Alkoholinköp i Tyskland?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Bor sedan en tid i Tyskland och kommer att (prisa Torbjörn Nilsson) dra mig hemåt inom en månad ungefär.

Jag har som plan att köpa på mig lite dricka på vägen hem. Kör bil, och kommer att ta färjan från Kiel till GBG. Min ambition är inte att köpa "tvåhunnra flak norrlands" bara för att ha en jävla massa öl hemma utan jag tänkte köpa på mig lite olika sköna ölsorter, lite vin av bättre kvalitet samt whisky.

Jag har tänkt att ta med mig några backar med "inhemskt öl" här nerifrån Bayern, men det är ju inte helt optimalt att köra med backar, dels p.g.a. dess platsåtgång samt pant och bröte...

Jag kör söderifrån enligt bilagd bild. Färjan går 19:00 och det tar 6h att köra härifrån, jag är väl således inte allt för sugen på en massa utflykter allt för långt bort från min rutt...

Frågan är då; var handlar jag? Har varit på Calle.dk vid några tidigare tillfällen, vilket är ett okej ställe. Finns det fler?

Bifogat

• tysk.jpg
    tysk.jpg
    47 KB · Visningar: 92
Tja, Getränke Markt finns väl i varje hörn, annars så finns det ju bordershop i Kiel.

De flesta större matvaruhus har ju a alkohörna så att säga. Du skall nog inte behöva göra några strörre avstickare från din rutt.

Lycka till

Sist jag storhandlade sprit i naziland (vilket var någon vecka sedan) blev det pitstops i Calle, Skyy och bordershop. De var alla billigast på olika spritsorter.

Tyv är det inte lönsamt att handla finare Wiskey,konjak o vin i Tyskland längre.
Gå in på bolaget o jämför innan du asar hem drickat som du kan köpa her hemma till samma pris el dessutom billigare.
Men ditt arbetsvin o wiskeynefterjobbet går fortfarande att tjäna en hacka på.:fakta

Rekomenderar Whiskeyn, Bowmore Enigma. Den har en liten härlig eftersmak i choklad / kakao

Tja, Getränke Markt finns väl i varje hörn, annars så finns det ju bordershop i Kiel.

De flesta större matvaruhus har ju a alkohörna så att säga. Du skall nog inte behöva göra några strörre avstickare från din rutt.

Lycka till
Får nog bli en liten avstickare till Calle i Heiligehafen, det blir en extratur på ~8mil.

De har ju burkar (utan pfand), vilket inte tar så jäkla mycket plats i bilen.

Tyv är det inte lönsamt att handla finare Wiskey,konjak o vin i Tyskland längre.
Gå in på bolaget o jämför innan du asar hem drickat som du kan köpa her hemma till samma pris el dessutom billigare.
Men ditt arbetsvin o wiskeynefterjobbet går fortfarande att tjäna en hacka på.:fakta
Mjae du har rätt, Calle har inte riktigt tillgång till all den (finare) whiskyn jag önskar att frottera i. De mer exklusiva sorterna som jag handlat har kommit från www.thewhiskyexchange.com vilken är en sida som jag verkligen rekommenderar! Sjukt snabb service, bra priser samt trevligt bemötande!

Last edited:
Det finare vinet du tänkt köpa finns billigare på Systembolaget oftast... är faktiskt en hel del tyskar och danskar som åker till Malmö och köper de finare vinerna för systembolaget säljer de till vrakpris.

Rekomenderar Whiskeyn, Bowmore Enigma. Den har en liten härlig eftersmak i choklad / kakao
Bowmore-freak som jag är så blev det en Enigma för ett tag sedan. Den är väldigt fin.

För två veckor sedan köpte jag en Bowmore Cask Strength på Frankfurt's flygplats (tror jag gav ~50€), den var faktiskt snäppet bättre än Enigman.

Fast den vanliga Marinern samt Bowmore Surf går inte av för hackor de heller...

:drool

Det finare vinet du tänkt köpa finns billigare på Systembolaget oftast... är faktiskt en hel del tyskar och danskar som åker till Malmö och köper de finare vinerna för systembolaget säljer de till vrakpris.
Sant.

Jag har kommit underfund med att jag gillar Systemet jäkligt bra faktiskt. Visst, det är gött att kunna plocka med sig en back öl kl. 07 eller kl. 20 på en torsdag i mataffären, som man gör här nere. Men resten då? Det är ett rätt sunkigt utbud med vin och i synnerhet sprit. Har försökt få fatt på en vanlig "slit-å-släng-single malt", men det verkar stört omöjligt.

Att snacka med en kunnig säljare på Systemet, klämma, känna, prata, fundera lite är nästan värt de extra kronorna som man får betala för finare grejer...

Last edited:

Stämmer! Åkte ner till Puttgarden för några veckor sedan och om man ens hittade det vin man ville ha så tjänade man max 5 kr / flaska, vilket inte är värt jobbet att kånka hem skiten.

Öl och starksprit däremot, där tjänar man pengar! :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...