Alkoholförbrännings-sida

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Nån som har en sådandär websida som ger en fingervisning om förbränning av alkohol?

Man brännder 2cl etanol per timme ungefär. Right?
Jag drack igårkväll: 130cl 7% = 9.1cl etanol = 4.5 timmars förbränning. Sedan 5cl absint 70% = 3.5cl;

-altså totalt 12.6cl 100% alkohol, som alltså skulle vara bränt på under 7 timmar då? Verkar inte rimligt alls faktiskt. Har jag tänkt helt fel?

2cl/timme är bara något medelvärde, det där kan du inte lita på..

Edit: Läst att du inte kan ha samma beräkningar när det gäller öl resp sprit.

Okej. Jag tänkte nämligen ta ut hojen 17.00, då har det gått 17 timmar sedan jag tog den senaste ölen. -Vill ju riskera något. Jag känner mig fullständigt utvilad och nykter så vad ska man säga...
Ska fan skaffa en alkometer. Strålande grej ju.

Kay skrev:
Okej. Jag tänkte nämligen ta ut hojen 17.00, då har det gått 17 timmar sedan jag tog den senaste ölen. -Vill ju riskera något. Jag känner mig fullständigt utvilad och nykter så vad ska man säga...
Ska fan skaffa en alkometer. Strålande grej ju.

Stick till macken och köp en engångs ;)

Jag har ett kalkylblad för excel, men det ser inte ut att gå att ladda upp zipfiler längre som bilagor till inläggen.

Fan den kalkulatorn kan inte stämma.. Enligt den skulle jag haft nästan 3 promille igår!! + att jag i skrivande stund skulle ha ungefär 0,7 promille...

Pirro skrev:
Fan den kalkulatorn kan inte stämma.. Enligt den skulle jag haft nästan 3 promille igår!! + att jag i skrivande stund skulle ha ungefär 0,7 promille...
Då lär du inte ha druckit små mängder...

Har du ställt in vikten?

Pirro skrev:
den verkar stämma lite bättre...
De ser ut att ge samma utslag när det gäller promillehalten, men enligt senare kalkylatorn så tycks alkoholen brytas ner exponentiellt vilket inte stämmer med verkligheten vad jag känner till. Vi bryter ner ungefär lika mycket alkohol varje timma oavsett hur mycket sprit vi har i kroppen.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick