Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo... hade tänkt göra det. Fast ifall halten är långt under 0,2 promille så ser jag ingen anledning att inte ta cykeln. Tänkte ifall nån hade koll på hur man räknar.RG500-Johannes skrev:Vänta...
/J
mb skrev:Verkar inte va många vakna... visst finns det dataprogram man kan klicka in sånt här på och få besked med marginal?
mb skrev:Tar promenix till stan imorn. All alkohol borde va nedbruten, men det är som sagt onödigt att ta chanser.
Följ mitt exempel ni andra som känner på er att ni klunkat en slurk under kvällen så kanske vi slipper någon olycka imorgon.
Coola Ola skrev:Det är lugna puckar, om du slutade dricka kl 21 så har du förbrännt all alkohol c:a 8 timmar senare, dvs 5 på morgonen förutsatt att det är som jag kommer ihåg o att man förbränner 2 cl ren alkohol per timme o inte 2 cl 40% som Förgöraren skrev. Han verkar ha räknat toksnett ivf.
8 x 33 x 0,06 = 15,84 (cl ren sprit) => c:a 8 timmar för att förbränna. Eftersom du började dricka redan vid fyra så är du nykter innan dess men å andra sidan kanske din kropp förbränner alkohol långsammare iom att du inte väger så mkt.
Du kan köra hoj vid tiotiden utan problem ivf.
Nja... vi bestämde oss för att se på film istället för att gå ut. Fast det var inte så lyckat för första halvan av filmen såg jag dubbelt och andra halvan sov jag bort. Tears of the sun var det. Nån som vet ifall den är bra eller vad den handlar om?Optimalt skrev:aargh, du va skitfull igår enligt aftonbladet.![]()
mb skrev:Jag drack 8 st 33 cl 6 % öl jämt fördelat mellan kl 16 och 21 idag. Får jag köra hoj kl 10.30 imorgon? Väger 57 kg...
Chansar aldrig, men jag tänkte ifall nån har kalkylator och kan kolla upp.
watson skrev:VARNING DETTA INLÄGG INEHÅLLER MORAL SNACK!!!
Grundregeln för körning dagen efter brukar vara: Tvivlar du det minsta på att du är nykter... Ge FAAAN i att köra....
Baby-ninja@Watson
mb skrev:Nja... vi bestämde oss för att se på film istället för att gå ut. Fast det var inte så lyckat för första halvan av filmen såg jag dubbelt och andra halvan sov jag bort. Tears of the sun var det. Nån som vet ifall den är bra eller vad den handlar om?![]()
![]()
Enligt http://www.kalkyleramera.se/kropp/alkohol-forbranning.php kan du inte köra 10:30 utan bör vänta ca 3 timmar till.Verkar inte va många vakna... visst finns det dataprogram man kan klicka in sånt här på och få besked med marginal?
Empiriska bevis skickar den där kalkylen åt helvete. Drack hyffsat mkt på sweden rock kl 12 dagen efter blåste jag rent två gånger, först gratis test trafiksäkerhetsverket hade och sen the real thing.Enligt http://www.kalkyleramera.se/kropp/alkohol-forbranning.php kan du inte köra 10:30 utan bör vänta ca 3 timmar till."Tur" du somna till filmen och inte på hojen
/Ja jag vet tråden är as gammal, kunde blivit årets trådlyft
/G
Enligt http://www.kalkyleramera.se/kropp/alkohol-forbranning.php kan du inte köra 10:30 utan bör vänta ca 3 timmar till."Tur" du somna till filmen och inte på hojen
/Ja jag vet tråden är as gammal, kunde blivit årets trådlyft
/G
Empiriska bevis skickar den där kalkylen åt helvete. Drack hyffsat mkt på sweden rock kl 12 dagen efter blåste jag rent två gånger, först gratis test trafiksäkerhetsverket hade och sen the real thing.
Hade nog inte sat mig i bilen o inte första vart negativt.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |