade jag en Triumph som var så bra på allt så det vore idioti att byta bort. Men det är ju så kul att prova på olika typer av hojar och sånt så samtidigt som jag haft Trajjan så har jag alltid haft en till som jag haft 1-2 år innan det varit nåt annat som lockat.

Det finns så mycket kul i de lägre prisklasserna utan nämnvärd värdeminskning.

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
Jag har hört man kan klara sig med 5 motorcyklar, men för säkerhets skull bör man ha 18 ;)

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Min erfarenhet av hojåkare är att det är som du säger och speciell män blir aldrig nöjda någon längre tid med en hoj. Sen när åren går vill många med mig ha samma/likadan som man hade för 40 år sen.

Ja jag är tillbaka på min Firestorm nu efter 10 år. Har haft den en säsong och den kommer vara kvar:). Skulle väl egentligen vilja ha tillbaka Ktm 690 också men det får vänta.

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Jag ligger någonstand runt 25 st idag, samtliga bara att trycka på knappen o dra iväg.
Nu behöver man såklart inte 25 motorcyklar, men hur man klarar sig med en begriper jag inte,
det har då aldrig funkat för mig.:va
Som jag ser det behöver man i alla fall 3-4 stycken för att ha lite variation för olika
användningsområden, men om jag var absolut tvungen att bara haen maskin hade det blivit en Ducati Multistrada 1260, den täcker ganska väl...

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ja jag är tillbaka på min Firestorm nu efter 10 år. Har haft den en säsong och den kommer vara kvar:). Skulle väl egentligen vilja ha tillbaka Ktm 690 också men det får vänta.

Själv har jag hittat igen min Suzuki GS500 -78 som jag köpte ny för "några" år sen. Finns bara några kilometer ifrån mig och varit avställd en massa år men måste fatta mod ta kontakt med nuvarande ägare...

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Samma här köpte en vtr till i somras, hade en för 14 år sedan och är nu tillbaka, en fantastisk hojj för dom pengarna och ljudet... :) :)

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Mitt råd som jag ger till alla nya hojåkare som frågar vilken hoj man ska köpa är alltid detsamma, köp med hjärtat, men INTE ny hoj. Första säsongen börjar det klarna vilken typ av hojåkare man är. Så en beggad hoj som man inte tappar några större pengar på är smart.

Jag tänker ständigt på nya hojar, och eventuella byten. Fast nu blir det nog inte byte på ett tag, köpte ny 2019, utan snarare en utökning med en hoj till. Jag vill ha en robust brukshoj som jag kan toura och pendla på. Inte för att det inte går med den jag har, för det gör det. Utan bara för att jag vill. :) En kurvsmiskarhoj och en brukshoj (jag kör bara bil i tjänsten eller när vi ska någonstans med familjen) till allt annat.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin